OK, hierbij HET verhaal…
Kleine voorgeschiedenis:
Langs geweest op de keuring in Dendermonde met heel de papierwinkel om te vragen of die in orde was om de auto als dagdagelijks voertuig in te schrijven, alles was goed qua papieren maar ik moest wel een afspraak maken om ‘m te keuren.
Ik bel vanop het werk (kantooruren) voor een afspraak op de keuring om een auto in te schrijven
“Chassisnummer meneer?”
D’oh!! Had de papieren niet bij en een auto is toch een auto? Maar kom, dat was nog begrijpelijk.
‘s Anderendaags bel ik terug: een Porsche 912 voor dagdagelijks gebruik, zonder GVA want dat bestond toen nog niet en ingevoerd van in Nederland, graag 1 afspraak aub.
Juffrouw geeft me een afspraak in Dendermonde, ga erheen, “Jamaar: dat kunnen wij hier niet keuren, daarvoor moet je naar Deinze” 👿
Ik bel vanop het werk voor een afspraak op de keuring om een auto in te schrijven
“Chassisnummer meneer?”
Deze keer was ik gewapend! Een Porsche 912 voor dagdagelijks gebruik, zonder GVA want dat bestond toen nog niet en ingevoerd van in Nederland, graag 1 afspraak aub, in *Deinze* welteverstaan want blijkbaar kunnen ze zo’n auto niet keuren in Dendermonde.
Juffrouw geeft me een afspraak in Deinze en ik erheen…
“Dagdagelijks of oldtimer meneer?”
Dagdagelijks aub.
Hij weg, collega gaan halen (is nooit goed): Dat zal niet gaan hoor meneer, die auto moet gelijkgevormd worden en da’s een procedure waarbij je naar de invoerder moet gaan etc… blablabla….
Ik fijntjes “ja maar die procedure kan hier toch ook gestart worden?”
Euh, ja…… ja…. (zucht) ja…
Ik zeg: ja, controleer hem dan voor die procedure en dan rij ik wel voorlopig met O-platen.
“Ok meneer”
Begonnen ze rond die auto te draaien en ‘t enige wat hun op dat moment interesseerde was iets vinden om toch niet aan die keuring te moeten beginnen. Ze gingen me eerst al wandelen sturen met ‘t verhaaltje over de gelijkvormigheid maar toen ik vroeg om de procedure daar te starten ging ook die vlieger niet op.
“Die nummerplaten meneer, wat is dat??”
Toen dacht ik in mezelf : “WILDE NU AUB DIE FREAKIN AUTO KEUREN IPV EXCUSES TE ZOEKEN OM MIJ ONVERRICHTER ZAKE TE DOEN WEERKEREN??!!”
“We kennen die platen niet, er staan geen zegels op, etc…”
Ik: “Kijk, hier en hier staan de zegels, hier is dit papier en hier het papier van de verzekering en tot die dag is de verzekering geldig”.
Weer mis dus en ze konden niet anders dan eraan te beginnen, imo ging de gelijkvormigheidsprocedure nu beginnen.
Ze deden de remtest, en de test om te zien of er speling zat op de assen. De bodem gecontroleerd en dat was’t. Ik dacht “OK 8) Dat komt hier goed!”.
“Aub Meneer, en daar in dat bureau’ke kan je meer info verkrijgen over de gelijkvormigheidsprocedure”.
Wij betaald en naar dat bureau, nog altijd in de veronderstelling dat die procedure gestart werd.
Ik: “Goeiedag, ik kom eens horen hoe het nu verder gaat met de GVprocedure”.
Hij: “Wil je die dagdagelijks gebruiken misschien?”
Ik: “Ja”
Hij: “Jamaar dan moet die daarvoor gekeurd worden hé?”
Ik: (ondertussen krachttermen inslikkend) “Daarvoor zijn we toch hier?”
Hij: “Nee, je hebt net een oldtimerkeuring gekregen, als je hem dagdagelijks wil gebruiken moet hij anders gekeurd worden”
Ik: “Jamaar, ik zeg daarnet bij de aanvang dat ik ‘m dagdagelijks wil gekeurd hebben??!!”
Hij: “Dat had je maar moeten zeggen als je je afspraak maakte, zo’n keuring duurt een dik uur, daarvoor hebben we nu geen tijd”
Ik: “MAAR IK HEB DAT TOCH GEZEGD TOEN IK DE AFSPRAAK MAAKTE”
Hij: (heel sec) “Kijk meneer, wat er aan de telefoon gezegd geweest is daar gaan we hier niet over discussiëren, wil je een afspraak voor dagelijkse keuring of niet?”
Ik: “Kijk, dat is ondertussen al den derde keer dat ik onverrichter zake naar huis moet, weten die mensen (geiten flitste even door mijn hoofd, maar audiotronics’ verhaaltje indachtig… ;)) aan de telefoon dan niet wat de procedures zijn?
Dat interesseerde hem allemaal niet, geen discussies, geen keuring, niets, alleen een afspraak op 14 februari om ‘m laten te keuren als dagdagelijks voertuig.
Echter, ik heb ‘t ermee gehad.
Ik geef het op.
Ik kan niet op tegen zoveel domheid en onwil, en ik heb ook schrik dat met wat er gebeurd is de auto nooit nog gekeurd geraakt.
Ik weet wanneer ik verslagen ben dus ik ga ‘t iemand voor mij laten doen. Wie had er hier adressen van mensen die dat doen? Johan?