OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 584)
    • Tilt, bel me eens (had je zelf al willen bellen maar ben je nummer kwijt), dan zal ik eens een paar telefoontjes plegen en eens zien of we dat niet fatsoenlijk en snel opgelost krijgen.

        Verschrikkelijk, ik wordt hier niet goed van 🙁
        Maar Bart, zeker niet opgeven, en inderdaad misschien via iemand hier die de wegjes wel kent…

        Als alles achter de rug is zou ik toch een mailtje sturen naar de ombudsdienst, dit moet je melden.

          OK, hierbij HET verhaal…

          Kleine voorgeschiedenis:
          Langs geweest op de keuring in Dendermonde met heel de papierwinkel om te vragen of die in orde was om de auto als dagdagelijks voertuig in te schrijven, alles was goed qua papieren maar ik moest wel een afspraak maken om ‘m te keuren.

          Ik bel vanop het werk (kantooruren) voor een afspraak op de keuring om een auto in te schrijven
          “Chassisnummer meneer?”
          D’oh!! Had de papieren niet bij en een auto is toch een auto? Maar kom, dat was nog begrijpelijk.
          ‘s Anderendaags bel ik terug: een Porsche 912 voor dagdagelijks gebruik, zonder GVA want dat bestond toen nog niet en ingevoerd van in Nederland, graag 1 afspraak aub.
          Juffrouw geeft me een afspraak in Dendermonde, ga erheen, “Jamaar: dat kunnen wij hier niet keuren, daarvoor moet je naar Deinze” 👿

          Ik bel vanop het werk voor een afspraak op de keuring om een auto in te schrijven
          “Chassisnummer meneer?”
          Deze keer was ik gewapend! Een Porsche 912 voor dagdagelijks gebruik, zonder GVA want dat bestond toen nog niet en ingevoerd van in Nederland, graag 1 afspraak aub, in *Deinze* welteverstaan want blijkbaar kunnen ze zo’n auto niet keuren in Dendermonde.
          Juffrouw geeft me een afspraak in Deinze en ik erheen…

          “Dagdagelijks of oldtimer meneer?”
          Dagdagelijks aub.
          Hij weg, collega gaan halen (is nooit goed): Dat zal niet gaan hoor meneer, die auto moet gelijkgevormd worden en da’s een procedure waarbij je naar de invoerder moet gaan etc… blablabla….
          Ik fijntjes “ja maar die procedure kan hier toch ook gestart worden?”
          Euh, ja…… ja…. (zucht) ja…
          Ik zeg: ja, controleer hem dan voor die procedure en dan rij ik wel voorlopig met O-platen.
          “Ok meneer”

          Begonnen ze rond die auto te draaien en ‘t enige wat hun op dat moment interesseerde was iets vinden om toch niet aan die keuring te moeten beginnen. Ze gingen me eerst al wandelen sturen met ‘t verhaaltje over de gelijkvormigheid maar toen ik vroeg om de procedure daar te starten ging ook die vlieger niet op.

          “Die nummerplaten meneer, wat is dat??”
          Toen dacht ik in mezelf : “WILDE NU AUB DIE FREAKIN AUTO KEUREN IPV EXCUSES TE ZOEKEN OM MIJ ONVERRICHTER ZAKE TE DOEN WEERKEREN??!!”
          “We kennen die platen niet, er staan geen zegels op, etc…”
          Ik: “Kijk, hier en hier staan de zegels, hier is dit papier en hier het papier van de verzekering en tot die dag is de verzekering geldig”.

          Weer mis dus en ze konden niet anders dan eraan te beginnen, imo ging de gelijkvormigheidsprocedure nu beginnen.

          Ze deden de remtest, en de test om te zien of er speling zat op de assen. De bodem gecontroleerd en dat was’t. Ik dacht “OK 8) Dat komt hier goed!”.
          “Aub Meneer, en daar in dat bureau’ke kan je meer info verkrijgen over de gelijkvormigheidsprocedure”.
          Wij betaald en naar dat bureau, nog altijd in de veronderstelling dat die procedure gestart werd.
          Ik: “Goeiedag, ik kom eens horen hoe het nu verder gaat met de GVprocedure”.
          Hij: “Wil je die dagdagelijks gebruiken misschien?”
          Ik: “Ja”
          Hij: “Jamaar dan moet die daarvoor gekeurd worden hé?”
          Ik: (ondertussen krachttermen inslikkend) “Daarvoor zijn we toch hier?”
          Hij: “Nee, je hebt net een oldtimerkeuring gekregen, als je hem dagdagelijks wil gebruiken moet hij anders gekeurd worden”
          Ik: “Jamaar, ik zeg daarnet bij de aanvang dat ik ‘m dagdagelijks wil gekeurd hebben??!!”
          Hij: “Dat had je maar moeten zeggen als je je afspraak maakte, zo’n keuring duurt een dik uur, daarvoor hebben we nu geen tijd”
          Ik: “MAAR IK HEB DAT TOCH GEZEGD TOEN IK DE AFSPRAAK MAAKTE”
          Hij: (heel sec) “Kijk meneer, wat er aan de telefoon gezegd geweest is daar gaan we hier niet over discussiëren, wil je een afspraak voor dagelijkse keuring of niet?”
          Ik: “Kijk, dat is ondertussen al den derde keer dat ik onverrichter zake naar huis moet, weten die mensen (geiten flitste even door mijn hoofd, maar audiotronics’ verhaaltje indachtig… ;)) aan de telefoon dan niet wat de procedures zijn?

          Dat interesseerde hem allemaal niet, geen discussies, geen keuring, niets, alleen een afspraak op 14 februari om ‘m laten te keuren als dagdagelijks voertuig.

          Echter, ik heb ‘t ermee gehad.
          Ik geef het op.
          Ik kan niet op tegen zoveel domheid en onwil, en ik heb ook schrik dat met wat er gebeurd is de auto nooit nog gekeurd geraakt.
          Ik weet wanneer ik verslagen ben dus ik ga ‘t iemand voor mij laten doen. Wie had er hier adressen van mensen die dat doen? Johan?

            hele mooie auto mush! :first:

              ziet er echt ferm uit, maar deel uw mening ook om vooraan dezelfde band te leggen als achteraan, maar voor de rest is hem helemaal :respect2:

                :first: :first: :first:

                  Prachtige wagen,en hij word nog mooier…Ben benieuwd voor hem in het
                  echt te zien 🙂 (Limburg?)

                    Ik denk dat er idd Gueze gaat vloeien .
                    En die laatste foto is echt wel vet .
                    Nu de verstralers er nog op :respect2:

                      Bart,

                      Ziet er cool uit…

                      De inschrijving komt wel in orde met wat (veeeeeel) geduld.

                      Laat dat nu net je sterkste punt zijn 🙂

                        :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                        Wim

                          Das dan een lekker antwoord hierboven. :happy:

                          Hoe krijg je het voor elkaar Bart. 😆

                          Anoniem

                            [quote=”Sigrid” post=89137]Da’s weer typisch een Bart de Belg antwoord[img]http://poster-posters.nl/images/py_ps6825.jpg[/

                            Vind ik niet Funny 😡 😡

                              :respect2:

                                Krijg straks bezoek dus verhaal zal voor een andere keer zijn, in elk geval was’t nog maar eens een staaltje Begische bureaucratie en regelneverij ten top.

                                Ik zal anders al wat fotootjes posten, da’s uiteindelijk toch nog altijd ‘t belangrijkst hé? :sarcastisch

                                Origineel, en zoals ik al zei “te kleinburgerlijk” voor mij:

                                Met de Fuchsen erop, op de voorste liggen minder hoge banden dan op de achterste. Als ik bereken met de velgencalculator van in het Velgentopic zouden de voorste krak dezelfde moeten zijn van omtrek in vergelijk met de originele velgen, als ik echter de auto bekijk ziet dat wiel vooraan er een stuk te klein uit in vergelijk met achteraan, als ik dan nu beide foto’s (met oude en nieuwe velgen) onder elkaar zie zou ‘t toch kunnen kloppen dat beide wielen dezelfde grootte hebben:

                                Hier met de Gulf-stickers erop:

                                En hier enkele real life foto’s op een donkere oprit getrokken zonder flits. Ik denk vooraan dezelfde banden steken van achteraan en ‘m dan vooraan iets laten zakken, dan zou hij net goed moeten staan:

                                  Da’s weer typisch een Bart de Belg antwoord

                                  Weet ik nog niets ruzie

                                15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.