OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 584)
  • gd1

      Sorry gasten maar het gelijkvormigheidsattest is vanaf september 1968 verplicht in Belgie het COC vanaf 1996 zoals Johan zegt.
      @ Mush als die ’77 origineel staat moet je geen schrik hebben om hem in te schrijven, gewoon naar Dieteren en een een origineel gelijkvormigheidsattest aanvragen, je moet wel met de wagen ter plaatse gaan. Wat betreft niet originele wagens moet je toch ook al een beetje voorzichtig zijn in de keuring, want als er een kenner tussenzit is het ook mis.. Ik praat hier niet over “16 fuchs i.p.v. “15 fuchs maar bv verlaging enz.

        [quote=”AutosDekens” post=87612]Het gelijkvormigheidsattest kwam er in 1967 en dus voor iedere wagen die in België ingeschreven wordt met een gewone dagelijkse keuring is het document verplicht.[/quote]

        [quote=”AutosDekens” post=87612]een COC papier bestaat pas voor wagens vanaf 1996, voor iedere wagen die ouder is bestaat het gewoon niet!![/quote]

        😕
        Wat is’t nu? 😛
        COC = Certificate of conformity = gelijkvormigheidsattest
        Is’t nu vanaf ’67, of vanaf ’96? Of vanaf ’72 :wtf:

        O boy, o boy, o boy…
        Ben me hier precies weer een hoop shit op mijn nek aan ‘t halen…
        8)

          Ik heb het hier op het forum al eens ergens gepost denk ik… een COC papier bestaat pas voor wagens vanaf 1996, voor iedere wagen die ouder is bestaat het gewoon niet!!
          Dus als ze in bijv. Nederland zeggen dat ze voor een oude 911 een COC papier of Europees gelijkvormigheidsattest kunnen afleveren is het zever want het bestaat gewoon niet.

            [quote=”cabrio wim” post=87500]Alle auto’s voor 1972 hebben geen gelijkvormigheidsattest nodig in België, want dan is het pas verplicht/ingevoerd door de Belgische staat.

            Dus voor die datum geen enkel probleem in te schrijven voor dagelijks gebruik. :idea:[/quote]

            1972??? Dat heb ik nog nooit gehoord…

            Het gelijkvormigheidsattest kwam er in 1967 en dus voor iedere wagen die in België ingeschreven wordt met een gewone dagelijkse keuring is het document verplicht. Enkel bij oldtimerkeuring wordt een uitzondering gemaakt.

              [quote=”reys” post=87586]
              Heeft Cederic er zo geen P’ke? Dacht metteen aan hem,. (eigenlijk aan Yves, z’n pa zaliger!)[/quote]

              Nee van mij is het een 911 van 1967. Die nog totaal niet in staat is om voor uw deur te passeren 😆

                Als je geen plaats hebt om al je P-kes te stallen wil ik wel wat plaats maken in mijn garage hoor.
                Beschouw het als een vriendendienst :mrgreen:

                  Jullie zijn 2 P-kes door mekaar aan’t slaan hé schatjes van mij!! :mrgreen:
                  Er is de baby-blauwe pré-impact welke volledig mijn gedacht is en in gerestaureerde staat is. Da’s een 912. COC niet nodig wegens te oud.
                  Dan heb je de gele impact bumper welke ik eigenlijk niet zocht wegens geen pré-impact maar die het otoh “heeft”. Da’s een 911 2,7S. Daar gingen de vragen over mbt inschrijving (is van 1977).

                  Naar de blauwe ga ik morgenavond gaan kijken, als die is zoals beschreven ben ik een P rijker :driver:
                  De gele heb ik laten weten dat er een COC bij moet zijn.

                  Moesten ze nu allebei yummie zijn… :sarcastisch
                  Dan mankeer ik nog alleen een 964 en 993 in “de collectie” 😉
                  Wie had er hier ook alweer plaats om wat autookes te zetten? :mrgreen:

                  Yabba, de hap die jij doorstuurde is toch een paar maatjes te groot hoor 😉

                    Jep, kopen die hap! Of anders die andere hap die ik je doorgestuurd heb op je 986-adres 😀

                    Anoniem

                      Kom Bart genoeg geleuterd koop dat spel 😆
                      Vorige week reed er langs de zaak zo’n 912’ke voorbij, ferm!
                      Heeft Cederic er zo geen P’ke? Dacht metteen aan hem,. (eigenlijk aan Yves, z’n pa zaliger!)

                      Anoniem

                        Als de P een mooie is is het misschien toch de moeite om ermee verder te gaan.
                        Dan rij je er in de zomer mee 😀 nu gebruik je zo een oude toch niet.

                        Ik ga nochtans morgen een rit doen, naar onze vrienden van de keuring.
                        Net een afspraak gemaakt voor morgenvroeg.

                          vawilliam2003: ik begrijp jouw uitleg hoor en bedankt ervoor :respect2:
                          Echter: er zijn P’s genoeg en als deze niet de correcte papieren heeft wacht ik wel tot de volgende P zich aandient 😉
                          Vroeg me gewoon af of “EU type goedkeuring” een synoniem was voor COC.
                          Heb de verkoper inmiddels laten weten dat een “EU type” niet voldoet en dat’t in Nederland een fluitje van een cent is om een COC te verkrijgen. Wil hij de moeite doen dan kunnen we verder zien, anders stop’t hier 😉

                          Anoniem

                            Mushroom, zoals ik al eerder schreef.
                            Originele auto kan je documenten krijgen, lees kopen’ via dieteren.
                            Een minder originele, maar niet te fel omgebouwde auto kan je documenten bekomen via autokeuringstation. Deze procedure houd in dat men uw auto gaat vergelijken met een gelijkaardige in Belgie afgeleverde auto. Dit duurt enkele maanden maar is mogelijk als de auto de vergelijking doorstaat.
                            Mijn Turbo uit 86 heeft een niet originele uitlaat, replica velgen, ander (kleiner)stuur, 964 ramen, getunde motor met grotere turbo. Dat waren allemaal redenen om geen documenten te krijgen van dieteren. Via Goca geen probleem 😀

                            Wim

                              Is inderdaad niet hetzelfde als een COC verklaring.

                              Maar normaal kun je elke auto in een EU verbonden land met een EU verklaring inschrijven.

                              Al is België volgens die norm geen EU land. :mrgreen: 😉

                                [quote=”Mushroom” post=87538] Of… die gele van ’77.
                                Welke papieren zijn er nodig om een ’77 in te schrijven?
                                [/quote]

                                Verkoper spreekt over een “EU type goedkeuring”, is niet hetzelfde als een COC zeker?

                                  Het is niet echt baby-blauw, maar ik vind dat wel een coole beschrijving :mrgreen: Blijkbaar is’t Argentinian Racing Blue :wtf:
                                  Stolze is zich ondertussen aan’t weren als een duvel in een wijwatervat. Had de beste mens een mooi proper antwoord gestuurd waarin ik afzag van een bezoek en verwees naar zijn beschrijving op Marktplaats en zijn prijzen die ik dan van hem doorgekregen had en heb ondertussen terug een aantal 911’s doorgestuurd gekregen waarvan er eentje in redelijke staat is maar toch niets in vergelijk met die baby-blauwe 912. ‘t Is wel een 68, maar vrees dat ik verkocht ben aan die blauwe… Of… die gele van ’77.
                                  Heb met die mens ook volop contact echter is die wagen hier nog nooit ingeschreven geweest. Welke papieren zijn er nodig om een ’77 in te schrijven?


                                  @Bully
                                  : Hmmm slate grey… en van ’68… :lekker: Toch maar eerst effe de gele en blauwe “afwerken”.

                                15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.