olie

  • Maker
    Discussie

  • Guy Debisschop
    Deelnemer

      welke olie gebruiken voor Porsche 911 3.2 l Carrera 1986?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • [quote=”SidewindR” post=156061]
        Verder reed mijn 3.2 steeds met 10w40 rond…[/quote]Die gaat er bij mij bij 100dkm in, wel een volsyntheet.

          [quote=”guydella” post=156045]Je hebt wel gelijk,na revisie vol synthetische olie.Dat was het advies van de Motul deskundige (Motul 400 racing olie )Pakkingen en dichtingen vernieuwd,dus vol synth. olie.[/quote]En die hoef ik ook niet elke 10dkm te verversen. Ik rij van grote beurt naar grote beurt [20dkm], zonder bij te vullen, heb geen olieverbruik. Bij kleppen stellen gaat er verse olie in. Bij de kleine beurt met olie verversen [10dkm] was de olie nog als nieuw, dus ik laat deze beurt voorbij gaan.

            Just a tip: Ik koop mijn olie altijd bij oil-center in Duitsland:
            http://shop.oil-center.de

            Verder reed mijn 3.2 steeds met 10w40 rond…

              Je hebt wel gelijk,na revisie vol synthetische olie.Dat was het advies van de Motul deskundige (Motul 400 racing olie )Pakkingen en dichtingen vernieuwd,dus vol synth. olie.

                Ik ga er ook die Motul racing olie indoen,motor ook gereviseerd,dus weinig kans op lekken daar alle pakkingen vernieuwd zijn.

                  Ik denk half-synth olie 10w40.Ingenieur van Motul raad mij ook voll. synth. aan.

                    Als dat erna de revsie is ingegaan geen probleem. Maar je kan niet van mineraal naar volsyntheet en omgekeert. Ik heb er na revisie [teller op nul] 0w40 volsyntheet ingegooid en bij 50dkm 05w40. Als ik nu terug ga naar een halsyntheet gaat de boel vaak lekken.

                      Bij mij gaat er ook Kroon 15W50 Classic Racing Oil in. Motor werd 15.000km gereviseerd…
                      http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/seg_classic/krmo/722/classic-oil/kroon-oil-motorolien/classic-racing-oil-15w-50/

                        Je kan er niet zomaar een olie ingooien. Bij nieuwe dichtingen-revisie gaat er vaak een volsyntheet in. Je zult dus eerst moeten weten wat er nu inzit. Mineraal, halfsyntheet of volsyntheet.

                          Ik gebruik 15W50 Classic Racing Oil van Kroon Olie in mijn 3.0 SC. Deze is mij aangeraden door een ingenieur van Kroon Olie.
                          Voor ik die olie gebruikte durfde de SC al eens een druppel laten vallen. Sindsdien is het nog maar heel sporadisch.
                          11 liter kost ongeveer € 150.

                            Ik heb 2 weken geleden ook een groot onderhoud gedaan op mijn 911 (930) Turbo “84”,
                            ze hebben er MARLY 10W60 Wx2 Racing olie ingekapt, ik schrok mij een hoedje wat die
                            olie koste!!! :bounce:
                            1 liter kost 35,70€ x 11 liter = 392,70€ :bounce:

                              De mijne is volledig gereviseerd

                              Lang geleden? Meestal gaat er na een revisie een vol-syntheet in. Dus ik zou er niet zomaar een olie in gooien.

                                Indien de dichtingen van de motor reeds vernieuwd zijn mag men de Motul 300V Competition 15W50 gebruiken, dit vormt geen enkel probleem.

                                Zijn de dichtingen nog niet vernieuwd raden wij u aan de Motul 2100 15W50 te gebruiken, dit is een semi-synthetische Classic olie die de dichtingen niet aantast.

                                Als de dichtingen aangetast worden kan die olieverlies, lekkage te weeg brengen.

                                Dit is advies van een Motul verdeler.
                                De Motul 2100 15w50 wordt gebruikt voor oldtimers met motoren na 1970.De andere olie is blijkbaar beter maar bij gereviseerde motoren.De mijne is volledig gereviseerd.
                                Motul 300 V olie is duur (55 €/l)
                                Heb echter 12 l op de kop kunnen tikken voor 100 €

                                  Indien de dichtingen van de motor reeds vernieuwd zijn mag men de Motul 300V Competition 15W50 gebruiken, dit vormt geen enkel probleem.

                                  Zijn de dichtingen nog niet vernieuwd raden wij u aan de Motul 2100 15W50 te gebruiken, dit is een semi-synthetische Classic olie die de dichtingen niet aantast.

                                  Als de dichtingen aangetast worden kan die olieverlies, lekkage te weeg brengen.

                                  Dit is advies van een Motul verdeler.
                                  De Motul 2100 15w50 wordt gebruikt voor oldtimers met motoren na 1970.De andere olie is blijkbaar beter maar bij gereviseerde motoren.De mijne is volledig gereviseerd.
                                  Motul 300 V olie is duur (55 €/l)
                                  Heb echter 12 l op de kop kunnen tikken voor 100 €

                                    Ik gebruik voor mijn C3.0 15W50 zoals voorgeschreven.
                                    Voor je 3.2 zou ik niet dunner gaan dan 10W40

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.