Olie en zakkenvullers…

Home Forum Zeverhoekje Olie en zakkenvullers…

• Maker
    Discussie
  • Quote van een onbekende:

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden…. 😉 ) ,
    kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
    dus 1 vat koste 72 Euro.
    aan de pomp betaalden we 0,75 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus, nu dus….,
    krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
    Dus 1 vat kost 71,5 Euro… Oeps ??!!…
    aan de pomp betalen we 1,20 Euro voor 1 liter Diesel…….

En nu stel ik me de volgende vraag :
    Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
    waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn, dat kan niet anders !
    De dag komt nog dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn …..

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Eergisteren is de dollar wat gestegen en wat deed de benzine …

Juist ja 😥

indien mijn budget op het moment wat ruimer geweest was, was het geen 525d Touring geworden, maar een Cayenne met LPi… plaats genoeg voor een tank… 😉

Dan wordt het dringend tijd dat we onze wagens voorzien met een LPG tank!

Vraag is alleen waar we die dan wel gaan zetten?? 😯

Op het dak ❓

ik rijd al 18 jaar lpg, allez de laatste jaren LPI,
            nooit miserie gehad, maar het is zoals bij alles,
            tijdig onderhoud laten doen hé…
            mijn eerste chevrolet had vrijwel 800.000km op de teller toen hij de geest gaf… waarvan een goede 500.000 op lpg…

By the way, ik tank hier LPG aan 0.47 euro bij een merkpomp…

k’Heb wel gehoord dat LPG rijden niet zo goed zou zijn voor de motor 🙁

het is inderdaad triest en ergerlijk hoe wij de zakken van de staat blijven vullen. De overgang van de 996 naar de huidige BMW 525d is reeds een besparing van zowat 200 euro per maand in mijn brandstofbudget, doch ik denk dat de volgende een LPG zal worden! Als ik deze week weer eens 75 euro diesel mocht gaan tanken, en de LPG aan 0.52 euro per liter zag staan… voor iemand als ik die tussen de 30 en 40.000 kilometer per jaar rijdt… als eens de moeite om te overdenken! 😥

[quote=”Setakira”:1eoan69c]ofwel massaal op rode mazout rijden…

Ah neen, das juist ook, dat kunnen wij (nog) niet met de Porsches 😉 [/quote]

Misschien eens proberen? Op eigen risico 😉

ofwel massaal op rode mazout rijden…

Ah neen, das juist ook, dat kunnen wij (nog) niet met de Porsches 😉

Wat doet ge eraan 👿 Zwijgen en betalen 😥 of de auto op stal laten 💡

Echt iets om over na te denken .
                        Dit dwarrelt al langer door mijn hoofd.
                        Vroeger steeg de benzine steeds als de dollar steeg , maar telkens ze zakt zakt de brandstofprijs niet mee . En de dollar heeft nog nooit zo laag gestaan . Wat als ze weer gaat stijgen naar een normaal niveau ❓

is inderdaad een feit dit (gisteren ook binnengekregen 😉 )

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.