Olie

• Maker
    Discussie
  • ik heb mn 968 op 174.000 km gekocht
    rond de 181.000 begon het lampje vd ‘engine oil’ (inclusief uitroepteken) te branden. na een olieverversing op 181.500 is dit weggebleven.
    nu na 187.500 km begint dit weer te branden.
    lijkt me niet logisch moet ik zeggen…

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Is de voeler op je motor niet stuk ? kijk eens goed naar de lampjes die branden dat je zeker bent dat het wel duidelijk van de motor is.

Luc

Anoniem

[quote=”Number1″:vdtzc8fk]peil gechecked en stond halverwege.daar zou dus geen probleem mogen zijn.
        misschien staat het peil te laag bij koude motor?[/quote]

te laag is te laag hé. Toch best es goed laten nakijken. Beter 100€ meer betalen aan het vinden van zoiets dan een beetje later die 100€ mogen gebruiken als voorschot voor een andere motor ed.

peil gechecked en stond halverwege.daar zou dus geen probleem mogen zijn.
          misschien staat het peil te laag bij koude motor?

[quote=”mark986″:3iqjmhh2]anders eens terug gaan naar de garage en vragen of ze het eens checken en indien nodig bijvullen. Misschien meteen eens een kleine check up laten doen voor eventueel een lekje. Of de andere zaken laten nakijken die tot olieverlies kunnen leiden.[/quote]

Kleppensteelhoetjes ?

Anoniem

anders eens terug gaan naar de garage en vragen of ze het eens checken en indien nodig bijvullen. Misschien meteen eens een kleine check up laten doen voor eventueel een lekje. Of de andere zaken laten nakijken die tot olieverlies kunnen leiden.

[quote=”Number1″:40evhh3e]kzal het peil straks is checken…
                olieverversing is bij car 911 gebeeurd dus dat zou toch in orde moeten zijn…
                maar als het peil niet ok is, betekent dat er ergens olie verbruikt wordt denk ik zo, kzie niet echt een andere mogelijkheid…vooral omdat het na 6000 km is zal het niet echt een fout op het dashboard zijn volgens mij.[/quote]

Ja de olie zal wel juist zijn als het bij car 911 is gedaan. Toch effe eens nazien zou ik doen.

Luc
                http://www.lecars.be

kzal het peil straks is checken…
                  olieverversing is bij car 911 gebeeurd dus dat zou toch in orde moeten zijn…
                  maar als het peil niet ok is, betekent dat er ergens olie verbruikt wordt denk ik zo, kzie niet echt een andere mogelijkheid…vooral omdat het na 6000 km is zal het niet echt een fout op het dashboard zijn volgens mij.

Is er voldoende olie op ? 😕 wink: of is het olie van de Aldi 😆

Heb je t oliepeil al gecontroleerd met de peilstok ❓

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.