Oliedrukmeter?!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Oliedrukmeter?!

• Maker
    Discussie
  • hallo,

Zaterdag mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Na een speurtocht van 8 maanden heb ik de knoop doorgehakt: een zilvergrijze Targa 1985 met een Frans verleden. Aanvankelijk had ik mijn zinnen gezet op een wat jonger type met de G50. Na mijn eerste ritjes moet ik echter mijn vooroordelen opzij schuiven. De versnellingsbak vraagt wat gewenning, maar eenmaal je de kneepjes doorhebt gaat het prima 😀 .
    Ik moet echter enkele prullaria (althans dat hoop ik) in orde zien te krijgen. De oliedrukmeter gaat bij het starten direct op 5 bar staan en komt niet meer terug, ook niet bij warme motor of na het stilleggen. Een tikje op het glas doet de meter bij stilstaande motor terugvallen. Het lijkt alsof de meter een fout signaal krijgt. Het olieniveau staat waarschijnlijk wel wat te hoog, maar ik veronderstel dat het ene niet direct met het andere te maken heeft.

Iemand een idee? Alvast dank.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • hallo, ondertussen de oliedruksensor bij het blok vervangen, samen met de dichtingen (Rose Passion). De eerste maal had ik een kleine lekkage bij de (nieuwe) koperen rondel onder de sensor. Deze terug gedemonteerd, de rondel lichtjes gewarmd en daarna in water gekoeld zodat hij zacht werd. Daarna weer gemonteerd en nu alles potdicht 😀 + oliedrukmeter werkt prima.

groetjes,
      Hendrik

0
      Wim

Massa op de klok en sensor, maar belangrijkste is de massa waar dit alles vandaan komt, dus carrosserie.
        En die moet je even zoeken, en ik denk dat deze achter het zwarte schot zit in de kofferruimte.

Stroef gaan van het schakelen kan dus aan het geleidde systeem liggen daar de ringen waar die in/door loopt wat kantelen.
        Soms doet een beetje smeersel ook wonderen, maar dat is eigenlijk maar een beun oplossing. 😳

0

dag Wim,
          Dank voor het supersnelle antwoord! Nog een vraagje betreffende de massa. Is dit de massa van de sensor op het blok of de massa van de meter? Waar kan ik die massa vinden?

Betreffende de 915 bak. Er werd Swepco in gedaan, blijkbaar is het een half wondermiddel. In elk geval schakelt hij naar mijn aanvoelen goed. Bij het opgaan naar 3° moet je het wat voorzichtig doen, en bij het terugkomen naar 2° (vb. bij het opgaan van een rond punt) durft het wat stroef gaan (zonder bijgeluiden weliswaar). Voor het overige: prima.

0
          Wim

Kontakten eens goed schoonmaken en vooral de massa, is dikwijls de oorzaak van op hol geslagen meters.
            In het slechtste geval is er eens een meter kapot, maar heb ik in mijn geheel Porsche periode van 20 jaar nooit meegemaakt, was altijd een massa probleem.

Dan even over je 915 bak, die hoeft normaal geen gewenning want schakelt net zo goed als een G50 bak.
            belangrijkste is dat de teflon cup en geleide systeem geen speling hebben, en de bak perfect op vertanding uitgelijnd staat.
            Doe daar dan nog eens Swepco olie in, en je heb een bak die perfect schakelt en verhoudingen beter bij de auto passen als een G50 bak.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.