oliepeil

  • Maker
    Discussie
  • Kan iemand mij zeggen hoe ik het oliepeil van een 3,6 liter kan nazien aub?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • heb het eens nagevraagd bij CM gent
      het peil tussen laagste en hoogste stand op de peilstok bedraagd
      net 1 liter olie , voor een 964 is het verbruik van 1 a 1,5 liter bij duizend kilometer niets om je zorgen over te maken .
      964 BWJ 89-94 STEEDS 0W-40 MOBIL 1

      De lichte kleur is normaal daar mobil 1 een zeer lichte, fijne olie is .

      Doordat de 911,964,933 luchtgekoeld EN oliegekoeld zijn is het olieverbruik gerechtvaardigd door de hoge tp° die het blok maakt.

      Mvg

        [quote=”cabrio wim”:1iof64nj]Enúh…..vind je dat normaal, ik niet.
        Hebben er vorig jaar een gereviseerd die 1 ltr op 1000 km verbruikte, heb helaas niet meer de foto’s maar dat wil je echt niet zien wat daar aan loos was 😯 Klepgeleiders kon je gewoon bewegen en auto had 180000km gelopen.
        Als een auto (wat volgens Porsche normaal is) dat olie verbruik heeft, hoef je niet meer te verversen maar enkel het oliefilter op tijd wisselen.
        Je hebt dan op 10000km al weer een verversing gedaan.
        Vind trouwens dat Porsche zich op deze manier goed indekt.[/quote]

        Een motor die olie verbruikt is zeker en vast niks erg hoor!
        Er zijn nieuwe wagens mat zowieso een lichte olieverbruik… mijn schoonpa zijn X-type met een 2.0 diesel verbruikt olie en een kameraad van me werkt bij mercedes Gent en vertelde me dat verschillende Mercedessen na 20000km eerste onderhoud reeds olie hebben verbruikt dus zeker en vast niks ergs!

        Vind dit zelfs iets beter aangezien je olie altijd optimale kwaliteit heeft als je er moet bijkappen, en ben je zeker dat je olie niet gaat beginnen klonteren of korsten maken…

          [quote=”RSR”:2mcg8xer]op en 3.0 en 3.2 zou ik toch Mobil M aanraden op de rest Mobil 1. Als je begint te verwisselen met andere olie krijg je echter problemen in enkele gevallen.[/quote]

          Half syntetische 10w40 is toch goed voor een 3.0??

            op en 3.0 en 3.2 zou ik toch Mobil M aanraden op de rest Mobil 1. Als je begint te verwisselen met andere olie krijg je echter problemen in enkele gevallen.

              [quote=”sunshine”:2v4ipy0n]ik zeg gewoon dat een oliegekoelde motor tot 1.5Liter /per 1000 kilometer mag verbruiken staat in elke porsche boek voila ❗ [/quote]

              Kvoel mij wat ongerust, heb met huidige 911 SC 1000 km’s gereden en heb het oliepeil nagekeken en er blijkt geen druppel te ontbreken.

              In welk boekje heb je dat gelezen, heb mijn OHB volledig uitgelezen en daar is geen sprake van olieverbruik !!!

              Yvan

                ja stef je heb me begreppen 😉

                  [quote=”sunshine”:2l1x2oco]ik zeg gewoon dat een oliegekoelde motor tot 1.5Liter /per 1000 kilometer mag verbruiken staat in elke porsche boek voila ❗ [/quote]
                  Luchtgekoelde motor hé 😉

                  En dat olieverbruik zetten constructeurs er bijna allemaal in. Dekken zich daar ook goed in hoor. Als je gaat zien wat andere merken opgeven als “normaal” kom je op ongeveer dezelfde cijfers terecht. Daarom is dit niet “normaal”!
                  Collega zat met zijn nieuwe opel ook aan meer dan 1L/1000km. Volgens opel normaal. Mijn vorige wagen, identieke opel kwam toe met minder dan 1L/10.000 km

                  Met de 964 zit ik aan 0,75l/6000 km

                    0w40 full syntetisch mobil1
                    dat is de olie die er bij Verellen Porsche center is ingedaan
                    en verbruik is minder dan 0.5L per 1000 Km

                      Motor warm draaien en dan al draaiend de pijlstok controleren, en 1 liter op 1000Km is normaal volgens Porsche maar ik denk dat je de verkeerde olie hebt zitten. Opletten voor het vastlopen

                      Wim

                        Enúh…..vind je dat normaal, ik niet.
                        Hebben er vorig jaar een gereviseerd die 1 ltr op 1000 km verbruikte, heb helaas niet meer de foto’s maar dat wil je echt niet zien wat daar aan loos was 😯 Klepgeleiders kon je gewoon bewegen en auto had 180000km gelopen.
                        Als een auto (wat volgens Porsche normaal is) dat olie verbruik heeft, hoef je niet meer te verversen maar enkel het oliefilter op tijd wisselen.
                        Je hebt dan op 10000km al weer een verversing gedaan.
                        Vind trouwens dat Porsche zich op deze manier goed indekt.

                          ik zeg gewoon dat een oliegekoelde motor tot 1.5Liter /per 1000 kilometer mag verbruiken staat in elke porsche boek voila ❗

                          Wim

                            [quote=”sunshine”:22clhv6e]3/4 L op 10000 km kan bijna niet een gewone motor doet meer ❗ ❓ [/quote]

                            Mijn vrouw rijdt in een Mazda 3 met een 2.0 160pk motor, en deze hoeft tussen de verversing (20000 km) geen druppel olie bij.

                              Echt niet.
                              Zowelmijn werkpaard als de CS hebben zelfs dit verbruik niet (lees minder)

                                3/4 L op 10000 km kan bijna niet een gewoone motor doet meer ❗ ❓

                                Wim

                                  Ik denk dat meter en olieniveau peilstok goed overeen komen, bij mij althans.
                                  Verbruik bijna geen olie 3/4 ltr op 10000 km.
                                  Maar als ik hem vul tot niveau boven aan streepje gooit hij eruit tot 3/4 en blijft dan staan, ook op olie peilstok.
                                  Teveel olie in motor is ook niet goed.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.