oliepeilstok zegt 1/3de vol, oliemeter zegt 2/3de vol

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 oliepeilstok zegt 1/3de vol, oliemeter zegt 2/3de vol

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

als ik de oliepeilstok mag geloven, staat de olie ongeveer 1/3de tussen de 2 markeerpunten. Dit komt echter niet overeen met wat de meter in de wagen aangeeft, die staat redelijk boven de helft…

Moeten die 2 meetpunten niet gelijk lopen ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Groot gelijk !!!

De ogenschijnelijk kleine gebreken aan uw minnares zijn haar grootste troeven.

:applaus: :happydance: :applaus:

de afwijking is ‘structureel’: heb 0.75l olie bijgevuld enstaat nu op 2/3de op de vulstok en duidt als ‘vol’ aan in cockpit

ik ga ermee leren leven 😥

bedankt voor de tips !

123

jamaja
          time is ook money hoor!

gewoon ouderwets nostalgisch kopen aan de balie en een praatje maken met (advies vragen aan) de eigenaar/verkoper.

123

vergeet de verzendkosten niet

[quote=”cabrio wim” post=253609]Jullie snappen het hier nog niet op het forum. :think:
                Als er hier iets gevraagd wordt moet dit het liefst met een oplossing zonder geld en makkelijkste manier…[/quote]

wil je weten hoeveel stuks weerstanden je kan kopen voor de kostprijs van één pilsje :geek:
                en de klok met het oliepeil er uit wippen gaat minstens even snel als de zender op het blok er uit halen …

123

misschien heeft iemand gewoon een verkeerde sender in de olie tank gestoken..
                  of olie tank met sender en al vervangen.

of is de olie meter op je dash ooit eens vervangen voor andere versie.

ok bedankt voor de verschillende suggesties !

ik ga beginnen met het monitoren van de verschillen tussen meter en peilstok…en nog niks elektrisch aanpassen…(gaat niet over de centjes maar over de impact van de verandering)

en uiteraard blijf ik me baseren op de peilstok eerder dan de meter…inderdaad zo dat net zoals een echtgenote, ook een maîtresse een paar gebreken mag hebben

Wim

Jullie snappen het hier nog niet op het forum. :think:

Als er hier iets gevraagd wordt moet dit het liefst met een oplossing zonder geld en makkelijkste manier.
                      Dus schroef hem los en verbuig hem een beetje naar boven, 15 minuten werk en kost geen geld. 😆

En anders wat Mushroom schreef :up: , op tijd eens peilen voor het olie niveau, moesten wij vroeger met al onze oudjes doen, want hadden toen de luxe niet van een niveau meter. :sleep: :sleep:

meet de weerstand op de groen/witte draad die naar het oliemetertje gaat. met een beetje rekenen weet je welke weerstand je er moet tussen zetten om de meter te laten overeenstemmen met de peilstok.

Leer een keer jullie minnares kennen toch, zonder verbuigen of aanpassingen.
                          :engeltje: 😈 :engeltje:

Wim

Kalibreren gaat niet met dat systeem.
                            Maar je kan wel de stangetje waar vlotter aanzit in olietank verbuigen om zo een gelijk niveau te krijgen op peilstok en meter.

kan ik die meter hercalibreren op één of andere manier, zodat de settings overeenkomen met het werkelijke (peilstok) oliepeil ?

Wim

Lopen normaal gezien gelijk, maar als je afwijking weet is dit ook geen probleem.

Bij twijfel de peilstok geloven :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.