Ombouw Cabrio naar een S model

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Ombouw Cabrio naar een S model

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een “gewone” 993 cabrio naar een “S” model?

Ik vind de wide body van een “s” gewoon prachtig!!
    Kan iemand mij helpen?

Mvg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • hebben we hier niet ooit eens foto’s van een ombouw 993 Speedster gehad, met brede turbo kas?

tenzij hij ergens de ombouw gezien heeft hé 😉

Ik heb het maar even in het groot aangepast in mijn eerdere post om verdere verwarring te voorkomen:

Porsche heeft nooit een 993 carrera S cabriolet gebouwd.

Dus Ron Vos kan nooit een S cabrio vergelijken met een 993 cabrio daar het van de fabriek af niet bestaat.

Bert 😉

Inderdaad ik heb ook even de titel opnieuw gelezen en je vraagt een ombouwkit 993 cabrio naar 993 Cabrio S. Ik wist zelfs niet dat het bestond…

Het is wel zo dat een S er misschien mooier uitziet omdat deze nog breder achteraan zijn maar mij lijkt het als ik naar de mijne kijk dat je de indruk hebt dat deze al breder is dan de coupé, misschien komt het door het zwarte dak want natuurlijk zijn de afmetingen dezelfde als van de gewone 993 C2 en C4.

Heb je al eens zo’n 993 Cabrio S gezien? En is er echt groot verschil te zien zonder dat je er een “gewone” 993 cabrio naast plaatst?

Nu als je er mee start zeker niet vergeten ook een fotoreportage te maken, ik volg dat graag mee 🙂

Dag Ron,

Ik ben ook geen fan van ombouwers, maar er is een feit over het hoofd gezien in jouw geval:

Wat Bully zegt wilde ik ook net schrijven .
                Niet ombouwen ❗
                Wil je een S , dan koop je een S en verkoopt je “gewone” 993 .
                Je gaat hopen kosten maken die uiteindelijk de waarde van je wagen enkel doen zakken .
                Zo ken ik iemand die een E46 328i met originele stukken heeft laten ombouwen naar M3 😯
                Dat is van ik wil wel , maar ik kan niet .

Maar de gouden regel is ……. wie betaald bepaald , dus je bent nu gewaarschuwd wat de gevolgen kunnen zijn . En nu is het aan jou of je je geld hieraan wil opdoen of niet .
                In elk geval succes met keuze welke ze ook mogen zijn .

ik denk ook dat dat verstandiger is…inruilen op een S…succes……….. 😀

Wim

Denk sowieso niet dat je moet ombouwen. 😯
                    Alle omgebouwde Porsche’s dalen in waarde, ook al is het met originele producten van Porsche gedaan.
                    Misschien heb je er eens een die het mooi vindt en wil voor betalen, maar de meeste lopen er voorbij.
                    kijk maar eens hoe hier gereageerd word op het forum als er een verbouwde voorbij komt.
                    Op kenteken zal het ook altijd de Porsche blijven vanaf zijn geboorte.
                    Kun je beter die van jou verkopen en op zoek gaan naar een S. 💡

Wat is mis met de “looks” van een ori 993? 😮 (

ik denk dat je ten eerste de keuze zal moeten maken tussen werken met originele stukken (bookoe de $$$, maar betere restwaarde), of werken met replicastukken (omgekeerde redenering wat kostprijs en restwaarde betreft, zeker gezien de slechte waarde van de dollar zijn er koopjes te doen wat Amerikaanse ombouwsets betreft!). Voorts zal het dan gewoon een goede carrossier zoeken zijn, met genoeg ervaring en reputatie in dergelijke zaken.
                        En als je originele stukken bekijkt, best ook de ophanging niet verwaarlozen gezien het extra gewicht!

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.