ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

• Maker
    Discussie
  • Zoals beloofd bij de “voorstelling” hier enkele fotootjes en toelichting bij de ombouw van m’n SC naar de bredere SCRS versie.

De bedoeling is vooral optisch een replica te bouwen van de RS, mechanisch zal het zich voorlopig beperken tot een aangepaste versnellingsbak.

We hebben de SC ontdaan van alle te vervangen onderdelen zoals de voor en achterschermen, interieur, achterklep en bumpers.
    De motor hebben we ook verwijderd en ter controle ondergebracht bij een Porsche mekanieker. Ook de olieleiding hebben we gedemonteerd want die worden vervangen door rubber leidingen en heuse oliekoeler.

Eerst werden de bevestigingsplaten van de rolkooi gelast en de rotte plekken aan de dorpels weggeslepen.
    Daarna werden de achterschermen weggeslepen en het nieuwe plaatwerk aangebracht.

Volgende week hopen we de andere kant klaar te hebben zodat hij bijna naar de spuiter kan.

Ondertussen zoek ik nog verder naar een Turbo onderlip van de voorste spoiler en bekijken we de plaatsing van de thermostaat en de lengte van de olieleidingen zodat we deze kunnen bestellen.

Attachments:
    • 377897_10150464464628922_52189408921_9011737_294363344_n.jpg
    • P1070675.JPG
    • P1070676.JPG
    • P1070677.JPG
    • P1070680.JPG
    • P1070679.JPG
    • P1070681.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
    • Die is gaaf geworden :respekt: 8)

Bedankt voor de reacties.
        Op de foto’s lijkt het allemaal snel te gaan, maar dat is het niet. Wij rijden regularity of regelmatigheidsrally’s aan een gemiddelde snelheid van maximum 50km/h. De bekenste regularity wedstrijd in Belgie is zeker de “Legends boucles des Spa” waaraan ik reeds 4 maal deelnam met een Opel Ascona.

op onderstaande link vind u een fimpje over de Short Rally van Kasterlee met de regularity wagens doorheen gemixd. Wij komen ook 2 maal in beeld in de eerste helft van het filmpje.

http://www.rallyonline.be/index.php/video/42-wim-delmel-rally-productions/5077-video-short-rally-van-kasterlee-2012

Wat het niet dragen van helmen betreft: Deze mogen we niet dragen van de verzekering omdat wij zogezegd de wegcode moeten volgen, al rijden we op afgesloten parcours. Iedereen met een wagen ouder dan 1 januari 1985 kan deelnemen aan deze wedstrijden. De volgende is op 18 november in Sint Truiden

schitterend!!

:respekt:
            maar idd zonder helm?

Geef hier eens een seintje vooraleer je gaat racen, dan probeer ik eens te komen kijken!

Magnifiek, prachtig. Ik kan me zo het geluid dat bij de foto’s hoort voorstellen. :respect2:
              ciao,
              Luc

Rijden jullie zonder helm ? mooie foto’s en dito wagen .

Anoniem

x 2, machtige foto’s !!
                  moet pure adrenaline zijn om uw elfje zo rond den hoek te gooien… :-))

Ik heb hier duidelijk iets gemist!!!Vanwaar die rijmanskunst???? 😯
                    Benieuwd naar een verslagje van uw race :lekker:

Prachtige foto’s, bedankt.
                      Kan die Porsche ook rechtdoor rijden :happy:

Het is hier mss niet meer de juiste plaats om ze te posten, maar hieronder enkele foto’s van m’n eerste wedstrijd:Enjoy! 😀

Attachments:
                        • 01.jpg
                        • 241684_462754460412102_5152839_o.jpg
                        • 207075_360175250729408_1154211919_n.jpg
                        • 257029_348165655264591_814247778_o.jpg
                        • 286864_10151123549834589_322761284_o.jpg
                        • IMG_5512.JPG
                        • resize.jpg
                        • IMG_5517.JPG

Prima, lees dat je er klaar voor bent:
                          [IMG]http://i47.tinypic.com/w1bus1.jpg[/IMG]

Eerste deelname is aan onze eigenste Regularity van Kasterlee, volgende week zondag. Er staan trouwens nog enkele Porsches aan de start.

XXX

Ik kan niet wachten om ‘m in’t echt te zien, super mooi man :respekt:

man man man… wat een bruut spel, prachtige porker :respekt: :respekt: :respekt: keep up the good work.

9

Van de week de lichtbak gemonteerd.

Attachments:
                                  • P1080017.JPG
                                  • P1080018.JPG
                                  • P1080019.JPG
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.