ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

• Maker
    Discussie
  • Zoals beloofd bij de “voorstelling” hier enkele fotootjes en toelichting bij de ombouw van m’n SC naar de bredere SCRS versie.

De bedoeling is vooral optisch een replica te bouwen van de RS, mechanisch zal het zich voorlopig beperken tot een aangepaste versnellingsbak.

We hebben de SC ontdaan van alle te vervangen onderdelen zoals de voor en achterschermen, interieur, achterklep en bumpers.
    De motor hebben we ook verwijderd en ter controle ondergebracht bij een Porsche mekanieker. Ook de olieleiding hebben we gedemonteerd want die worden vervangen door rubber leidingen en heuse oliekoeler.

Eerst werden de bevestigingsplaten van de rolkooi gelast en de rotte plekken aan de dorpels weggeslepen.
    Daarna werden de achterschermen weggeslepen en het nieuwe plaatwerk aangebracht.

Volgende week hopen we de andere kant klaar te hebben zodat hij bijna naar de spuiter kan.

Ondertussen zoek ik nog verder naar een Turbo onderlip van de voorste spoiler en bekijken we de plaatsing van de thermostaat en de lengte van de olieleidingen zodat we deze kunnen bestellen.

Attachments:
    • 377897_10150464464628922_52189408921_9011737_294363344_n.jpg
    • P1070675.JPG
    • P1070676.JPG
    • P1070677.JPG
    • P1070680.JPG
    • P1070679.JPG
    • P1070681.JPG
7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
    • [quote=”BC911″ post=95368]Ik kan een foto van de spoiler plaatsen, maar denk niet dat we daar op zitten te wachten 😉 . Liever naakt metaal :mrgreen:[/quote]

hierbij een laatste update:

Gisteren de auto bij de lasser opgehaald en de wielkassen achteraan afgekit. Gelijk ook even de spoorverbreders en de nieuwe velgen gepast.
      Met 5cm staan de velgen al mooi. Om er een perfect beeld van te krijgen zal het afwachten zijn tot de motor er terug in ligt en de banden gemonteerd zijn.

Vooraleer hij kan gespoten worden zal er nog flink wat mogen geplamuurd worden. Ik heb ook even de lichtbak gepast, maar ook die zal nog aangepast moeten worden.

Attachments:
      • P1070787.JPG
      • P1070786.JPG
      • P1070791.JPG
      • P1070792.JPG
      • P1070790.JPG
      • P1070796.JPG
      • P1070795.JPG
      • P1070793.JPG

Ik kan een foto van de spoiler plaatsen, maar denk niet dat we daar op zitten te wachten 😉 . Liever naakt metaal :mrgreen:

Wim

En waar blijven de foto’s. 💡

[quote=”cabrio wim” post=93916]Dacht gelijk aan jou Bert toen ik bericht las, maar je was mij voor zie ik.

Denk dat dit is wat hij zoekt, dus beiden weer tevreden. ;)[/quote]

Ik heb hem ondertussen opgehaald :drink:

De lasser is bijna klaar zodat hij binnenkort naar de spuiter kan.

Morgen ga ik nog eens kijken en dan neem ik wat foto’s.

Was het al bijna vergeten dat ik dat nog had liggen … Nochthans prijzig stukje rubber :?, en volgens mij niet zo eenvoudig te vinden tweedehands. De Turbo’s rijden nu niet zo dik gezaaid rond.

Wim

Dacht gelijk aan jou Bert toen ik bericht las, maar je was mij voor zie ik.

Denk dat dit is wat hij zoekt, dus beiden weer tevreden. 😉

[quote=”FilipD” post=93908]Ondertussen zoek ik nog verder naar een Turbo onderlip van de voorste spoiler [/quote]
                  Ik heb er nog een nieuwe liggen, ooit verkeerd besteld voor de 3.2 😳 . Scheelt maar 1 cijfertje in de code … Ik kijk straks even het nummer na dat op de plastiek staat.

nummer spoiler: 93050305501, pm me maar bij interesse

7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.