Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › ombouwen van RHD naar LHD
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door bertroex.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik kan het je vertellen. Het begint met de de 140 spot las punten uit te boren vanaf het dashboard en de volledige kofferruimte.
view van kofferruimte naar achterkant dashboard:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a385/ferry911/Carrera/Carrera%20Dip/RustRevealed5.jpg[img]
Nadat dit is uitneuzeld, moet je de vloeren veranderen voor de pedaal boxen.
en omdat wellicht de tank support panelen ook kaduuk zijn, kan je maar meteen de hele boel veranderen.
en je houd dit zicht dus over voor de meerderheid van de conversie
dit vliegt er dus uit
en je 911 ziet er dan zo uit
Dit is de extreme view aangezien aan deze wagen werkelijk alle panelen moesten worden vervangen, maar ja…
in dit geval werd de originele bulkhead (gerestaureerd) terug in de wagen gelast
140 las punten, die dan moeten worden ge seam sealed
en dan natuurlijk maar best ook een respray als je toch bezig bent, en de nieuwe rubbertjes voor alles, enz enz….
Maakt dat het eigenlijk goedkoper uitkomt om gewoon een originele LHD te kopen.
Moest je toch het risico willen nemen, zou het best kunnen dat de wagen in de nabije toekomst gewoon niet meer te homologeren is omwille van de stringente wetgeving in Europa. Resultaat: investering weg.
afgezien van het feit dat je nog een carroseriebouwer (niet zomaar ne carrosier) moet vinden die het wil, het kan, en die het ook nog VEILIG kan afwerken…..
Succes, maar ik zou er persoonlijk NIET aan beginnen.
MvG,
Bert
Bij een Lotus Elise is het vrij eenvoudig omdat er maar 1 “tub” is en dus alle gaten aan beide kanten zitten. Maar bij een Porsche zou ik er nooit aan beginnen.
Bij een Lotus is het trouwens ook al geen goedkoop zaakje hoor, ook al zijn alle gaten aanwezig, toch komt er nog veel bij kijken (nieuw steering rack, nieuw dashboard, nieuwe lichten, …)
Maar dit is er eentje uit de oude doos, dus waarschijnlijk is de TS al lang weg 🙂
Een kennis van me heeft er ooit één omgebouwd, vloekte sakkerde en zei dat hij het nooit meer zou doen wegens veel te duur en veel te veel werk, eens de wagen klaar was stond er op de registratiepapieren LHD en raakte hij er niet mee door de keuring, waardoor hij de wagen in het buitenland verkocht en een maand later begon hij aan een tweede… want hij had nog een schadewagen staan waar hij alles uit kon overbouwen, die tweede is nooit afgeraakt en ze zijn uiteindelijk beiden gesloopt voor de onderdelen. Ik heb het eerste proces van nabij gevolgd en kan je het alleen maar afraden, tenzij je echt héél véél tijd en geld teveel hebt…
Ik heb het gedaan van een subaru van rhd naar lhd model 2007.
Je spaart het zeker niet uit kan ik u zeker zeggen door een rechtse te kopen en om te bouwen.
Het is te doen natuurlijk.
wil je gerust fotos door mailen dat je beetje kan zien wat je allemaal moet doen .Eigenlijk is ‘t simpel: Ge moet er mee achteruit rijden dan staat het stuur aan de linkerkant bekeken vanuit de richting waarin ge rijdt. :happy:
Heb nog even gekeken naar wat werk wat er nodig zou zijn voor ombouw.
En je krijgt nogal te maken met nieuwe stukken te bestellen voor kofferruimte, vloer en schutboard, want dit is ook anders ten opzichte van de LHD.
Dus mijn tip: begin er niet aan bij een PorscheDe vraag is waarom je dat zou willen? Je geraakt er vlotjes mee door de alcoholcontroles! 😀
Wel Wim, daar kan ik het niet mee eens zijn,
het is best betaalbaar en zelfs vlot op te lossen. :coolness:Weet waar je aan begint, want is niet uit te drukken in tijd omdat elk merk anders is.
Ik heb het ooit gedaan bij een Rover 3500 Vitesse, en het is dus niet alleen het dashboard wat de meeste denken, maar ook pedalen box, bedrading, gaten maken en leidingen plus remsysteem verleggen, en ga zo maar door.
Kosten zullen met gebruikte onderdelen wel meevallen, maar de tijd om alles af te breken en weer op te bouwen. en denk dat je daar aan uren geen schatting van kan maken, en doe ik dus ook niet.
Mijn tip, gewoon een links gestuurde zoeken. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.