Onstekingsproblemen ??

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Onstekingsproblemen ??

  • Maker
    Discussie
  • Wagen is perfect door de keuring gekomen (zie topic Tuning). Ben van de Limburg naar Antwerpen gereden zonder problemen. Daar naar de carwash en dan … problems. De wagen startte moeilijk, stond te stoempen en te knallen en viel stil. Benzinedruk was OK, bougies vervangen zonder resultaat. Het is net of de ontsteking compleet verkeerd staat. Wanneer hij echter draait en je hem in de toeren houdt, draiit hij normaal. Enkel in vrijloop ploffen ,stotteren en uiteindelijk stilvallen. Iemand een idee ???

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik heb nog een set van die “blauwe” boegiekabels liggen. Ga ik nu proberen + nieuwe delcokap en rotor. Afwachten maar..
      Het is een gemodificeerde 944 turbo van ’86.
      We hebben ook al gedacht aan de Hall sensoren of de lambdasonde. Iemand hiermee al vergelijkbare problemen gehad ?

        Bekabeling voor de ontsteking verweerd en aan vervanging toe?

        Welk type 944 en bouwjaar?

        Delco versleten, gebarsten?

        enz… 🙄

          Ondertussen nieuwe slangen gestoken en de stationnairregelong vervangen. Wagen reed enkele dagen fantastisch. Echter afgelopen zaterdag plots terug hetzelfde probleem : bij warme motor knallende uitlaat, zeer onregelmatig stationnair, in feite enkel met flink wat gas aan de praat te houden.Rijdt perfect boven de 4000 toeren, maar bij hernemen stompen en knallen. We dachten dat er een slang was losgekomen, daarom terug alle luchtslangen gedemonteerd, inlaatspruitsuk evneens om aan de stationnairregeling te kunnen … alles moervast. Onze zoektoht gaat dus verder. Vervangen werd reeds : luchtmassameter,temperatuursensoren,gasklepsensor, stationnairregeling,klopsensor en alle slangen. Lijkt me dus “iets” dat bij warme motor misloopt. De vraag is natuurlijk wat ?????
          Ik ben ten einde raad, iemand nog suggesties ?

          Wim

            Is al dikwijls aangehaald en besproken hier op het forum, ook bij de K-tronic van Porsche 911, is meestal het probleem waar je eerst naar moet kijken. 💡

              We hebben ondertussen al van alles geprobeerd (vervangen luchtmassameter,temperatuurcontact,enz.), wat niets opbracht. Wel bracht de nieuwe luchtmassameter een groot verschil in prestaties. Uiteindelijk alles terug beginnen demonteren en toen bleken de luchtslangen van de stationnairregeling gescheurd te zijn. Wat perfect overeenkomt met het “ziektebeeld”, perfect rijden in de hoge toeren en stompen en ploffen bij warme motor in de lage toeren. Door de warmte zetten de scheuren zich open en trekken valse lucht, waardoor het lijkt of de ontsteking ontregeld is. Een set nieuwe slangen besteld en ik hoop dat het hiermee opgelost is.
              De luchtmassameter was voor een andere klant, dus die moest ik ook nog bestellen. Prijs valt niet echt mee (> € 700 incl.BTW). Ik heb bij Lindsey Racing een MAF II kit besteld, stukken goedkoper en past perfect in het project. Alles moet nog terug geplaatst worden. Ik hou jullie op de hoogte.

                heb je gelet op de toerentellernaald, valt die gelijk naar nul?

                  Dacht ik ook. Na een paar dagen startte en reed hij terug goed… voor kleine ritjes. Zondag weer een tripje van zo’n 100 km snelweg. Aan de afrit weer van dat, stilvallen,stoemmpen en knallen.
                  Mecanieker denkt aan een vrijloopsensor die het bij hoge temperaturen laat afweten. Of de luchtmassameter ; … of ????
                  Iemand een idee ?? Iemand dit al eens voorgehad ?

                  Wim

                    [quote=”ed944t”:1twx1550] Daar naar de carwash en dan … problems. [/quote]

                    Als het gelijk na de wasbeurt gebeurde, kan het volgens mij alleen een vocht probleem zijn in het electrische circuit.
                    Vocht kruipt n.l. overal tussen.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.