Ontsteking 3.0 SC 1978-1979

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ontsteking 3.0 SC 1978-1979

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik ben vrij nieuw hier maar zoals je kan zien gelijk al een hoop vragen :mrgreen:
    Ik bezit sinds kort een 911 3.0 SC bj. 1978
    Naar de info die ik reeds gevonden heb zouden de bj. 78-79 3 liter motoren maar +-180 bhp hebben vergeleken bij de latere modellen 204 bhp.
    Nu ik heb momenteel nog geen technische vraagbaak over deze modellen kunnen bemachtigen maar kan niet wachten om hem aan de praat te krijgen.
    Ik lees namelijk nogal uiteenlopende versies van 5° BTDC tot 5° ATDC ,al dan niet vacuum aangesloten ❓
    Zou iemand mij kunnen vertellen wat het juiste ontstekingstijdstip is voor deze motoren ?
    Of meer info omtrent deze specifieke motor is zeer welkom .
    Alvast bedankt

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Wim

      [quote=”Mushroom” post=110874]
      Not trying to be smart, just trying to help… :oops:[/quote]

      Zo oud is die nu ook weer niet, bij ons is een choke nog iets waar je zelf aan moet trekken. :mrgreen:

      Maar begrijp je standpunt. 😉

        Dat is wat wij de “choke” noemen zeker?
        Not trying to be smart, just trying to help… 😳

        Wim

          En koudloop regeling even controleren of die werkt. 💡

            Koude start = 1800 toeren. Loopt bij warmer worden snel terug. Zou er injector-reiniger in gooien om de boel schoon te maken. Als de K-jet goed stond zou ik er niet aan gaan rommelen.

              Haha… zit leven in :happy:
              Ding start maar loopt bagger 🙁
              Als die koud staat start die van de eerste moment klimt dan hoger in toeren om vervolgens al sputterent stil te vallen 😐
              Nu valt mij op dat als je de weegklep van de CIS inspuiting lichtjes omhoog duwt ze wel wil blijven draaien maar aan een hoger toerental.
              Iemand hier een idee waar ik als eerst moet zoeken ?

                Nog iets voor op mijn lijstje voor de Sint dus… 😕

                Nog even liggen rondkijken op het net en zo het volgende tegengekomen !

                Verdeler op mijn SC

                Zijn blijkbaar verschillende types van verdelers geweest, mijne is blijkbaar zonder vacuumpotje

                Heeft iemand hier soms een uitleg voor ?

                  Elke SC moet een vacuum-vervroeger hebben. De 3.2 is met DME uitgerust. klikhierop

                    Ik heb op foto reeds enkele keren gemerkt dat bijna alle SCkes zijn uitgerust met die vacuum klep op de verdeler….. welnu de mijne heeft dat niet !

                    Heeft dit origineel ooit bestaan en wat is de reden van die vacuumklep eigenlijk 😳

                      OK bedankt ,ik heb vrij vandaag dus ga gelijk eens checken :happy:

                      Ik vond nog :
                      Totale vervroeging = 35° BTDC @ 6000 rpm losgekopelde vacuum
                      Kan dat een beetje kloppen ?

                      Iemand die een goed technisch boek over de SC kan aanraden misschien ?
                      Kluwer,Olyslager ofzo ?

                        [quote=”cabrio wim” post=110751]3.0 SC is 5gr BTDC[/quote]

                        Gemeten mét vacuumaansluiting, zoals de C3.0 ?

                        Wim

                          3.0 SC is 5gr BTDC

                            Als ‘t effectief een SC is heeft hij idd “maar” 180 PK, mijn SC was ook van 78 en had 180 PK. Mijn kameraad zijn ’76 Carrera had 200 PK.
                            Ontstekingstijdstip kan ik je niet bij helpen maar daar bestaan boeken over… specifiek over de SC oa. en onmisbaar voor een project als het jouwe 😉

                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.