Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › OP ZOEK
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door XXX.
-
Hallo Iedereen,
Ben nieuw op dit forum,en eindelijk kan ik mijn droom realiseren en op zoek gaan naar een 911 Oldtimer.
Weet nog niet goed wat precies een 911SC,964 Of 993.
Graag alle hulp en info is welkom.Mvg Kurt
Ga met een aantal exemplaren van elk model rijden voor je beslist.
Als je van een normale, andere auto komt lijken alle Porsches geweldig zelfs die die reeds beetje moe zijn. Dus je moet er een aantal vergelijken voor je de goeie kan herkennen.Neem iemand mee om te gaan kijken om wat tegen gas te geven , of als je mechanisch niet onderlegt zijt kun je best je auto laten inspecteren voor de verkoop door een onafhankelijke partij. Wie een goeie wagen verkoopt heeft daar geen bezwaar op tegen.
Elke Porsche heeft een basis prijs voor kwaliteit.
Als je eentje vindt die 10000 goekoper is voor zijn type/soort/jaar, verwacht je dan maar aan 15000 euro kosten
Het is altijd goedkoper om een goeie duurder te kopen dan om een goeiekopere nadien op zelfde niveau te krijgen als de goeie.Auto’s die lang niet gereden waren gaan bij terug beginnen rijden weer los komen en dan moet je dingen fixen.
Vermijd autos die niet origineel zijn.
Interieur herdaan in rare kleuren
Auto’s die op groter velgen staan dan voor dat jaartal gehomologeerd
Binnenkant ander kleur dan buitenkant gespotenPersoonlijk verkies ik een auto met perfecte lak en een aantal mechanische puntjes boven mechanisch tiptop en versleten lak.
Auto’s echt goed herspuiten is heel kostelijk en dat kun je niet thuis doen. (of je moet zelf al een spuiter zijn in welk geval je dit advies zelf al kan naar waarde schatten voor je eigen kunnen)993 is meest geschikt voor dagelijks gebruik maar is qua verkeersbelasting redelijk dramatisch. 964 zijn nog steeds wat overprijsd en vertoont issues die in de 993 opgelost zijn… de 204 pk latere SC rijdt anders ook wel lekker!
Ik heb ook ooit naar een 964 gezocht maar vond geen goeie in mijn budget dus dan maar een 968 gekocht en daar op 18 maand tijd 20000km mee gebold zonder de minste issue.
Hallo,
Exact een jaar geleden heb ik mijn 964 aangeschaft. Ook met hetzelfde plan als jij.
De zoektocht heeft ruim een jaar geduurd, maar uiteindelijk was het de moeite.Eerst moet je veel lezen, praten met eigenaars en kenners. Fora bezoeken etc. Vooral Wim op dit forum heeft me nog goede tips gegeven maar hij is er jammer genoeg niet meer.
Dan gaan kijken en ermee rijden. Ik heb met ongeveer 6 potentiele kandidaten gereden.
Als de keuze gemaakt was heb ik een aankoopkeuring laten doen bij Porsche zelf. De eigenaar had geen bezwaar.
Je krijgt een ellenlange lijst met opmerkingen gaande van verwaarloosbare items tot belangrijke punten.
Het kost €300 en zal niet alle gebreken aan het licht brengen maar het geeft toch al een beter beeld en gemoedsrust.
Die lijst heb ik voorgelegd aan een bevriend garagist die o.a. classic Porsche doet. Hij kon me een triage doen en een idee van de kosten geven.
Met deze lijst ben ik dan gaan onderhandelen.Eerst maak je de keuze, ga ik ermee rijden of is het vooral een investering.
Voor een rijders auto is aantal Km en matching numbers minder belangrijk. Onderhoud en staat van het voertuig des te meer.
Ik heb op een jaar 11.000 Km gedaan waaronder een 7-daagse roadtrip door de Alpen.De SC en 3.2 zijn meer classic en basic. De 993 is gewoon te duur qua belastingen en dat gaat nog even zo blijven.
Mijn 964 is ingeschreven als oldtimer en de belastingen zijn peanuts. Ook verzekering is iets voordeliger.
Hij geeft net nog genoeg comfort (stuurbekrachtiging, ABS, hydraulische koppeling) om een week in de Alpen te gaan toeren maar heeft ook nog de rauwheid van een classic.Veel geluk met je zoektocht.
Mocht je een 964 coupe zoeken heb ik nog een mooie staan .
Staat momenteel nergens te koop .
Mvg Jacques
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.