Ga met een aantal exemplaren van elk model rijden voor je beslist.
Als je van een normale, andere auto komt lijken alle Porsches geweldig zelfs die die reeds beetje moe zijn. Dus je moet er een aantal vergelijken voor je de goeie kan herkennen.
Neem iemand mee om te gaan kijken om wat tegen gas te geven , of als je mechanisch niet onderlegt zijt kun je best je auto laten inspecteren voor de verkoop door een onafhankelijke partij. Wie een goeie wagen verkoopt heeft daar geen bezwaar op tegen.
Elke Porsche heeft een basis prijs voor kwaliteit.
Als je eentje vindt die 10000 goekoper is voor zijn type/soort/jaar, verwacht je dan maar aan 15000 euro kosten
Het is altijd goedkoper om een goeie duurder te kopen dan om een goeiekopere nadien op zelfde niveau te krijgen als de goeie.
Auto’s die lang niet gereden waren gaan bij terug beginnen rijden weer los komen en dan moet je dingen fixen.
Vermijd autos die niet origineel zijn.
Interieur herdaan in rare kleuren
Auto’s die op groter velgen staan dan voor dat jaartal gehomologeerd
Binnenkant ander kleur dan buitenkant gespoten
Persoonlijk verkies ik een auto met perfecte lak en een aantal mechanische puntjes boven mechanisch tiptop en versleten lak.
Auto’s echt goed herspuiten is heel kostelijk en dat kun je niet thuis doen. (of je moet zelf al een spuiter zijn in welk geval je dit advies zelf al kan naar waarde schatten voor je eigen kunnen)