Op zoek naar 997 cabrio, eerst even voorstellen!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Op zoek naar 997 cabrio, eerst even voorstellen!

  • Maker
    Discussie

  • Jean-Marie
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      Al geruime tijd volg ik de activiteiten op dit fantastisch forum :first: En ja, ik ken dus de regel dat je je eerst hier moet voorstellen :engeltje:

      Ik ben uit de omgeving van Leuven en al meer dan 30 jaar motard. Onder het motto “Never give up on your dreams” ben ik ondertussen al enkele maanden op zoek naar een 997 cabrio als vervanging voor de motor. Van een V twin naar een flat 6 dus. Deze zoektocht geeft op zich al veel plezier maar het betaalbare aanbod is vrij beperkt en ook vaak risicovol heb ik gemerkt.

      De eerste 997 S cabrio met 110.000 km die ik ging bezoeken leek mooi op foto, zwart met cocoa interieur, maar toen ik ter plaatse kwam bleek de ganse frontpartij tot aan de deuren herspoten. De reden was steenslag volgens de verkoper die het herspuiten initieel niet wou toegeven. Toen merkte ik op dat het bedrijf eigenlijk een carrosserie herstel bedrijf was. Moet ik nog meer uitleg geven? :bounce:

      Tweede poging was een 997 C4 cabrio met 130.000 km. ‘Professionele’ verkoper wou slecht 1 maand garantie geven. Toen ik aangaf dat het wettelijk 12 maanden moest zijn kreeg ik het antwoord: “Niet bij mij meneer”. Einde verhaal :bounce:

      Derde poging, deze wagen: 997 S cabrio

      Nadat ik eerst telefonisch de prijs naar beneden kreeg en de bevestiging dat het om een Belgische wagen in showroomstaat ging maakte ik een afspraak om de wagen te gaan bekijken. Onderweg gestopt bij Kronos in Gembloux om te vragen of een pre-sales diagnose mogelijk is en wat dat dan zou kosten. Ze doen die diagnose en rekenen hiervoor enkele werkuren aan. Zeer goed ontvangen en veel goede raadgevingen gekregen. Ook gaven ze me de raad dat ik extra moest opletten om in de buurt van Charleroi zaken te doen. Het is echter niet tot een diagnose gekomen. De wagen zag er vrij goed uit maar zichtbare slijtage aan de zetels, de grote potten van de sportuitlaat waren verroest terwijl de kleine als nieuw waren, de achterste banden waren niet nieuw zoals opgegeven maar ong. 50% versleten en ze staken bijna 2 cm uit de carrosserie (extreme spoorverbreders), achteraan was 4S aangegeven terwijl het maar een S was. Ongeveer niets klopte van het verhaal en toen ik het onderhoudsboekje vroeg bleek het een duplicaat te zijn, gemaakt bij Porsche A’pen, en slechts ingevuld vanaf 10/2011, idem voor de carpass. Na veel aandringen en aangeven dat ik het chassisnummer zou laten checken (een tip van Kronos) gaf de verkoper toe dat het een Duitse wagen was die in 2011 werd geïmporteerd. Einde verhaal… :bounce:

      Volgende keer goede keer? :driver: :driver: :driver: Toch de garantie laten vallen en beginnen zoeken bij particulieren?

      Alle bijkomende tips en raadgevingen zijn welkom. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
      • denk dat dit normaal is hoor, bij mijn ex jaguar xk cabrio ’06model ging dit ook zo. Achterste raampjes enkel naar boven bij gesloten kap.

        S2

          Ik heb 4 knopjes voor de 4 ruiten, maar de achterste ruiten kunnen alleen omhoog bij gesloten kap.

          Vindt het wel mooier zoals bij jou, met de achterste ruitjes ook omhoog.

            Op de linkerdeur zit een knopje waarmee je kan kiezen of je de voorste of achterste ruitjes wil bedienen…
            Heb jij die knop niet?

            S2

              [quote=”Pascal4s” post=133940]Succes met je zoektocht! Een goede 2S Cabrio is een zaaaaaalige machine :lekker: 😉
              Heb de mijne nu 1 jaar en heb er nog geen spijt van :driver: (ook al was mijn vorige een 993 4S)

              [/quote]

              Plots valt me iets op bij deze foto’s. Bij jou zijn de “achterste” ruitjes ook dicht bij het cabrio rijden. Volgens mij lukt dit niet bij de 996. Kan iemand dat bevestigen?

                [quote=”Pascal4s” post=133940]Succes met je zoektocht! Een goede 2S Cabrio is een zaaaaaalige machine :lekker: 😉
                Heb de mijne nu 1 jaar en heb er nog geen spijt van :driver: (ook al was mijn vorige een 993 4S)

                [/quote]

                Ik heb hem gezien en gehoord op de Porsche Francorchamps days 2013 en ja ik moet toegeven… fenominaal. :first:

                  [quote=”JMO” post=133319]Ik ben een 997S cabrio tegengekomen waarvan het dashboard in volleder was maar de middenconsole en deuren niet.
                  quote]

                  Terrum (forumlid) heeft zijn dashboard eens vervangen naar een volleder. Was ook een 997cabrio met een facelift naar het ’09 model met leds.

                    Van harte welkom ! :applaus:
                    Neem rustig je tijd tenslotte gaat het om een serieus bedrag .

                      wat een knappe wagen, ooit misschien wel eens de mijne maar moet mijn boxstertje nog verslijten, en dan wie weet ooit, ooit

                        Succes met je zoektocht! Een goede 2S Cabrio is een zaaaaaalige machine :lekker: 😉
                        Heb de mijne nu 1 jaar en heb er nog geen spijt van :driver: (ook al was mijn vorige een 993 4S)

                        IMG_19522.jpg

                        S2

                          Waarom zou je een compleet dashboard vervangen? Airbags lijkt me 1 van de verklaringen, maar er zijn er ongetwijfeld nog. (Bij een oudere 924/944 zou het al snel “scheurtjes door de zon” kunnen zijn 🙂 )

                            Misterie opgelost. Dashboard werd vervangen :bounce:

                            XXX

                              Welkom met deze leuke intro.
                              Het voorstel van Rodondo de 997 cab bij Van Buerden
                              , ‘t is een te vertrouwen verkoper.

                              Succes hé 🙂

                                Ik ben een 997S cabrio tegengekomen waarvan het dashboard in volleder was maar de middenconsole en deuren niet.

                                –> Ik dacht dat de optie volleder altijd alle 3 deze onderdelen in leder was. Vergis ik mij ❓

                                Ook ben ik reeds 2 handelaars tegengekomen die de garantie laten verzekeren voor 700€. Zo dragen zij geen risico. Iemand ervaring mee ❓

                                  Rustig doorzoeken en niets overhaast doen.
                                  Er staan genoeg eerlijke P’s
                                  Vooral aankoopkeuring laten doen bij een off. Porsche dealer.
                                  Bij slecht bericht kosten betalen door verkoper.
                                  Bij goed bericht kosten zelf betalen.
                                  Keuring op 111 punten

                                    weet nog een leuke targa 4S staan…. :popcorn:

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.