- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 juni 2013 om 02:08
Hallo iedereen,
Al geruime tijd volg ik de activiteiten op dit fantastisch forum :first: En ja, ik ken dus de regel dat je je eerst hier moet voorstellen :engeltje:
Ik ben uit de omgeving van Leuven en al meer dan 30 jaar motard. Onder het motto “Never give up on your dreams” ben ik ondertussen al enkele maanden op zoek naar een 997 cabrio als vervanging voor de motor. Van een V twin naar een flat 6 dus. Deze zoektocht geeft op zich al veel plezier maar het betaalbare aanbod is vrij beperkt en ook vaak risicovol heb ik gemerkt.
De eerste 997 S cabrio met 110.000 km die ik ging bezoeken leek mooi op foto, zwart met cocoa interieur, maar toen ik ter plaatse kwam bleek de ganse frontpartij tot aan de deuren herspoten. De reden was steenslag volgens de verkoper die het herspuiten initieel niet wou toegeven. Toen merkte ik op dat het bedrijf eigenlijk een carrosserie herstel bedrijf was. Moet ik nog meer uitleg geven? :bounce:
Tweede poging was een 997 C4 cabrio met 130.000 km. ‘Professionele’ verkoper wou slecht 1 maand garantie geven. Toen ik aangaf dat het wettelijk 12 maanden moest zijn kreeg ik het antwoord: “Niet bij mij meneer”. Einde verhaal :bounce:
Derde poging, deze wagen: 997 S cabrio
Nadat ik eerst telefonisch de prijs naar beneden kreeg en de bevestiging dat het om een Belgische wagen in showroomstaat ging maakte ik een afspraak om de wagen te gaan bekijken. Onderweg gestopt bij Kronos in Gembloux om te vragen of een pre-sales diagnose mogelijk is en wat dat dan zou kosten. Ze doen die diagnose en rekenen hiervoor enkele werkuren aan. Zeer goed ontvangen en veel goede raadgevingen gekregen. Ook gaven ze me de raad dat ik extra moest opletten om in de buurt van Charleroi zaken te doen. Het is echter niet tot een diagnose gekomen. De wagen zag er vrij goed uit maar zichtbare slijtage aan de zetels, de grote potten van de sportuitlaat waren verroest terwijl de kleine als nieuw waren, de achterste banden waren niet nieuw zoals opgegeven maar ong. 50% versleten en ze staken bijna 2 cm uit de carrosserie (extreme spoorverbreders), achteraan was 4S aangegeven terwijl het maar een S was. Ongeveer niets klopte van het verhaal en toen ik het onderhoudsboekje vroeg bleek het een duplicaat te zijn, gemaakt bij Porsche A’pen, en slechts ingevuld vanaf 10/2011, idem voor de carpass. Na veel aandringen en aangeven dat ik het chassisnummer zou laten checken (een tip van Kronos) gaf de verkoper toe dat het een Duitse wagen was die in 2011 werd geïmporteerd. Einde verhaal… :bounce:
Volgende keer goede keer? :driver: :driver: :driver: Toch de garantie laten vallen en beginnen zoeken bij particulieren?
Alle bijkomende tips en raadgevingen zijn welkom. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.