Our darkness

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Our darkness

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Omdat we hier de laatste dagen toch met songtitels aan’t smijten zijn… 😉

Anyway, deze post omdat het mij wel interessant leek om ook hier te delen.
      Een zekere Stefan Schnuse deelde op Facebook deze foto’s van de interieurverlichting van zijn 964 (maar zal ook wel lukken met andere versies van de 911). Hij heeft deze vervangen door LED’s, en ik ben -denk ik- fan…

If you want to order, I bought it at leds.de (“5mm LED weiß 18000mcd 20° 12V Art.Nr.: 15001)

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
      • Die leds helpen inderdaad veel maar het past niet echt in een oude auto.
        Heb ze ook nog gehad bij een 944(vorige eigenaar had die erin gedaan).
        nice to have maar zou dan eerder xenons(koplampen) steken want dat is op het vlak van veiligheid wel een meerwaarde(krijg je wel niet gekeurd).

een gekend probleem bij de 944’s (en dus mss ook bij de 968????) is dat je bijna niets ziet in het donker. De dashboard verlichting is immers veel te zwak.
          Er zijn heel wat mensen die dit ombouwen met led’s.

Heeft in dat geval niet vel te maken met tuning/aanpassen…..meer met functionaliteit

Ziet er netjes uit. Helder als de bliksem zou ik zeggen om even naadloos naar deze over te gaan. 😀

Mushroom, kun jij die dingen ook repareren/testen/doormeten? Ik heb er nog eentje liggen, maar weet niet heel erg zeker of ie (in welke mate) kapot is …

Is nog uit de tijd dat ik eerst onderdelen ging vervangen en daarna pas nadenken … :bounce:

voor een 964 ben ik geen fan om white led te gebruiken; niet voor het interieur en zeker niet als nummerplaatverlichting. de tijdsgeest van moderne led klopt niet met een 25 jaar oude auto)
                ik zou het wel overwegen met warm white of gele led als een lampje moet vervangen worden, gewoon voor de levensduur.

ik ben trouwens flink aan’t peinzen om bij m’n 986 de mistlampen vooraan te voorzien van led’s en als dagrijlicht te gebruiken.
                de koplampen zijn litronics en het kleurverschil met de halogeenlampen is 😕 wanneer ze zo vlak naast elkaar branden. iemand ervaringen of tips?

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.