Overstap naar oldtimerplaat

Home Forum Porsche Talk Overstap naar oldtimerplaat

• Maker
    Discussie

• F

Ik zou graag de overstap maken van een gewone plaat naar een oldtimerplaat.
      Aangezien ik nog voor een andere wagen bij DIV moet zijn vroeg ik me af of ik dit dan ook ineens kan afhandelen.
      M.a.w. huidige nr-plaat meenemen van P en dan ineens een oldtimerplaat van DIV ontvangen.

P.S. Porsche is momenteel nog gewoon verzekerd bij een standaard verzekeringsmakelaar maar ik zou deze dan bij Marsch onderbrengen aangezien zij meer specifiek oldtimerverzekeringen aanbieden. Aangezien ik de plaat terug aan DIV bezorg ben ik dus ook niet meer gebonden aan dat huidige contract (veronderstel ik)

Kwestie van keuring veronderstel ik dat ik bij het vervallen van het huidige keuringsattest gewoon op de keuring aangeef dat het vanaf nu om een oldtimer gaat (of moet ik sowieso niet meer naar de keuring ?)

16 reactie aan het bekijken (van in totaal 16)
      • of ze O-platen gewoon aan het loket meegeven kan je even navragen bij een satelietkantoor van de DIV. maar in de praktijk werkt men zo NIET bij Marsh. alle documenten aangetekend opsturen (ik kan je per PB de contactgegevens doorsturen) naar Marsh in Antwerpen en zij sturen het op hun beurt door naar DIV. Oldtimerplaten kunnen nog niet digitaal aangevraagd worden via de verzekeringsmaatschappij.
        momenteel hebben ze daar 2 weken administratieve achterstand (vraag me niet hoe ik dat weet !?)
        je moet eerst wel nog naar de keuring met je P om nieuw roze formulier voor inschrijving van een voertuig (als oldtimer) te laten opstellen voor het aanvragen van de O-plaat. of dit gepaard gaat met een formele keuring, dat hangt af de auto al meer dan 2 maand geleden gekeurd is.
        je platenboekje (inschrijvingsbewijs) wordt dan geperforeerd met een datum die 2 maanden later verstrijkt. zolang kan je nog met je auto en plaat blijven rondrijden. intussen kan je je O-plaat laten afleveren en daarna stuur je via je postkantoor je oude plaat retour naar DIV (gewoon afgeven aan het loket zonder omslag).

eens je je gewone nr plaat ingeleverd hebt bij DIV dan krijg je daarna een bewijs van schrapping. dit document bezorg je aan je verzekering om je huidige polis stop te zetten.

PS aansluiten bij de groepspolis van Marsh kan enkel via lidmaatschap bij een oldtimerclub die aangesloten is bij de BFOV.

16 reactie aan het bekijken (van in totaal 16)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.