P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

  • Maker
    Discussie
  • Hey manne,

    Ik ben nogthans niet ziek, voel me niet mottig, heb nogthans geen rode plekken op mijn vel,
    maar toch zegt die van ons dat ik een VIRUS te pakken heb 😯
    Ik ben er sterk aan aant denken om een RS-replica te maken
    Ik ben er al even mee bezig (ongeveer een maand), maar als ik aan iets denk zal dat er snel komen
    Zo ben ik nu eenmaal :engeltje:
    Elke dag ben ik de sites aant afschuimen opzoek naar een coupé
    Maar deze moet en zal van 1973 zijn (is mijn bouwjaar)
    Laatst heb ik er eentje gevonden (van 1973 en ingeschreven op de 9de maand)
    Ikzelf ben van 08.09.1973
    Nu wil da lukken dat deze van 09.1973 ingeschreven is
    De P is omgebouwd naar een later model( zoals altijd dus)
    Dus wel een beetje werk aan
    Morgen ga ik naar de P kijken en neem heelwaarschijnlijk de aanhangwagen mee
    Ik heb nu een staanplaats gekregen van de buur (gratis), komt juist goed uit
    De kever gaat de deur uit (verkocht aan een vriend), beetje hartpijn, maar als hij hem moe is zal ik deze wel terug kopen
    Ik heb vorige week al 2 verstralertjes op de kop kunnen tikken( daar is het mee begonnen)
    De stukken om hem te herbouwen, dat is iets anders
    En de velgen ook (zou fuch replica’s willen zetten)
    Maar waar kan ik deze goedkoop vinden ???
    Hopelijk kan ik vanaf morgen een nieuw draadje maken over mijn RS-replica ???
    In alle geval al dank aan de mensen die mij hier mee gaan helpen om de stukken te vinden en om ze eventueel korter bij huis te brengen
    Want stukken vind je overal versprijd in Belgie en Nederland

    Grts, Christophe

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 838)
    • Heb eens foto’s getrokken na het wassen, maar nog niet buiten !!!

      973.jpg

      974.jpg

      975.jpg

      976.jpg

        Ik denk dat ik de rubbers verkeerd heb gezet 😳

        De deuren steken terug in elkaar

        977.jpg

        978.jpg

        979.jpg

        Nu nog de buitenlatten met de raamrubbers zetten (rubbers nog te bestellen)
        Nog 3 lichtknoppen zetten.
        En de warmtewisselaars zetten
        En dan :driver:

        Wim

          Maar als er met die afstand bijna geen spanning op het hendeltje staat, gaat dit niks meer zijn als het raam helemaal in de sponning zit. 💡

            Dikke cm of anderhalf
            Misschien ligt het aan de rubbers die niet goed zitten ??

              Christophe, hoe ver staat het raam nog open als je het scharnier hebt dichtgeklikt?

                Oeps

                Wim

                  Heb ik nog nooit van gehoord via de knop uitregelen 😳 is gewoon een as die daar door zit.

                    Neen neen Johan, ik heb ze idd goed vast gezet

                    @ Wim: Ik heb idd te weinig spanning, maar ik kan het precies uitregelen met de knop
                    Zou dat kunnen ??

                    Het andere raam past iets beter precies …

                      Misschien heeft hij er gewoon langere boutjes ingezet, op de foto zit het raam precies te ver naar achteren.

                      Wim

                        Zal toch wel, anders kan hij hem ook niet vastzetten met de verzonken boutjes.

                          Je hebt de scharnierpunten vooraan toch in de B-stijl gezet he?
                          in deze 2 slipjes

                          (en niet gewoon er tegenaan)

                          Wim

                            Daar zitten inderdaad vulplaatjes achter om zo de goede spanning te krijgen.

                            Want heb je nu spanning als jet vast klinkt ?

                              Bedoel je deze dan Wim ??

                              972.jpg

                                Ik heb de hele draad eens doorgenomen en ik heb er maar één woord voor: respect! Lang geleden ben ik ook eens aan een 3,0 SC targa uit 1982 begonnen maar heb de handdoek in de ring geworpen toen duidelijk werd dat het onderhuids niet echt snor zat… De wagen was recent herspoten in zwarte lak en uitgerust met de grote spoiler en de Fuchs velgen, dus de “turbo” looks waren er wel. Dat het interieur te vernieuwen was, dat wist ik. Maar een check-up bij een technicus resulteerde in een €4K rekening en die man zei dat de auto qua structuur niet te gezond was… Dus aan zoiets begin ik zelf niet meer.

                                Ik ben zopas op het www op deze firma nabij Londen gestuit: “Early 911”. Ik heb de indruk dat deze mannen het aanpakken zoals het moet. De auto volledig strippen en dan terug in fabriekstoestand brengen, naar keus zoals origineel ofwel “backdaten” van een 3,2 naar een 911T bijvoorbeeld:

                                http://www.early911.co.uk/html/backdate.html

                                Iemand al van gehoord? De prijzen staan op hun website (zonder oplappen van roest). Later als ik (nog) ouder ben en hopelijk nog steeds niet wijzer, zou iets dergelijk me wel bevallen als een leuke zomerwagen!

                                Wim

                                  [quote=”youyou” post=189424]daar heb je de eerste goede raad :up:
                                  Ik heb ook ergens gelezen dat als men iets laat chromeren het iets breder of dikker word. Verbeter me maar als ik me vergis.[/quote]

                                  Klopt wat je schrijft, maar is minimaal en zullen de meest niet merken.

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 838)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.