Home › Forum › Porsche Talk › Panamera diesel nu officieel bevestigd
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door jokke_vlo.
-
MakerDiscussie
-
29 oktober 2009 om 12:07
heb, omdat ik omwille van een begrafenis een paar dagen in Duitsland diende te zijn, weer heel wat Duiste autoliteratuur en kranten doorgenomen, en inderdaad, de nieuwe baas heeft daar nu officieel bevestigd dat de Panamera diesel er komt! Dit vooral omwille van de blijkbaar goede verkoopsresultaten van de Cayenne diesel!
-
MakerDiscussie
-
Ook ik ben wel een AM fan op zich (qua design) en heb heeeeeeeeel lang getwijfeld tussen de Rapide en de Panamera.
En ik heb me laten leiden door de manier waarop de wagen gebouwd is en de invulling van het concept.
Op alle punten moest ik de Panamera voorrang geven.Porsche is vertrokken van het bouwen van een auto met bepaalde doelstellingen, AM wou trouw blijven aan zijn design en deed daarvoor (grote !) concessies (dixit Ceo AM).
[quote=”PPP356″:vmddpax9]
Porsche als wagenbouwer bestaat ondertussen niet meer, enkel het merk nog, dus de Cayenne, Boxster en nu de Panamera hebben dit niet kunnen tegenhouden.[/quote]
Maar is dit eigenlijk niet gekomen door de grootheidswaanzin ❓
Hoe komen ze erbij om een verlieslatende firma als VW te willen overnemen 😕
Dat je nu een AM hebt , heb ik vernomen Paul . Ik vind het prachwagens . Ook hier zie ik er regelmatig rijden en dat zijn echte hoofddraaiers .
Ik wist niet dat je bij de laatste P’s problemen hebt gehad .
Bedoel je de Cayenne en de 4S ?[quote=”911-lover”:zm601h9g]Gelijkenissen zijn er wel een beetje , doch ik zie nog steeds een groot verschil.
De daklijn heeft er wel van weg .En al zou het zo zijn , vond ik er nog niets verkeerds aan . Ik vind de AM’s prachtige wagens . Als ze dit zouden combieneren met de [size=200:zm601h9g]”Deutsche Grundlichkeit[/size]” kan het alleen maar beter worden .
[/quote]
Heb nu ondertussen bijna 2 jaar een AM en heb tot op heden geen problemen met de wagen, wat ik over mijn laatste Porsches niet kan zeggen.
[quote=”911-lover”:16kp9x5d]Ik sluit me bij bovenstaande schrijver aan .
Waren de 924 en 944 alsook Boxster en de Cayenne er niet geweest was Porsche gewoon niet meer .[/quote]
Porsche als wagenbouwer bestaat ondertussen niet meer, enkel het merk nog, dus de Cayenne, Boxster en nu de Panamera hebben dit niet kunnen tegenhouden.
Diene coupe is zeker de moeite waard, amaaaaaaaai. 8) 8) 8)
[quote=”jokke_vlo”:vd81lno6]Ik ga ook direct achter de coupé. En voor diegene die de vierdeurs “afbreken” even rijtesten doorgenomen? Test gereden? Bochtenwerk gezien? Hernemingen? etc….
Sorry maar als Porsche liefhebber zou je moeten weten dat dit een wagen is, die terecht een echte Porsche is. een sportwagen voor 4 personen geen limousine met een sportmotor !
[/quote]Voor de ongelovigen KLIKKERDEKLIK
ik vindt deze zekers niet lelijk,kmaar zal nog zeer lang moetten wachten hoor , zekers nog een 25 jaar dan kan ik de taks betalen van deze mooie 4deursporsche 8)
Ik ga ook direct achter de coupé. En voor diegene die de vierdeurs “afbreken” even rijtesten doorgenomen? Test gereden? Bochtenwerk gezien? Hernemingen? etc….
Sorry maar als Porsche liefhebber zou je moeten weten dat dit een wagen is, die terecht een echte Porsche is. een sportwagen voor 4 personen geen limousine met een sportmotor !
En waarom kan je dit niet hebben naast je 911? Je rijdt naar het buitenland met mensen (bv naar een beurs), je gaat op vakantie met vrouw en kinderen?
Ik rijd geen 35 000 km met mijn 911 op een jaar, wel met een Panamera, en toch heb ik een geweldige sportwagen mee, overal waar ik ga.We moeten als Porsche liefhebber open staan voor zulke wagen.
De echte liefhebber neemt dan wel eerder de Turbo en de diesel rijders zorgen er voor dat ons merk voldoende wagens maakt om gezond te overleven en aan de top te blijven staan.Sorry maar ik ben niet zo voor dat “afbraak” werk.
No hard feelings 🙂
Gelijkenissen zijn er wel een beetje , doch ik zie nog steeds een groot verschil.
De daklijn heeft er wel van weg .En al zou het zo zijn , vond ik er nog niets verkeerds aan . Ik vind de AM’s prachtige wagens . Als ze dit zouden combieneren met de “Deutsche Grundlichkeit” kan het alleen maar beter worden .
Ook in mijn vak hebben we een spreekwoord dat overal kan gebruikt worden “Beter goed gestolen dan slecht geprobeerd” 😈 😉
Hebben ze op de achterkant geen verkeerd embleem zitten. 😯
Volgens mij moet daar Aston Martin staan.Ik sluit me bij bovenstaande schrijver aan .
Waren de 924 en 944 alsook Boxster en de Cayenne er niet geweest was Porsche gewoon niet meer .En er is nu eenmaal een markt voor dieselrijders .
Wisten jullie ook dat ze een coupé willen bouwen van de Panamera 🙄 😉
Net zoals met de traktors vroeger hepen deze modellen het bestaan van het merk te verzekeren waardoor er sportwagens kunnen ontwikkeld worden en, ook belangrijk, aan redelijke prijzen kunnen verkocht worden. Zelf sinds kort een boxster in hebt bezit, het is geen 911 maar voor mij wel een hele moiie instapper in de Porsche wereld, waaruit dan kan doorgegroeid worden naar bvb een 911
mvg
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.