PChassis -engine nr combo

Home Forum Porsche Talk PChassis -engine nr combo

  • Maker
    Discussie

  • Franky
    Deelnemer

      Beste Porsche fanaten.
      Welke site geeft inzicht of een chassis nr en engine nr “matching” zijn.
      Ik kan wel via opzoekwerk grofweg bepalen dat motor uit zelfde bouwjaar is , verder geraak ik niet.
      Betreft chassis 9115600034 en motor 6641043
      Shoot!

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • 123

        [quote=”Beemerrun” post=281932]Betreft een 1975 911 2,7 mfi g model met de rs motor 210pk.[/quote]

        Er is geen enkele link, dat komt uit mijn files here..
        Er zin diverse bronnen online die deze gegevens kunnen tonen.. maar maakt geen fluit uit, het dekt geen uitzonderingen

        Als je echt zeker wil zijn moet je naar Porsche center gaan, 250 betalen..
        dan gaan ze het je op een dag of 2 laten weten met een attest.

        Is naar mijn mening de moeite niet waard, want zoals ik al zei, je motor is vermoedelijk al vervangen afgaand op het SN..

        Wat maakt het uit JE hebt hem toch al gekocht. En als de motor in goede conditie is, de injectie goed in tune is..
        Heb je 1 van de leukere motoren die er ooit zijn geweest.. een 210 pk met injectie pomp.. er is niks met meer throttle response en beter sound dan dat.

        Voor de verkoop zal het je waarschijnlijk ook echt niet veel meer opleveren matching vs non matching niet op die reeks en jaartallen.
        De prijs die 911’s zit em in de conditie , mechanisch, structureel en cosmetisch… Origineel zijn ook, maar die serienummers zijn maar een klein aspect van originaliteit…

        Leer je auto kennen en ga er mee rijden.. ga je meer uit halen dan die serienummers..

          Porsche certificaat kan je effectief uitsluitsel geven, maar kost wel een pak centen, zeker in België. Ik heb destijds de mijne vanuit Nederland gehaald. Ik wist toen echter al dat ik “matching numbers” had, maw leek me wel nuttig om dat dan ook op een certificaat te hebben en de kost te betalen.
          Als je echter een certificaat bestelt om dan te zien dat het geen “matching numbers” zijn, dan heeft het document (volgens mij toch) direct minder waarde.
          Bij Porsche zijn er echter ook die de databank kunnen consulteren en dit kunnen nazien voor je. Ik had toen contact met zo iemand in Stuttgart (gevonden op het internet), en wist toen zo al wat ik moest weten.

          123

            [quote=”kleinekastenteufel” post=281933]
            De grootste gelijkenis tussen beide motoren was dat de Nikasil cilindervoering nu ook op de gewone motoren werd gebruikt, zoals op de eerdere RS motor. Deze werden al snel vervangen echter door Alusil ( aluminium-silicium legering) cilinders zonder aparte voering.[/quote]

            Nie helemaal correct..
            Zowel Nikasil als Alusil zijn coatings op de Aluminium cyllinder.
            Het zijn in beide gevallen geen aparte voeringen maar electrochemisch process op de cyllinder wand.
            ER zitten geen sleeves in de cyllinder.. Das enkel bij Biral (oudere 911 cyllinderS) waar ze een staalen sleeve in een alu cyllinder persen.

            Het enige verschil is het process dat gebruikt wordt, en de hardheid.
            Nikasil is een ceramisch/nikkel coating op alu, waar de zuigerringen dus zwak zijn.
            Kun je niet herboren of honen

            Alusil werkt net omgekerd. het is een sillica etch op aluminium
            het is niet poreus , redelijk zelfsmerend en zachter.. de cyllinder ringen zijn hier hard
            kan wel gehoned worden (veel discussie over)

            Hoedanook.. in beide gevallen Alusil , Nikasil GEEN voering.. de wand is op het alu gezet via electro chemisch process.

            Porsche heeft in die vroeger jaren redelijk wat variatie, en je kan niet altijd op motortype afgaan om te bepalen welke cyllinders je mag verwachten.

            123

              Het zou me verwonderen.

              Je auto is een 75 en je motor sn is vermoedelijk een 74

              Je motor zou volgens die informatie moeten een 911/83 zijn die met een 665 begint.
              Echter, uitzonderingen bestaan.. Maar enkel Porsche geboorte certificaat kan dat bevestigen.

              Maar ik zou er geen 250 euro voor uitgeven want 9/10 is die motor gewoon al eens vervangen.
              Die 2.7’s hadden nu eenmaal hun problemen.. headstuds, inherente zwakte van magnesium blok bij groter wordende cyllinders en grotere kracht..

              En dat is dan ook de reden waarom net in 75 de nieuwere 3 liters en turbo’s op Alu blokken waren gebaseerd…

                Dus beide nrs zouden op eerste zicht periodecorrect kunnen zijn?

                123

                  je kan types nazien, maar niet of de motor sn en vitessebak sn matching is bij het chassis sn

                  Daarvoor moet je contact opnemen met een porsche centrum door geven welke nummers je hebt.. en voor een (ik dacht) 250 euro krijg je dan confirmatie of het allemaal matching is of niet.

                  Ze geven geen data meer door in de zin van .. chassis nummer doorgeven en dan als antwoord te horen welk sn motor en bak er in moet zitten.
                  doen ze niet meer omdat het fraude in de hand werkte..

                    RS voor die periode was 3.0 liter motor nr. 911/77 met 230 pk bij 6200 tr./min. Van deze motoren werden er slechts 200 gemaakt.

                    De gebruikte motoren voor de Carrera Europa voor 1974 en 1975 waren type 911/83 met de eerder genoemde prestatie gekoppeld aan 915/16 versnellingsbak.

                    De Carrera RS 3.0 had de 918/08 bak.

                    De grootste gelijkenis tussen beide motoren was dat de Nikasil cilindervoering nu ook op de gewone motoren werd gebruikt, zoals op de eerdere RS motor. Deze werden al snel vervangen echter door Alusil ( aluminium-silicium legering) cilinders zonder aparte voering.

                      Betreft een 1975 911 2,7 mfi g model met de rs motor 210pk.

                        [quote=”kleinekastenteufel” post=281929]Over welk specifiek voertuig gaat het ?

                        Uw chassis 911 560 0034 – uw motor 664 1043

                        Chassis nr. 911 560 0001 – 911 560 0518
                        Zijn de chassis van een H-serie 1975 – 911 2.7 liter Carrera

                        Motor nr. 664 0001 – 664 1456
                        Zijn de motoren van een G-serie 1974 – 911 2.7 liter Carrera

                        In dit geval (veronderstelling) NIET matching.[/quote]

                        Je hebt het 34 ste chassis van de in totaal 518 – 911 – 2.7 bouwjaar 1975
                        met de 1043 ste motor van de in totaal 1456 – 911 – 2.7 bouwjaar 1974

                        Als dit al juist zou zijn, niets mis mee en niet getreurd.

                        Beide motoren voor G serie 1974 en H serie 1975 zijn dezelfde: 210 pk / 6300 tr./min – 255 Nm / 5100 tr./min – compressie 8.5:1

                        De complete 911 van 1974 woog 1075 kg., deze van 1975 1120 kg. meer isolatie en meer techniekjes.

                        Wat wij belangrijk vinden: alles bij uw karretje is Europa.

                          Over welk specifiek voertuig gaat het ?

                          Uw chassis 911 560 0034 – uw motor 664 1043

                          Chassis nr. 911 560 0001 – 911 560 0518
                          Zijn de chassis van een H-serie 1975 – 911 2.7 liter Carrera

                          Motor nr. 664 0001 – 664 1456
                          Zijn de motoren van een G-serie 1974 – 911 2.7 liter Carrera

                          In dit geval (veronderstelling) NIET matching.

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.