Pdk onderhoudsinterval

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Pdk onderhoudsinterval

• Maker
    Discussie

• PM

Ik zit met een dilemma en had graag eens jullie mening geweten. Ik was van plan om binnenkort een Pdk onderhoud te laten uitvoeren aan mijn 997.2 van 2010.  Verse olie en nieuwe pan met magneet. Volgens de voorschriften van Porsche moet dit gebeuren op 120k km of 12 jaar.  Onlangs had ik een gesprek met een ervaren auto mekanieker die zei dat ik dat zeker niet mocht doen als er geen problemen zijn met schakelen. Graag jullie ervaring omtrent dit onderhoud. Alvast bedankt!

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • aha, nu weet ik wie Racy is….

PDK olie + nieuwe pan hebben wij vervangen op de Cayman R na 70 000km ge voelt goed het verschil. ( geen lekkages )
          Ook alle bougies en ontstekingsspoelen zijn vervangen + alle riemen en nieuwe waterpomp beeste moet in topconditie zijn, doen veel circuit.
          Met dank aan Evoluzione Motors Berlare bij de betreurde Walter Janssens.

PM , wat jou mekanieker beweerd daar ben ik het wel mee eens , maar hij zal dan bedoelen blijf zolang mogelijk van demontage van die pan af ( achteraf lekkage )
            Na 12 jaar of 120 000 km is het zeker geen luxe om eens een Fluche nieuwe filter en olie te laten steken .
            Kijk eens op deze link   hier gaan ze er wat uitgebreider op in .
            Laat alle  ( Distributie – PDK – carter deksels enzv  dicht als ze niet lekken ook bij de moderne Porsche .

PM

Ik was en ben nog altijd van plan om het onderhoud te laten gebeuren zoals voorgeschreven door Porsche. Ik begon echter te twijfelen door een gesprek met een ervaren mechanieker die bij een Porsche center werkt hier in de buurt. Daarom dat ik hier even polste. Wel weinig Porsche eigenaars die dit blijkbaar al gedaan hebben.

PM , ik zou mij daar niet direct zorgen om maken , als je niks merkt aan je PDK kan je die perfect laten Fluchen ( Spoelen ) .
                Weet niet welke regio je bent maar in Belgenland  zijn genoeg bedrijven die dit doen . geen dure operatie bij Porsche of vervanging van de pan .
                Gewoon spoelen en nieuwe olie . raadpleeg eens DR Goodele voor jou regio . kostprijs ligt rond de 250 € 
                Otto Tech in Temse kan ik je aanraden .

Op een gegeven moment is ook de  PDK-olie (na 12 jaar)   aan een vernieuwingsbeurt toe . Daar  kan je moelijk  aan onderuit .
                  Ik  zou het alleszins bij een PZ laten uitvoeren en een Porsche Approved er aan toevoegen ( gaat tot  15 jaar dacht ik )   
                  Een herstelling  kost al snel het 4-voudige van een Porsche Approved.
                  Tenzij het allemaal te duur is en het risico wordt genomen. 
                  Keuze in overvloed !
                  Maar blijven rijden zonder wissel is geen alternatief en eerder een ondoordachte en domme opmerking van jouw “ervaren” mechanieker

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.