Perikelen bij de inschrijving van een Boxster 986

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Perikelen bij de inschrijving van een Boxster 986

• Maker
    Discussie
  • Boxster.JPG
    Enkele weken terug een boxster 986 (2.7) aangeschaft die door een garagehouder werd ingevoerd uit Duitsland. Het kleurtje is wel speciaal. 😉
    Omdat uit de rekensimulatie bleek dat de ‘nieuwe’ BIV iets gunstiger was dan de oude regeling (auto heeft 162 Kw) wou ik wachten met de inschrijving tot na 01/01/2012. Ondertussen is de invoering van de ‘nieuwe’ BIV uitgesteld.
    Vorige week werd het roze document met aanvraag tot inschrijving samen met de andere nodige stukken door een overigens zeer klantvriendelijke bediende van mijn verzekeringskantoor aangetekend opgestuurd aan DIV Gent. Voorspelling was dat ik vandaag of morgen de nummerplaat zou ontvangen.
    Wat blijkt nu: de klever van de verzekeraar hangt niet op het formulier! Toen ik dat vernam… :censored:
    Nu is me beloofd dat morgenochtend meteen contact zal worden genomen met de DIV om een oplossing te zoeken. In ieder beroep is een fout of vergissing mogelijk, maar dit is wel wreed ambetant!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • In ‘t verleden nog met de spitfire open gereden bij vriestemperaturen. Dus met de boxster zal dat ook wel eens gebeuren.
      Verwarming aan de voeten, muts en warme jas, en …. genieten! :relaxman:

Heb gist iemand met een slk open zien rijden..Het kan dus en je bent niet de enige :relaxman:

Vandaag zal het nog mooi weer zijn 🙂 dus kan je nog genieten als je niet moet werken natuurlijk :driver: :mrgreen:

Eind goed… Na een telefoontje met Bpost vernomen dat mijn plaat lag te wachten op bestelling. Ben naar verdeelcentrum gereden, en daar toch de nummerplaat kunnen in ontvangst nemen. Nog net op tijd om een duplicaat aan te schaffen, en dan richting garage. Platen er op, woordje uitleg gekregen en met een 🙂 naar huis gereden. Deze avond nog een bevriende Porschist bezocht. Wat me wel wat tegen valt is het zware ontkoppelingspedaal. Maar voor de rest heel content van deze aanwinst.
            In verband met de plaat, laatste 3 cijfers zijn 985 …Bijna juist 😉

PB

De post die niet mee werkt? Da kan nie… :happy:

Nee jammergenoeg klinkt me dat bekend in de oren. 😐

Ook de Post werkt niet mee. Nog steeds geen nummerplaat, alhoewel ze vrijdag werd opgestuurd volgens de online-pagina waar je de status van de aanvraag kan opvragen. 😥
                Voorraad geduld is nabij het dieptepunt aangekomen. We zullen er nog maar eens een nachtje over … :sleep:

Update! Al mijn paperassen zijn weer bij DIV, voorzien van de juiste stickers, kopie van gelijkvormigheidsattest, …
                  Morgen stempel van douane en maandag zal de nummerplaat normaal worden geleverd.

En dan….. :driver:

allemaal streek genoten 🙂

ik passeer daar iedere dag :driver: , ben van Berlare 🙂

Een streekgenoot! Ik ben van regio Aalst.

Juist staat daar veel op die parking ,zou wel kunnen een trukker zijn .Ben je uit de buurt Stef69? Ik ben van Wetteren en kom wel veel in Laarne en omstreken ?

[quote=”snoer 964″ post=88561]Hier in Laarne rijd er ook zo èèntje rond :applaus:[/quote]

Klopt, staat bijna dagelijks op de truck-parking aan de watertoren
                          volgens mij een trucker?

Anoniem

Ik ken het gevoel.
                            Inschrijving van mijn P heeft een jaar geduurd 😳

Zelf eens naar DIV gebeld: ze kunnen op de kopie van het gelijkvormigheidsattest de VIN-code niet goed lezen 🙁 . Zal dus inderdaad het originele attest en een kopie meenemen naar DIV.
                              Hoop dat tante post mijn paperassen snel bezorgt. Dan kan ik naar de verzekeraar om het stickertje, enz.
                              En ondertussen nog wat geduld hebben. :sleep: (heb ik niet, zo zegt mijn madam altijd…en ze kan wel eens gelijk hebben 😉 )

Net hetzelfde voor hier in de garage met de inschrijving van een Saab.
                                Sticker zat er niet op, héél het handeltje teruggestuurd naar de klant.

Als je de papieren gaat aanbieden bij de DIV, zeker het orginele COC (gelijkvormigheidsattest) meenemen en een kopij van deze. Ze moeten het orgineel kunnen zien. Kopij identiteitskaart best ook (indien jij het niet zelf doet, volmacht meegeven). En dan uiteraard het roze formulier met alle stempels en handtekeningen (niet vergeten zelf ook te tekenen).

Zo zou het in orde moeten zijn.

Tja wat het kleurtje betreft, de boxster is de vervanger van deze:

Spitfire.jpg Toen we gingen kijken was ook mijn madam direct verkocht. We hebben blijkbaar iets met gele auto’s.

Net vernomen dat alle papieren naar mij zijn terug gestuurd. Maar ook vernomen dat volgens DIV het bijgevoegde gelijkvormigheidsattest niet goed is. Er staat nochtans duidelijk op EWG-Übereinstimmungsbescheinigung.
                                  Dat wordt dus weer een rondje > verzekeraar en garage. Ga de stukken nu zelf binnen dragen bij DIV Gent.
                                  Indertijd bij de inschrijving van de Spitfire veel miserie gehad, de geschiedenis herhaalt zich. 😥
                                  :driver: zal nog niet voor morgen zijn. Dedju!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.