- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 augustus 2011 om 15:16
Woensdagavond na de vakantie in Oostenrijk en dagje in Legoland Duitsland naar Stuttgart gereden om daar te gaan overnachten en ‘s morgens vroeg op te staan en een puur petrolheadtripje te doen .
Eerste station voor dat we in ons hotelletje aankwamen was de Sportabteilung van Porsche in Weissach . Doch hier werd ik snel weggejaagd daar er volgens hun (nergens één bord ervan te bekennen) op en rond het gebied geen foto’s mochten gemaakt worden . Hierdoor helaas maar heel weinig fotootjes .
Hier heb ik de eerste keer de nieuwe 991 gezien .‘s Morgens na het ontbijt ging het dadelijk richting Porschemuseum Zuffenhausen die we nu voor de tweede keer bezochten . Eerste keer was november 2010
Daarna even bij het Porsche Center Stuttgart kijken en rond het Porschefabriek waar we dezelfde 991 als de dag voorheen troffen
ALBUM PORSCHECENTER EN ROND HET FABRIEK
Daarna werd de GPS ingesteld op het Mercedesmuseum dat ook op de planning stond . Een mooi en indrukwekkend museum doch na het gezien te hebben was mijn honger niet echt gestild . Het leek sterk alsof Mercedes alles wat AMG of McLaren is niet ziet als lid van de familie . Geen dikke AMG’s , geen SLR McLaren , 722 of Stirling Moss , geen SLS etc . Dat zijn toch de wagens waar men op de huidige dag aan denkt bij de naam Mercedes (of ik althans)
ALBUM MERCEDESMUSEUM STUTTGART
Dus maar even zoeken of er bij de nabijgelegen Mercedesdealer iets van dit moois te zien was . En jawel hoor , al was er geen SLR te bekennen , de rest stond er wel
ALBUM MERCEDESDEALER STUTTGART
Dan werd Meilenwerk Bobblingen in de GPS ingegeven . Ik was er nog nooit geweest en was behoorlijk onder de indruk van wat voor leuk spul dat daar stond . Ook de vele merkenhandelaars met nobel spul waren vertegenwoordigd . Jammer (voor de foto’s) dat de meeste leuke dingen achter glas stonden .
Maar betere een mindere foto dan helemaal geen .Daarna op de terugweg wilde ik nog Hockenheim meepikken doch de tijd en de batterij van de camera wilden niet meer meedoen 🙁
Toch nog even een Porsche 991 en een Hyundai Veloster in het wild op de snelweg kunnen treffen en op film vastleggen en dan moe maar zeker voldaan weer naar huis .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.