PFB Schotlandtrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen PFB Schotlandtrip 2017

• Maker
    Discussie
  • Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
    Jaar : 2017
    Datum ???

Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”

youtu.be/ZUhKhQP4PBo

landingMap.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 276)
    • Ik ken die Alpendromen. Bij mij gaat dat over Furkapas, Sustenpas, Grimselpas en consoorten …

[quote=”Herman911″ post=254492]
        @ Harley G : in Schotland moet je zeker zijn van de werking van je open dak :what:[/quote]

:bounce: De Boxster staat nog steeds bij PCM. Er is licht aan het einde van de tunnel naar verluid.
        Hoop hem terug te hebben met vlekkeloos werkend dak voor de oldtimers 4 specials want de 944 staat momenteel ook aan de kant.

On topic: Jullie reis zag er fantastisch uit en was wellicht de beste van de 3 (4) PFB reizen tot nu toe maar ik gun het jullie van harte. Ik heb hier thuis andere uitdagingen moeten overwinnen de afgelopen dagen. :bounce:
        Stiekem droom ik van een weekje Oostenrijk met Boxster in 2018. 😆

[quote=”Herman911″ post=254477]
          1. ‘30’ op een ‘maximumsnelheidsbord is volgens onze mannen niet echt 30
          [/quote]
          Ha nee hé? Da’s daar allemaal in Pond, ge moet dat omrekenen naar Euro :sarcastisch :mrgreen:

Lady Di mag wat mij betreft nog veel meer schrijven 😆 :first:

@ Erwin : comments from the chef for the sake of good order : scherpe observatie was ‘TEAM’work van de dames met Lady Di als penhoudster. Nvdr : al maar goed dat die niet samenspannen als het erom gaat om klusjes voor ons te bedenken.
            @ Harley G : in Schotland moet je zeker zijn van de werking van je open dak :what:

“Een klein beetje spijt” zegt hij. :what:
              De enige troost voor jou en misses Harley is dat jullie allang een plekje in ons hart veroverd hebben… Voor de rest: héél spijtig! Volgende keer?

Het laatste verslag is geschreven door madam Herman911 aka Lady Diana. Sterk werk, hilarisch en raak! Toen ik gisteren door mijn paar honderd foto’s liep om deze naar de rest te kunnen versturen had ik al heimwee.

Sublieme samenvatting door de ladies! :respect2:
                Ik moet toegeven dat ik toch een klein beetje spijt heb dat ik gepast heb voor deze trip! 😳

Addendum : nog foto’s tegoed
                  foto9.jpg

foto10.JPG

Verslag geschreven door « The Ladies on board»
                    Dag 8 : bezoek Edinburgh en vertrek richting Amsterdam
                    Over onze trip naar Edinburgh kunnen we heel kort zijn : we komen wel eens terug als het zonnetje schijnt.
                    We kunnen dus de ons toegewezen schrijfruimte op dit forum gebruiken om ‘onze’ beleving van de trip naar Schotland ‘ toe te lichten.
                    Er zijn toch wel enkele opmerkelijke verschillen tussen de beleving van de chauffeurs ( de mannen) en de co-chauffeurs (de vrouwen).
                    Het begon al bij het ontbijt :
                    Ontbijt van de heren: haggis, black pudding en bacon and eggs :

foto1.JPG

Ontbijt van de dames :

foto2.JPG

Als co-piloten zijn wij dames goed getraind in het begeleiden van onze partners tijdens de rit. Echter door de professionele aanpak van de lady in de eerste wagen (onze ‘First Lady’ Martine aka Bieke), moesten we dit gedeelte van de opdracht niet meer vervullen.
                    Daarom legden we ons met veel vlijt toe op een andere taak : het nemen van foto’s.
                    Easy hoor ik jullie al denken. NOT, NOT and NOT !
                    Probeer maar eens een goed gericht, onbewogen beeld te krijgen tegen 160 km/u of op de “rollie-coaster”. Resultaat : 65% van onze kiekjes belanden in de prullenbak.
                    Gelukkig hadden we er nog enkele over zodat we een idee kunnen geven van onze ’calvarietocht’.

foto3.JPG

Net na een prachtige paars bloemenveld ligt deze weide.

foto4.JPG

Weide vol schaapjes………………………… net gepasseerd

foto5.JPG

Net te laat voor dit bord

foto6.JPG

Een beetje aan de wazige kant 
                    Gelukkig hadden we al snel in de gaten dat onze passage door de Schotse Highlands gefilmd werd, zodat we alsnog toch enkele mooie beelden gaan hebben van onze doortocht. Toch wel attente mensen die Schotten, we kijken al uit naar het resultaat !

foto7.jpg

Om te besluiten : wat hebben we zoal geleerd?
                    1. ‘30’ op een ‘maximumsnelheidsbord is volgens onze mannen niet echt 30
                    2. Een ‘ramp’ is ≠ ramp

foto8.jpg

3. ‘Haggis’ is niet baaahhh of bbwwwweeek maar integendeel erg lekker, nietwaar Peter ?
                    4. Als er ‘slow’ op de weg stond begonnen de mannen pas echt hard te rijden, schrik als ze hadden dat ze moesten gaan dansen met ons

5. ‘Whisky’ zeg je als ze een foto van je nemen, voor de rest moet je het vooral drinken
                    6. ‘One whisky a day keeps a smile on your face’
                    7. En last but not least : ‘Scottish trip friendships’ are forever, getuige de motorkap van Peter
                    Geschreven en goedgekeurd door: Mie, Bieke, Miss Ebay, Patsy, Mamaaaaa, Julie en Lady Di aka ‘The Ladies on Board’
                    Foto 8,9, 10

voor ons laatste diner mogen we zelf onze tafels uitkiezen in het “7 seas” restaurant van de ferry.
                      DSC06298.JPG

‘s ochtends in de vaargeul van IJmuiden
                      DSC06299.JPG

als afsluiter een signeersessie op de kofferklep van Drips 11je
                      DSC06309.JPG

shoppen in Edinburg en het thuisfront verwittigen dat we eraan komen gespaard van pech, brokken of andere ellende
                        DSC06265.JPG
                        DSC06271.JPG

onderweg tussen Edinburgh en Newcastle
                        DSC06233.JPG

meer tekst en uitleg door onze dames …

Sfeer tijdens de laatste lunch op Britse bodem. In Edinbrough serveert men zowaar Leffe, maar een correct glas is natuurlijk te veel gevraagd. Mijn madam en ik deelden een sharing platter met gefrituurde dinges…

P7234594.JPG

P7234595.JPG

Geen idee wat hier het verhaal achter is… De zon scheen zo ongenadig hard dat de mensen een parasol nodig hadden…

P7234591.JPG

Heel mooi weer he Erwin back to reality maar die reality gaat komen van het schrijfsel van The Ladies want die wilden perse het laatste woord (as usual …) :first:

Ondertussen zopas terug thuis…

Hier nog de sfeerfoto’s van Edinbrough dat we gisteren hebben bezocht voor we richting Newcastle afzakten om daar de ferry te nemen. Zoals je ziet was het er héél mooi weer! [hide](toen ik de foto’s nam) :happy:
                              [/hide]

P8162026.JPG

P8162027.JPG

P8162028.JPG

P8162029.JPG

P8162030.JPG

P8162031.JPG

P8162032.JPG

P8162038.JPG

[hide]mod: help de foto’s liggen plat[/hide]

Bedankt voor jullie reisverslag en fijn te horen dat alles goed is verlopen.
                                Aanpassen aan het weer zal geen probleem worden en aan de ‘verkeerde’ kant rijden dat werkt snel blijkbaar.
                                gr
                                norb

Welcome Home mannen en dames , kijk al uit naar het eindverslag . :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 276)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.