philips blue vision

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen philips blue vision

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heeft er iemand al die philips blue vision lampen in zijn wagen ? Heb er in een automagazine onlangs positieve dingen over gelezen, en ben zinnens er in mijn 964 te plaatsen, in de hoop een klein beetje beter te zien in het donker. Want ik weet niet wat jullie vinden, maar de koplampen van een 911 geven niet veel licht 🙁 shock:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
      • Hoi heb ondertussen op mijn Golfje Philips Nightguide geplaatst, dat verschil zie je wel heel goed! Veel meer licht in het donker.
        Helaas volgens de site van Philips niet geschikt voor een 993. Dus maar verder doen met die Visionplus lampjes.

groeten

[quote=”Porchitis”:1luxtrit]Misschien moet ik mijn lampglazen eens vervangen want die zijn wel lichtjes verkleurd, of kan men die reinigen (misschien aangeladen langs binnen) ?[/quote]

Kleine putjes in het glas zorgen voor dat effekt, is weinig aan te doen, je kan ze proberen te polishen, is met mijn linkermistlamp gedaan en gaf verbetering, rechter wel vervangen want was stuk geler. Koplampglazen heb ik laten vervangen want was wel groot verschil.

[quote=”fdeville”:1hz35vvf][quote=”Bernie”:1hz35vvf]De nieuwe tuning wetgeving (2006) in België stelt echter dat ook bij achteraf ingebouwde Xenon verlichting de automatische niveauregeling en de sproei-installatie verplicht is…m.a.w…. een onbegonnen en verschrikkelijk dure klus om dit allemaal achteraf in te bouwen…[/quote]
            Intussen zijn we 2007…is die wet al niet wat veranderd ?[/quote]

Voor zover ik weet is de wet nog niet veranderd hoor…. helaas …

En wat betreft die Blue Vision halogeen lampen : als je goed kijkt zie je dat deze toch iets witter zijn hoor…. verschil is natuurlijk niet enorm en uiteraard kan je niet vergelijken met een gasontladingslamp (xenon)

Je mag ook geen wonderen verwachten van die Bluevision lampjes… het zijn geen xenons en verschil merk je pas als het echt pikdonker is (en dat is het in België nooit) 😕 Maar WITTER zijn ze sowieso wél (zie foto’s op p2)

Anoniem

[quote=”Porchitis”:1aesimnc]Hoi, heb dit weekend in mijne 993 die Philips VisionPlus gestoken, verschil is echter niet groot, voor mij nauwelijks waarneembaar. Misschien moet ik mijn lampglazen eens vervangen want die zijn wel lichtjes verkleurd, of kan men die reinigen (misschien aangeladen langs binnen) ?[/quote]
                Ik heb dezelfde indruk. De lampglazen van de mijne zijn nog redelijk goed (heeft nog maar amper 90.000km).

Anoniem

[quote=”Bernie”:168ehm79]De nieuwe tuning wetgeving (2006) in België stelt echter dat ook bij achteraf ingebouwde Xenon verlichting de automatische niveauregeling en de sproei-installatie verplicht is…m.a.w…. een onbegonnen en verschrikkelijk dure klus om dit allemaal achteraf in te bouwen…[/quote]
                  Intussen zijn we 2007…is die wet al niet wat veranderd ?

Hoi, heb dit weekend in mijne 993 die Philips VisionPlus gestoken, verschil is echter niet groot, voor mij nauwelijks waarneembaar. Misschien moet ik mijn lampglazen eens vervangen want die zijn wel lichtjes verkleurd, of kan men die reinigen (misschien aangeladen langs binnen) ?

ken

[quote=”fdeville”:1anpe9j2]Knap, is duidelijk zichtbaar. Bij mijn dimlichten zie je dus bijna geen verschil.[/quote]

zeker weten 😀 D

Anoniem

Knap, is duidelijk zichtbaar. Bij mijn dimlichten zie je dus bijna geen verschil.

Heren, ik heb mijn standlichten vervangen door LEDS en voor mijn mistlichten vooraan heb ik nu ook H3 Bluevisions gestoken. Het verschil is echt wel opmerkelijk. Niet zozeer voor mij als rijder maar zeker wel voor de look! Alles schijnt nu vooraan vééééél witter. In de pinkers heb ik de oranje lampjes ook door silvervisions vervangen. Die schijnen nog wel oranje als ze branden.
                          Ziehier de foto’s waarop je het verschil duidelijk kan zien, zelfs op klaarlichte dag: 8)

[quote=”fdeville”:2s7g0j4e]Ken het gevoel: mijn daily driver (mijn werkpaard zoals sommigen dat hier noemen) heeft ook xenons[/quote]

Wie zou dat dan wel zijn 😈 😉 😆

[quote=”RSR”:2p5h15zo]Ik kan momenteel en onbouw kit leveren voor Xenon lichten te monteren en dit aan een dump prijs voor het moment.[/quote]

stuur je me een pm’ke met de pijs in aub Luc

Anoniem

Heb nu al enkele keren in donker gereden met de blue visions, en ik moet vaststellen dat ik niet veel verschil zie. Misschien wel een beetje, maar in elk geval niks om naar huis over te schrijven. Het is in de verste verte niet te vergelijken met echte Xenon. Dus mijn conclusie: als je lampjes toch kapot zijn, vervang ze dan eventueel door deze, maar doe anders de moeite niet.

Zeg, waar wonen jullie ?

In Belgie heb je toch geen koplampen nodig, enkel om gezien te worden 8)

Anoniem

[quote=”Bernie”:2xm8lu5y]Ik was met mijn vorige mercedes af fabriek xenon gewoon en je hebt echte bakken meer licht…. dan heb je inderdaad soms een raar gevoel als je het terug met halogeen moet doen 😉 [/quote]
                                    Ken het gevoel: mijn daily driver (mijn werkpaard zoals sommigen dat hier noemen) heeft ook xenons, en als ik dan in de Porsche stap dan lijkt het er soms op dat de lichten niet werken…
                                    Bon, het ziet er dus naar uit dat we hier in België weer gepakt zijn, zoals nogal dikwijls eens.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.