Pimp & show your garage

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Pimp & show your garage

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Zo’n topic bestond hier nog niet (voor zover ik weet), en zo’n topics staan altijd garant voor knappe foto’s, vandaar.
      Er bestaan ellenlange threads op Internet met de grootste garages gevuld met allerlei exoten, maar ik dacht klein te beginnen en de mijne alvast eens te tonen 😉

Zo zag ze eruit :

Ik werk na m’n uren aan flipperkasten, en de nadruk lag veel teveel op die flipperkasten en bijbehorend gerief. Op bovenstaande foto zijn alle posters & other stuff die flippergerelateerd waren al verwijderd. Toch was het er nog een zooitje en ik wou dat het geheel strakker werd mét een industriële polybeton erin.
      Ik zocht lang naar mooie kasten om erin te zetten, en in de eerder genoemde garagethreads op Internet vond ik mooie foto’s van zwart glimmende kasten. Die opgezocht op ‘t net, maar quasi onbetaalbaar en allemaal te bestellen in Amerika.
      Zo’n uitdaging zien we wel zitten en uiteindelijk zijn ‘t deze kasten geworden :

De vlekken op de vloer moeten er nog uit trekken (kan tot een jaar duren), maar da’s normaal met polybeton.
      De kasten zijn er dus uit Ikea geworden. Persoonlijk vind ik er niets keuken-achtigs aan, maar (slechte) vrienden van mij vragen steeds of ik mijn kookplaat vergeten ben 8)
      Echt goedkoop was’t ook niet, je zit op een redelijk klein oppervlak en vooral de afwerkingsplaten op de zijkanten van de kasten enzo zijn redelijk duur. De zilverkleurige kast met rolluik *moest* ik ook gewoon hebben, en die zijn nu eenmaal niet goedkoop. De “vitrinekast” links ervan ging effectief dienen als vitrinekast ware het niet dat ik er één gekocht heb met melkglas 😳 , en blijkbaar zijn ze ook niet te bestellen met gewoon doorzichtig glas, dus da’s ook een (duurder) kastje dat eigenlijk een beetje overbodig is.
      Nog even een shot van ietsje verder :

Alle “randapparatuur” 😉 is afgewerkt in anthraciete hamerslagverf (tuinslang, elektriciteitshaspel, etc…) om zoveel mogelijk zwart/wit te zijn, met daarbij dan de contrasterende groene muur. Ja, ik weet dat Porsche om rood vraagt, maar ik zie het echt niet graag 8)

Van de andere kant uit bekeken krijg je dan dit :

De trekker en dweil die er nu staan 😉 moeten vervangen worden door een ballchair die ik me 6 weken geleden bestelde, maar waarop ik nog 4 weken moet wachten. Bedoeling is van die in de Martini kleuren te spuiten, maar ik weet niet of ik ‘t ga aandurven :mrgreen:
      Ik heb alvast een zilverkleurige besteld, maar you get the idea :

Een mooie Porsche neon die ik na veel moeite kon scoren op Internet (direct 2 besteld :twisted:) maakt het geheel af …

En voor degene die zich afvragen waar de auto staat …
      When you see it, you’ll shit bricks … 😆 😉

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 531)
      • Kan da kloppen die ral nummers om de muren te verven binnenkant zoals hier ?https://porscheforum.be/forum/attachment/13470/thumb
        Ral 7016 Antracietgrijs
        Ral 3002 Karmijnrood
        9018 Wit
        Ik ben bijlange nog ni aant verven zenne

die ruimte is onherkenbaar geworden, proper werk en mooi plafond :up:

Zalig, zoveel ruimte zou ik ook wel zien zitten !

Ja, de verwarming!! 😀 geweldig :happy: Maar tegen volgende winter zal er iets anders staan, gezien ik dan daar aan de auto (‘s hopelijk) ga werken. Ik denk aan een pelletkachel of iemand een ander idee?

In de laatste dagen van het verlof het vals plafond gestoken en de elek afgewerkt. Nu het verlof gedaan is, zullen de werken een tijdje stil liggen. zodra de werken terug verdergaan, laat ik zeker iets weten.

De planning is:
              – Beton gieten in de garage. (Jan)
              – Wanden plaatsen in de garage. (Feb)
              – Vloeren in de werkplaats en garage. (Feb-Mar)

Ondertussen ook nog even de ramen verven en een nieuwe deur plaatsen.

En in het voorjaar de buitenkant aanpakken.

20180105_140850.jpg

20180105_140920.jpg

20180105_140939.jpg

Wat een verschil met het sombere grijs

I rest my case… :engeltje:

Wat een likje verf doen kan, mooi :applaus:

very naaizzz, maar in onze contreien (rond Brusselse) zijn ramen in garage niet altijd de beste oplossing voor licht

mooi mooi, we zien graag foto’s van de vorderingen… :up:

De verwarming ziet er top uit :happy:
                        De werken lopen vrij vlotjes blijkbaar :popcorn:

Merci voor de aanmoedigingen, ik probeer er iets van te maken.

Gisteren de muren geverfd in maagdelijk wit. Wat een verschil met het sombere grijs.
                          20180101_140029.jpg

20180101_140042.jpg

Hier zitten vakmensen op het porscheforum :respekt:

:respekt: voor de vele handige harry’s. Daar ben ik gezond jaloers op.

Mijn garage zijn ze aan het metselen, wanneer deze af is, post ik foto’s.

Graag nog vele foto’s voor inspiratie op te doen. :respect2:

Nu nog afwerken langs de zijkanten en een likje verf.

Maar eerst de muren verven. Daarna verder aan de elektriciteit werken en een vals plafond steken. Maar dat zal voor na de feestdagen zijn.

Ondertussen twee nieuwe ramen gemaakt en geplaatst. Het is ambachtelijk gemaakt, maar voor de eerste keer ramen te maken, valt het nog goed mee… 😀

20171230_144044.jpg

20171230_144100.jpg

Zo hey, das een mooie metamorfose, goed werk! :applaus:

Ennuh voor de gelegenheid zelfs even Mona Lisa voor de gevoelige kalender gehangen … :think:

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 531)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.