Pirelli ook in chinese handen

Home Forum Zeverhoekje Pirelli ook in chinese handen

• Maker
    Discussie
  • Italiaanse bandenfabrikant Pirelli komt binnenkort in handen van het Chinese staatsbedrijf ChemChina.

Gisteren kwamen Pirelli en ChemChina tot een akkoord. Voor 7,1 miljard komt de bandenfabrikant in handen van het Chinese staatsbedrijf. Het hoofdkwartier blijft daarbij in Milaan, maar het vrachtwagen- en industriebandenluik zal samengaan met AEOLUS, China’s grootste bandenproductent.

De overname komt er niet meteen uit geldgebrek. Pirelli wist vorig jaar een winst op te tekenen van 838 miljoen euro. De zet zorgt er echt voor dat het merk beter voet aan wal krijgt op de Aziatische markt. Niet toevallig een steeds belangrijk wordende markt.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Een bedenking die ik mij telkens maak bij zulke berichten:
      Het gebruik van onze “vervuilende” wagens wordt steeds verder ingeperkt, belast en streng gereglementeerd maar tegelijkertijd versterken we steeds meer de Chinese industrie, misschien wel de meest vervuilende ter wereld en de grootste dwarsligger op klimaatconferenties. Ik hoop dat (links) Europa een keer de ballen kweekt om dit probleem aan te pakken alvorens we de volgende eco-taks door onze strot geduwd krijgen.

Misschien eens beginnen denken aan een cursus chinees… Daar zal je binnen enkele jaren gegarandeerd de vruchten van kunnen plukken 😉

ASI

Verleden jaar kocht Bekaert de staalkoord afdeling van Pirelli over (klik).
          Wat blijft er nu nog over van Pirelli??
          Juist de naam of maakt Pirelli ook nog condooms, om maar iets te zeggen 🙂 ??

Wim

Overname is in het aandelen pakket is toch maar voor 26% als ik niet mis ben.

Maar zoals ik al eens hier eerder schreef, wacht maar tot de grenzen echt open gaan, zitten we hier over 20 jaar maar alleen met Aziatische bedrijven, want die gaan echt alles overnemen.
            Het is nu al Hollandistan, dus wie weet wat voor naam we dan gaan krijgen, hahahahaha

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.