PK’s??

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen PK’s??

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ga ervan uit dat een 911 3.2 met 230PK 20 jaar later wat van die pk’s kwijtspeelt door slijtage en zo. Dit weekend ben ik een wagen gaan testen maar ik had echt het gevoel dat het vermogen gehalveerd was of zo. Mijn vraag: wat moet ik verwachten van een wagen met die ouderdom? Blijven die pk’s evenveel, of mag je er van uit gaan dat zo’n wagen aanzienlijk wat vermogen verliest?

    Bedankt,

    Hans

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • [quote=”RSR”:3b66t0rf]@ppp356; Paul onderschat en 3.2 echt niet hoor deze wagen kan je vergelijken met en kart qua baanligging. 231 PK, 284 NM en van 0 naar 100 in 6.1 sec met en top van 245, dit heb ik en GTI nooit zien doen. En dan en 996 Carrera 4 met 300 PK,350 NM en van 0 naar 100 in 5.2 sec en een top van 280. En als je dit verschil ziet in 20 jaar is het echt geen vette, tevens voor die 0.9 sec te kunnen halen moet je echt al een stukje kunnen rijden.
      Ik kan u verzekeren dat en 3.2 zijn ophanging zo stug zal zijn dan jouw 996 RS en de ophanging van de 996 C4 is vrij zacht. En 6.1 sec is en pak minder dan die 10 sec die je besprak Paul, Tevens doet en 997 GT RS het in 4.2 sec en dit met 415 PK dit is bijna het dubbele vermogen van en 3.2, een 997 carrera 2 doet het dan in 5 sec met 325 PK.

      ONDERSCHAT NOOIT EN 911 CARRERA 3200 CC[/quote]

      Gaat niet over onderschatten, 3.2 s gewoon en pk trager dan de nieuwe generatie Porsches. 5.0 tegenover 6.2 is een enorm verschil.
      Die 1.2 sec blijven als dezelfde bestuurder in beide wagens zet.
      De ophanging van de 3.2 is soft tegenover de RS, het valt minder op door de goede stoelen in de RS.
      Ik heb ook nergens gezegd dat een GTI zo snel was als een Porsche, enkel dat in die tijd 10 sec snel was voor een GTI en dat ze het nu ook doen in 7 sec, 20 jaar geleden vonden we de GTI ook snel, als we daar nu zouden mee rijden, zouden we het ook een pak minder snel vinden.

      Ik onderschat geen 3.2, maar jullie lezen mijn posts niet goed 😉

        zolang de wagens niet onder de 5 sec. gaan kan ik nog altijd goed volgen hoor (tot 180 km/u zeker),we zullen volgende maand eens zien op de sprint van POCA , daar worden ze tegen elkaar getest op verschillende afstanden.
        Ik hou jullie op de hoogte…..

          @ppp356; Paul onderschat en 3.2 echt niet hoor deze wagen kan je vergelijken met en kart qua baanligging. 231 PK, 284 NM en van 0 naar 100 in 6.1 sec met en top van 245, dit heb ik en GTI nooit zien doen. En dan en 996 Carrera 4 met 300 PK,350 NM en van 0 naar 100 in 5.2 sec en een top van 280. En als je dit verschil ziet in 20 jaar is het echt geen vette, tevens voor die 0.9 sec te kunnen halen moet je echt al een stukje kunnen rijden.
          Ik kan u verzekeren dat en 3.2 zijn ophanging zo stug zal zijn dan jouw 996 RS en de ophanging van de 996 C4 is vrij zacht. En 6.1 sec is en pak minder dan die 10 sec die je besprak Paul, Tevens doet en 997 GT RS het in 4.2 sec en dit met 415 PK dit is bijna het dubbele vermogen van en 3.2, een 997 carrera 2 doet het dan in 5 sec met 325 PK.

          ONDERSCHAT NOOIT EN 911 CARRERA 3200 CC

            @ppp356: ok, je hebt gelijk dat de 3.2 of andere oudere Porsches misschien niet meer de norm zijn voor een super snelle wagen…anderzijds heb ik m’n 3.2 NOOIT een slak gevonden…en ik kwam van een 996. Natuurlijk is de sensatie in de 3.2 veel groter en is ie veel moeilijker te rijden, maar dan nog: ik vond de 3.2 niet underpowered, heb er altijd met grote glimlach in rondgetoerd.

            overigens: op de jubi-rit vorig jaar heb ik een tijdje achter u gereden…en ik heb stevig gas moeten geven om die oude speedster te volgen…van de andere kant werd ik ook nooit losgereden door de 964’en…
            …mijn conclusie: als je je Porsche – van welk tijdperk dan ook – goed onderhoudt, is en blijft het een krachtige, vrij snelle auto! 😉

              Met welke wagen vergelijk je de 3.2 eigenlijk? Voordat we veronderstellen dat er iets mis is met de motor of zijn afstellingen.

              Als je van bv een 996 testrit in de 3.2 stapt, geeft die inderdaag geen krachtig gevoel.

              De 3.2 WAS een snelle wagen in zijn tijd, maar mag zeker niet vergeleken worden met de prestaties van de huidige Porsches. Vergeet niet dat in de glorie dagen van de 911 3.2 al het GTI spul indruk maakte met 0 -100 tijden die net onder de 10 sec lagen, en dat was toen echt wel snel.

                De motor van en 3.2 is niet te verslijten, het is trouwens een van de beste motoren die porsche heeft gebouwd. Maar ze vragen wel een heel juiste afstelling en dan gaan ze heel goed.

                Luc

                  Zelfs mijn 911S van ’77 heeft nog al zijn pit en gaat echt nog heel hard!

                    Slecht trekken komt door niet juiste afstelling van de kleppen, vuile benzine filter, bougie’s, luchtfilter, te oude benzine. Wij hebben er eentje rijden met 330000 km er op en hij trekt beter als toen hij nieuw was vertelde de eigenaar 😆

                      Ik kan alleen maar bovenstaande reacties bevestigen.
                      Ook mijn 911 van 1984 had nog voldoende vermogen over om de meeste hedendaagse wagens te laten voelen wat Porsche is.
                      Als je het gevoel hebt dat het vermogen gehalveerd is , is er iets behoorlijk mis met de wagen.

                        [quote=”MichM3″:2cyx0r4b]Als ‘m altijd verzorgd is geweest (langzaam warm rijden, ni forceren) dan heeft die motor in principe weinig afgezien en Porsche kennende zal die zeker nog een stevig vermogen hebben…misschien geen 231pk meer, maar vaak zijn het regelen van ontsteking en benzinemengsel al voldoende om het verlies te compenseren…tot 200.000 – 250.000km zou ik niet tot revisie overgaan als het geheel nog krachtig aanvoelt.

                        Is er daarentegen de beest mee uitgehangen of heeft de wagen niet geregeld gereden, dan is er veel kans dat je met een afgejakkerde of niet volledig losgereden motor zit.

                        M’n 3.2 van van 86, maar had niet zoveel km (145.000). Ben er zeker van dat die nog steeds z’n volle vermogen had. En als ik zo even rondhoor dan wordt m’n stelling van hierboven bevestigd…er zijn genoeg exemplaren van 200.000km die nog trekken gelijk ne nieuwe![/quote]

                        zeker weten!!

                          idd, als een 3.2 geen goed optrekgevoel geeft is er wat mis, ik denk aan slechte benzine, vuile luchtfilter, slechte benzinetoevoer…
                          Een wagen die lang stil heeft gestaan moet je altijd terug wat inrijden, maar het vermogen hoort toch voelbaar aanwezig te zijn hoor…

                            Als ‘m altijd verzorgd is geweest (langzaam warm rijden, ni forceren) dan heeft die motor in principe weinig afgezien en Porsche kennende zal die zeker nog een stevig vermogen hebben…misschien geen 231pk meer, maar vaak zijn het regelen van ontsteking en benzinemengsel al voldoende om het verlies te compenseren…tot 200.000 – 250.000km zou ik niet tot revisie overgaan als het geheel nog krachtig aanvoelt.

                            Is er daarentegen de beest mee uitgehangen of heeft de wagen niet geregeld gereden, dan is er veel kans dat je met een afgejakkerde of niet volledig losgereden motor zit.

                            M’n 3.2 van van 86, maar had niet zoveel km (145.000). Ben er zeker van dat die nog steeds z’n volle vermogen had. En als ik zo even rondhoor dan wordt m’n stelling van hierboven bevestigd…er zijn genoeg exemplaren van 200.000km die nog trekken gelijk ne nieuwe!

                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.