Please help bij aankoop 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Please help bij aankoop 964

  • Maker
    Discussie
  • Hallo forum,

    Hierbij mijn eerste post op dit unieke forum. Graag zou ik de hulp hebben van jullie gezien het voor mij allemaal nieuw is en ik een leek ben in de oldtimer wereld (lees: ze kunnen mij alles wijs maken :salut: )
    Ik ben dus opzoek naar een 964, 2e generatie motor en liefst iets betrouwbaar. Mij oog was gevallen op onderstaande aanbieding.
    te koop 964
    Ik ben bij die kerel geweest, top kerel, zeer goede uitleg gekregen en voor mijn gevoel zat dit heel goed. Maar zoals ik bovenaan schreef, ik zie enkel het optische en hetgeen ze mij wijsmaken.
    Is dit iets, is dit een correcte prijs, wat met de turbo kit die er achteraf opgezet is. Is dit een meerwaarde of juist niet?
    Ook nog wetende dat de boordcomputer een foutmelding ‘P’ geeft, airoc niet werkt en er 2 kleine olielekjes zijn. Ook (als je goed kijkt zie je het) sluit de rechterkant van de voorkoffer niet goed, zou niets erg zijn gewoon een slotje vervangen.

    bedankt voor jullie antwoorden :up:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • [quote=”Jagerke” post=274650]
      Hi Goof,
      Bedankt voor je antwoord.
      wat betreft de oorsprong, is het dd een japanse 964 ingevoerd in 2006 en geen historiek daarvoor.
      PS de belgische manuele van 46k ben ik nog niet tegengekomen 🙂

      thx[/quote]

      Ik heb hem enkel op Autoscout staan voorlopig: Hierzo. Ben hem ook niet heel actief aan het verkopen, daarmee wacht ik wel tot het mooier weer wordt. Enige probleem is dat ik er dan zelf eindelijk nog eens in ga rijden en ik hem dan waarschijnlijk weer niet wil verkopen 😆

        Onze sponsor gaat graag met je mee kijken voor wat eurotjes, zeker wanneer je het onderhoud ook daar laat doen. Ik kan er van meespreken.

          Bedankt voor jullie input. En idd ik zal het voorstel doen om hem eerst even te laten inspecteren door een onafhankelijke Porsch garage. Maar ik heb ook gezien dat ze dit bij Porsche zelf ook doen zo een aankoopkeuring of zou dit enkel in Nederland zijn?

            neen, de foutmelding zou te maken hebben met de Tiptronic. eigenaar zegt vuile sensoren.

              [quote=”Goof” post=274639]Om op enkele van je vragen te antwoorden:
              – Foutmelding: geen idee. Airco: kan mogelijks opgelost worden met gas bijvullen, maar dat laat je misschien best nakijken.
              – Turbokit is niet speciaal een meerwaarde. Je moet er zeker van zijn dat dit kwalitatief is uitgevoerd (let ook zeker op of het niet-aansluiten van het koffer hier niets mee te maken heeft..). Vaak wordt dit ook gedaan na schade op de originele panelen, maar natuurlijk niet altijd.
              – Koffer: als dit enkel het slotje was, waarom is dit dan niet aangepast door de huidige eigenaar? Verder is er vooraan maar 1 slot: in het midden van het koffer. Daarmee pas je de fitting niet aan. Alleszins toont het aan dat de kofferklep er eens af is geweest en niet meer goed terug gemonteerd is in mijn ogen.
              – Achterzitjes lijken mij ook te duiden op Japan of US import? In dat geval zou ik zeker ook goed naar de historiek kijken.
              – Prijs: Tja, hangt een beetje van de staat af, de afkomst en hoezeer je de turbolook apprecieert. Alleszins vind ik dit een vrij stevige prijs voor een automaat. Mijn manuele C2 (’90, 240k km’s, Belgische wagen en in topstaat) staat te koop voor 46k momenteel, om je een idee te geven.[/quote]

              Hi Goof,
              Bedankt voor je antwoord.
              wat betreft de oorsprong, is het dd een japanse 964 ingevoerd in 2006 en geen historiek daarvoor.
              PS de belgische manuele van 46k ben ik nog niet tegengekomen 🙂

              thx

                +1

                Het feit dat je op dit forum te rade komt is al een goed begin :up:

                Deze 964 oogt idd zeer mooi :coolness:
                Maar als je bereid bent om +-55k euro’s neer te tellen, zou ik zeker nog naar andere exemplaren gaan kijken zodat je kan vergelijken.
                Bij een handelaar gespecialiseerd in Porsche bijv.
                De garantie is een troef.
                Je kan er ook altijd eens polsen of ze nog een mooi exemplaar verwachten.
                Vele goede exemplaren halen de zoekertjes sites niet eens en zjin zo weg.

                Ook al eens gedacht aan onze forum sponsor ?

                Alvast succes met je zoektocht !
                Hier mag je best wat tijd insteken. Zeker in de wintermaanden een leuk tijdverdrijf :engeltje:

                Keep us posted :popcorn:

                  bedankt 🙂

                  XXX

                    Welkom Jagerke.
                    Een 964 Turbo Look oogt lekker vet, zoals aangehaald telt de kwaliteit van de ombouw en geeft een nul meerwaarde.
                    Maar daar lig jij niet van wakker, je ziet het gewoon graag en bent verliefd. Ik begrijp het volledig.
                    Ik heb mijn 11je ook met mijn hart gekocht en niet met mijn verstand, verliefd zijn doet rare dingen met een mens…
                    Heeft me 15k gekost die verliefdheid, roest en andere ‘rommel’ dat ik niet zag.

                    Dus de gouden raad, neem een specialist mee om de wagen te evalueren of doe een aankoopkeuring bij een dealer.

                    Succes met de zoektocht :up:

                    123

                      btw, foutcode P??
                      weet je zeker dat hij niet gewoon in Parking stand staat?

                      P lijkt mij niet echt een DME foutcode…

                      Tim

                        Een nageplaatste turbolook en japanse import (zie achterstoelen) zullen geen meerwaarde betekenen voor deze auto, de automaat evenmin. Ik vind de prijs dan ook te hoog, maar om een auto op foto te beoordelen is uiteraard onbegonnen werk.

                          Om op enkele van je vragen te antwoorden:
                          – Foutmelding: geen idee. Airco: kan mogelijks opgelost worden met gas bijvullen, maar dat laat je misschien best nakijken.
                          – Turbokit is niet speciaal een meerwaarde. Je moet er zeker van zijn dat dit kwalitatief is uitgevoerd (let ook zeker op of het niet-aansluiten van het koffer hier niets mee te maken heeft..). Vaak wordt dit ook gedaan na schade op de originele panelen, maar natuurlijk niet altijd.
                          – Koffer: als dit enkel het slotje was, waarom is dit dan niet aangepast door de huidige eigenaar? Verder is er vooraan maar 1 slot: in het midden van het koffer. Daarmee pas je de fitting niet aan. Alleszins toont het aan dat de kofferklep er eens af is geweest en niet meer goed terug gemonteerd is in mijn ogen.
                          – Achterzitjes lijken mij ook te duiden op Japan of US import? In dat geval zou ik zeker ook goed naar de historiek kijken.
                          – Prijs: Tja, hangt een beetje van de staat af, de afkomst en hoezeer je de turbolook apprecieert. Alleszins vind ik dit een vrij stevige prijs voor een automaat. Mijn manuele C2 (’90, 240k km’s, Belgische wagen en in topstaat) staat te koop voor 46k momenteel, om je een idee te geven.

                          123

                            aftermarket turbo kit is puur cosmetisch, dikkere kont en zo.
                            Maar daar horen ook bredere wielen bij dan standaard en dat kan lastig zijn op de keuring.

                            Je moet dus kijken welke wielen er op liggen, mogen geen spacers op zitten, en mogen ook niet breder zijn qua banden maten dan origineel volgens homologatie.

                            Verder moet de body kit proper gedaan zijn natuurlijk, dus kijken of het cosmetisch allemaal netjes aansluit en de lak goed is.. maar dat heeft je blijkbaar al overtuigd.

                            Als je niks van Porsches afweet kun je de auto beter een aankoop keuring laten doen door een merk specialist , zodat je niet voor verrassingen komt te staan met bv een motor die het na een half jaar opgeeft.. Je wil een leakdown test (niet enkel een compressie test!!!) met goeie cijfers zodat je weet dat de kleppen en zuigerringen goed zijn. en verder inspectie van bv de headstuds.

                            Je kan het ook gewoon op goeie bedoelingen aankopen, maar hou rekening met prijzen die beginnen rond de 10 a 15 000 voor motor revisie als je het niet zelf kan en alles moet uitbesteden.
                            Met wat extra werk en bv nieuwe cyllinders kan dat snel verdubbelen.

                            Daarmee zeg ik niet dat dit een slechte auto is, maar als je zelf bleu zijt op vlak van Porsches wil je dus gewoon die Aankoop Keuring om je in te dekken tegen miskopen wegens onwetendheid.

                            Persoonlijk vind ik het al redelijk dubieus om een auto voor 54000 te koop te zetten met een kofferdeksel dat niet goed sluit. en airco niet goed is.
                            Dan zou ik al meteen extra alert zijn en extra goed kijken.

                            Want als het zo makkelijk te herstellen is, voor een auto van 54000 , zou je het gewoon eerst moeten herstellen, en dan pas te koop zetten.

                            Olie lekje kan iets kleins zijn maar ook iets groots , laten bekijken door iemand die er wel iets van afweet , dus een aankoop keuring (of iemand meenemen die je kent en die Porsches goed kent)

                              Welkom !

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.