Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › poetsprodukten
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door ken.
-
MakerDiscussie
-
20 juli 2009 om 15:57
Welke kwaliteitspoetsprodukten voor de Porsche zijn er zoal en waar te verkrijgen (regio Hasselt-Genk of Herentals -Mol) ❓
Spijtig genoeg kon ik einde 2008 niet aanwezig zijn bij de demonstratie met allerlei poetsspullen en produkten bij Kustom Creations. -
MakerDiscussie
-
hey Xaverius,
thanks 😉 )
meer foto’s vind je op de onderstaande link
https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?f=38&t=1633&start=60ik zal nog eens een foto nemen van de volledige wagen en posten 😉 )
Ken,
Ziet er ‘gaaf’ uit. Heb je geen overzichtfoto’s?
Groet
X
thanks, kheb er ook ff mijn werk aan gehad en idd je kan er je eigen heel goed in spiegelen 8)
een voorbeeld posten van het geleverde werk vant weekend 😉 )
5 stappen programma
Megiuars en swissvax wax
foto van het dak getrokken 😉 )Ik heb ZYMOL Glasur Glase gekocht om de auto te waxen. Auto moet met de hand ingesmeerd worden (het is een raar zicht, maar het went 🙂 ). Werd speciaal voor Porsche lakken ontwikkeld door de Amerikaanse Porsche Club.
Zie http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/z … parts.html
Verder gebruik ik ook een resem Meguiars voor ‘dagelijks gebruik’ …
X
[quote=”jokke”:3k713n9k][quote=”Kustom creations”:3k713n9k]meguiars producten bij ons steeds een grote voorraad. Vanaf 100 euro gratis verzending of contant ter plaatse betalen 10% korting, u kan kiezen 😉 [/quote]
Ja Koen,ik heb zojuist de P voor de eerste keer gewassen met je produkten van meguiars.Heb er nog pijn van aan mijn ogen…..zo blinkt da. 😆 [/quote]
Blij te horen dat het voldoet aan de normen 🙂
Het blijven uiteraard goede producten.[quote=”stalmans2005″:2r0cmbpe]website is vernieuwd!!!
Mvg,
[/quote]
U sponsert hier?
Zoniet kan je best een keer met david (McKlusky) contact opnemen voor je hier de hele boel onderspamt. Anderen betalen om hier reclame te maken![quote=”Kustom creations”:3b1qouqd]meguiars producten bij ons steeds een grote voorraad. Vanaf 100 euro gratis verzending of contant ter plaatse betalen 10% korting, u kan kiezen 😉 [/quote]
Ja Koen,ik heb zojuist de P voor de eerste keer gewassen met je produkten van meguiars.Heb er nog pijn van aan mijn ogen…..zo blinkt da. 😆
meguiars producten bij ons steeds een grote voorraad. Vanaf 100 euro gratis verzending of contant ter plaatse betalen 10% korting, u kan kiezen 😉
De wax dodo juice (dit zijn ex-mensen van swissvax) is ook dik in orde en producten van chemical guys ook, is wel iets duurder als meguiars.
voor te polieren, de polish gebruik ik meestal meguiars, daar ik heb ik altijd steeds schitterende resultaten mee, in combinatie met een rotary 😉 )Jokke, vergeet ook niet een Grit guard in je emmer (links bovenaan) http://nl.meguiars.be/cgi-bin/catalog.pl?cat=ENT_ACCS#3
Voordeel hiervan is dat deze de zandkorrels en steentjes op de bodem houdt en je handschoen dus geen “schuurpapier” wordt.
Voor de rest een schampoo voor donker kleuren gebruiken (conditioner zou extra effect geven maar dat vind ik persoonlijk al te ver gaan) en dan absoluut met synthetische wax de wagen beschermen, dat is nog het belangrijkste.
wij leveren ook de testertjes van Smartwax( Rimwax).
verder zijn er, 3 basiselementen om een wagen te wassen
* een goede autoshampoo
* een microvezel washandschoen:
* en een goede droogdoek zoals de watermagneet og miracle dryer.
dit is de basis om een wagen te wassen.
dan om de velgen te doen:
een goede velgenreiniger die niet te agrressief is, maar toch goed reinigt dit in combinatie met een goede velgenborstel,
1 voor de voorkant van de velgen en 1 voor de binnenkanten van de velgen!
ook dient men de banden niet te vergeten te ontvetten, zodat die bruine kleur weg is en de band weer mmoi zwart is.
en zo kan men verder gaan
daarom is het 5 stappenplan leuk om te doen, zodat men de wagen op en top bij houdt!!
zal het hier bij laten, anders ben ik nogwel een uurtje aan het typen 😉indien gewenst stuur je maar een Pm voor een woordje meer uitleg over het goed wassen van een wagen
ook ivm nodige productenMvg,
D-wax
Als shampoo gebruik ik de gold class van Meguiars,aangenaam om mee te werken en tast een waxlaag niet aan,voor de velgen gebruik ik als wax de Rimwax die speciaal ontworpen is voor velgen ,met dit product op de velgen zijn deze gemakkelijk te reinigen met gewone shampoo.Als ik van u was zou ik ook om de 2 maanden of zo een laagje wax aanbrengen
op de wagen, hiervoor gebruik ik de R222 (vroeger P21s)(deze is als beste getest tussen vele anderen carnauba waxen) of de Wolfgang deep gloss paint sealant 3 (dit is een syntetische sealant),helaas zijn deze 2 moeilijk te vinden in Belgie.Ik heb ondervonden dat de wax van Meguiars op donkere lakken een beetje wolkvorming kan opleveren,daarom gebruik ik deze niet meer.Ook om een wagen te drogen gebruik ik altijd een goede bladblazer (merk toro) want met een zeem kan je makkelijk krasjes maken,en met een blazer
zijn ook alle hoekjes en kantjes droog (de wagen moet wel voorzien zijn van een laagje wax zodat het water er direkt afvliegt)
Persoonlijk vind ik de wax van Wolfgang zéér goed en als je deze niet kan vinden wil ik voor u altijd wel een busje bestellen..
En als je ooit een goede uitlaat wil voor uw 997TT laat je maar iets weten want de gasten van Europipe zijn vrienden van mij en dan kan ik wel iets regelen…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.