Porsche 911 3.2 Cabrio omgebouwd naar 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche 911 3.2 Cabrio omgebouwd naar 964

  • Maker
    Discussie
  • Een vraagje voor jullie kenners, Op het net kom je redelijk veel van die wagens tegen, een 3.2 van voor 89 die omgebouwd werd naar een 964, zoals deze . Op zich zien die bolides er niet zo slecht uit (smaken kunne verschillen), maar weet iemand wat de nadelen hiervan zijn, naast het feit dat ze niet origineel zijn, minder pk hebben dan de echte 964 en wellicht niet waardevast zullen zijn. In de meeste gevallen zijn ze wel goedkoper. Wat is de reden dat er zo veel opgebouwd werden, en wat zijn de grootste aanpassingen?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • +1 😯

        IK zou gewoon een originele oude Porsche kopen, als het moet met wat werk aan, anders heeft het toch gewoon geen zin. Als je later een andere wil kopen krijg je voor een Kelly toch in Porsche termen zo goed als niets terug. Je raakt hem zelfs niet meer kwijt denk ik.

          In ieder geval een interessante vraag vooral te stellen aan de verkoper… een verbouwing kan inderdaad verborgen schade maskeren. De ombouw op zich moet ook correct gebeurd zijn en niet door Bob de Bouwer…

          Maar ik heb ook niks tegen zogenaamde “Kelly’s”. Het is alvast een manier om een goedkopere 964-look te hebben én toch een oldtimer te hebben.

          Wim

            De reden dat er zoveel omgebouwd werden, was omdat men dan in de buurt dacht dat je weer een nieuwe Porsche had.
            Andere kleur laten spuiten en nieuw nummerbord aanvragen, en klaar was Kees, je had een nieuwe Porsche.

            Maar kan ook de reden zijn van een schade uit die tijd dat ze hem lieten ombouwen, en dan het liefst met immi spullen zoals de bumpers, velgen en niet origineel bevestigen, dus een Kelly.

            De mindere PK’s zijn te verwaarlozen van een 3.2 t.o een 964, althans voor mij dan.

            Als je zo eentje terug origineel wilt laten bouwen, kan dit naar gelang de carrosserie staat oplopen van 10K tot 20K of zelfs meer.

            Nu is een originele 3.2 cabrio best wel wat geld waard, dus investering die je met de jaren wel teug verdiend, maar moet je zelf overwegen.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.