Porsche 911 Carrera GTS

Home Forum Porsche Talk Porsche 911 Carrera GTS

• Maker
    Discussie
  • Porsche kondigde vanmorgen de Porsche 911 Carrera GTS aan, die met 23 extra PK’s tov de Porsche Carrera S het gat dat er was tot aan de Porsche GT3 een beetje dichtreed.

De wagen zal zowel in Cabrio als Coupe te verkrijgen zijn.

Het volledige persbericht kan je lezen op Liebe zu Ihm

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • funny schrijft:

Dag audiotronics en andere forumleden ,
      Na mijn bezoek aan de zaak van audiotronics en zijn goede service ben ik eens door gereden naar de porsche dealer om info over de Cayenne (jawel) en toen vertelde hij mij dat de verkoop van de Panamera is stil gevallen . De reden zou zijn (wist ik nog niet maar jullie misschien wel)dat er binnen afzienbare tijd toch een dieselversie komt van de Panamera .Voor mij nieuws .

Nu kan ik er een gezicht op plakken. En nog geshopt bij porsche 😉

Er zou idd. een dieselversie in de panamera komen. Ik begin me wel af te vragen of er nog echte voordelen aan diesel zijn? Prijs van diesel is bijna even hoog als benzine. Als je naar de 211PK dieselversie zou gaan is het verschil in BIV 2500 euro maar dat is ook maar éénmalig. Verbruik diesel/benzine zal ook niet zo een groot verschil maken? Dat de verkoop is stilgevallen geloof ik ook. Waar ik voor vreesde en ook zei is de snel dalende restwaarde van tweedehands. Als je op autoscout.de of mobile.de gaat zien koop je al een panamera 4 Full Option voor een pak minder dan hier de goedkoopste standaard. Ook in een porschegarage met volledige garantie en dan heeft de wagen < 10.000 kilometer (natuurlijk kunnen ook testwagens zijn). Anderzijds ik was in Duitsland gaan zien voor een 997 turbo en ze vroegen 2 maanden geleden 89.900 euro. Diezelfde wagen staat er nog en nu aan 82.500 euro. Wordt ook nog heel moeilijk verkocht ❓ Maar wat is een 996 4S nog waard, een kleine 30.000 euro BTW inbegrepen lijkt me nu al een mooie prijs 😥 (en realistisch).

die Speedster staat momenteel op het salon van Parijs, dus dat is een zekerheid! Helaas die prijs ook… 👿

En dat van die Panamera diesel, dat zat er aan te komen, als je weet dat in sommige landen in onze streken het aandeel van de dieselversie tot meer dan 80% bedraagt!! Emotie en passie zijn leuke dingen, maar in the end zijn het wel de verkoopscijfers die de harten van de aandeelhouders sneller doen slaan… 😈

Anoniem

Dag audiotronics en andere forumleden ,
          Na mijn bezoek aan de zaak van audiotronics en zijn goede service ben ik eens door gereden naar de porsche dealer om info over de Cayenne (jawel) en toen vertelde hij mij dat de verkoop van de Panamera is stil gevallen . De reden zou zijn (wist ik nog niet maar jullie misschien wel)dat er binnen afzienbare tijd toch een dieselversie komt van de Panamera .Voor mij nieuws .

Wel al iets van gelezen maar was niet zeker of die er gingen komen.
            Eh 200.000€, oei nog beetje sparen dus. 😥 😥 😥

Porsche Speedsters? Heb ik ergens iets gemist ❓

is de GTS werkelijk breder dan de huidige ‘4’-modellen? In de info die ik dit weekend gelezen heb in diverse nieuwe boekies wordt toch steeds vermeld dat de bredere kas van de 4-wielaangedreven modellen gebruikt wordt…

anyway, wie niet onder de indruk is, maar toch dringend 200.000 euro kwijt wil, kan anders een van de nieuwe Carrera Speedsters kopen… 😉

SidewindR schrijft:

Audiotronics schrijft:
                  [quote]
                  Maar idd. met een nieuw model op komst is het een beetje zot om daar nu nog zoveel geld voor gaan neer te leggen, eigenlijk voor elke nieuwe 997 momenteel.

Bwah, daar ben ik toch niet zo zeker van eigenlijk…
                  De 997 heeft een heel mooie klassieke lijn, wat als de volgende tegenvalt?
                  Denk maar aan de 996 lijn die door velen minder gesmaakt werd.
                  Dus is het misschien nu net de moment om een 997 te kopen? 😉

In ieder geval zou ik voor de GT3 gaan en niet voor de GTS… :)[/quote]
                  Deels akkoord maar als het nieuwe model onthult wordt en het valt tegen kan je misschien stockkoopjes op de 997 doen ❓ 😆

Een GT3 is zeker niet te onderschatten maar mijn persoonlijke mening enorm overroepen. Als je een GT3 koopt voor de looks, wat toch velen doen, dan ben je een poser omdat je er niet mee op circuit gaat rijden. Ben je een +40 jarige dan bestempelen ze je al iemand in zijn midlifecrisis (neen, als ge ne lambo koopt moet de vrouw vragen beginnen stellen 😆 ). Zelf zou ik nooit een GT3(RS) kopen maar dan eerder een S/4S/nu GTS met een pak opties en vooral toch nog een klein beetje meer comfort 😉

Maar als ik op de porsche summer tour Bruno zijn GT3RS zag staan dan zou ik zoiets altijd wel in de garage willen hebben, naast een panamera, een 997 turbo, awel ja deze 997 GTS … dreaming on 😆

917

Die RS Spyder velgen passen er wel heel mooi op. Jammer dat die niet op een gewone 997 passen.
                    Voor de rest inderdaad niet echt speciaal, waarschijnlijk hadden ze bij Porsche nog een hoop X51 kitjes liggen die ze moesten opwerken …

Mijn zus wil een Carrera 4 cabrio kopen, maar ze gaat wachten op het nieuwe model. Geen slechte keus lijkt me.

Frank.

Audiotronics schrijft:

Maar idd. met een nieuw model op komst is het een beetje zot om daar nu nog zoveel geld voor gaan neer te leggen, eigenlijk voor elke nieuwe 997 momenteel.

Bwah, daar ben ik toch niet zo zeker van eigenlijk…
                      De 997 heeft een heel mooie klassieke lijn, wat als de volgende tegenvalt?
                      Denk maar aan de 996 lijn die door velen minder gesmaakt werd.
                      Dus is het misschien nu net de moment om een 997 te kopen? 😉

In ieder geval zou ik voor de GT3 gaan en niet voor de GTS… 🙂

Een GTS is dan nog breder dan een 4/4S ❓
                        Dat is dan wel mooi, een nog dikkere/bredere “kont”.
                        (nooit gedacht dat ik zoiets zou zeggen maar het is dus op een wagen bedoelt 😆 ).

Maar idd. met een nieuw model op komst is het een beetje zot om daar nu nog zoveel geld voor gaan neer te leggen, eigenlijk voor elke nieuwe 997 momenteel. En het is nu niet dat een GTS echt exclusief is. De gewone mens ziet het verschil niet, het is een 911 carrera.

Anoniem

Mooi, maar zoals ieder merk die een nieuw model op stapel heeft…nog vlug iets samensteken, uitverkoop van de oude stukjes en plaats creëren voor de nieuwe 😕

rjf

Commerciële uitmelkerij …

Hoe Porsche zijn hart verloor 🙁

Ik wel, ik vind hem super! Maar idd, als je nog één jaartje wacht is er het nieuwste model, maar dan kun je eigenlijk altijd, wachten op iets nieuw…

Conclusie, als ik nu een nieuwe P zou kopen en ik moest nie op een euroke moeten zien, dan maakt deze toch wel kans hoor. 😛

Nie echt onder de indruk van de GTS. 🙄 🙄 🙄

ik heb ondertussen ook een kort filmpje van de Carrera GTS geupload op Liebe zu Ihm

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.