Porsche 911 van 1968 Voorste stang?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 van 1968 Voorste stang?

• Maker
    Discussie
  • Waar dient dit voor? Het zit aan de voorkant en is een stang die de twee voorkanten verbind.

Ontbreken er hier nog wat onderdelen, heeft er iemand een afbeelding van hoe het er moet uitzien? 😕 😕 😕 ❓ 😯 Grapje…

Heeft er iemand een afbeelding van het stuk in kwestie, zit dit normaal vast aan de ophanging?

THKS

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik durf niet te zeggen dat die er ook bij onze targa onder zit.
      Maar er zitten wel extra stabi’s onder, en zelfs voor een targa rijdt hij echt behoorlijk strak 🙂

MERCIKES, Op de Engelse 911 van 1971 zijn de gaten ook voorzien maar zijn ze afgedekt met een plaatje……een vriend van me vertelde dat bepaalde kevers dit ook hebben…..

hey,

dat is een sway-bar, ik denk dat dat stabilisatiestang wordt genoemd in het nederlands.

Die bar hangt nromaal gezien met 2 verbindingsstukken vast aan je ophangingsarmen, één aan elke kant uitteraard. Ze zorgt ervoor dat de beweging van de ééne kant gedeeltelijk wordt opgevangen door de andere kant. De ophanging is maw. wat minder ‘onafhankelijk’, ze helpen elkaar. Zou zeer goed moeten zijn voor de wegligging. Doch ik heb geen ervaring wat dit voor gevoel geeft op de weg.

wij gaan alleszins zulk een bar monteren op onze 69’er. De gaten zijn reeds voorzien in de kuip.

mvg, jan

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.