Porsche 911sc 1983. Paar technische vragen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911sc 1983. Paar technische vragen

  • Maker
    Discussie
  • Vrienden,

    Pas mijn eerste ritje achter de rug! Paar technische vraagjes. Zodat ik deze hopelijk kleine probleempjes kan oplossen.

    1 -Na een ritje van 1 uur was de achterbumper zeer zeer warm, kon er amper mijn hand opleggen?! Het is nu wel warm weer maar is dit normaal?? Ik rook precies wel een beetje olie na de rit.

    2 -Het schakelen: het was precies een beetje in een pot mayo roeren (sterk overdreven van me) en soms springt hij uit de 2e versnelling, in de 2e versnelling is soms een beetje trekken.

    3 – De rem; De rem blijft 1 rem hangen, dat weten we alvast. Maar de pedaal staat precies erg hoog en kan ik bijna niet indrukken, is dit normaal?

    Alvast bedankt P vrienden

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Hier ben ik dus weer!

      Ondertussen aan de remmen bezig. Revisie setjes reeds geleverd gekregen. Remmen uit elkaar gehaald.
      Nu zijn de potjes in de remklauwen een beetje, tja roest is het niet echt maar zo wat aangetast. Zie foto’s in bijlage.
      Hoe kan ik deze beste zuiver krijgen? Je voelt nauwelijks niveau verschil met je vinger dus de aantasting is niet heel groot.
      Heb al met staalwol geprobeerd omdat ik niet te agressief wil tekeer gaan maar dan ben ik volgende week nog bezig denk.

      Thanks P vrienden
      20150624_193417.jpg

      20150624_193345.jpg

        Normaal volgende week de remmen in orde brengen, op de remmentestbank en de lichten afstellen en dan had ik naar de keuring willen gaan.
        Daarna de versnellingen.

        Wim

          Kijk eens op het forum bij naslagwerken 😉

            WimV911
            Ik heb hier op mijn PC werkplaatsboeken staan van de SC 1983.
            Als je die graag hebt kan ik je die wel bezorgen.
            Ik heb die ooit ergens gedownload, weet niet meer waar juist.

            Is steeds handig voor je aan iets begint te sleutelen.

            Wim

              Klopt wat hier geschreven word.
              Dus speling op schakelmechanisme controleren en eventueel vervangen, en dan goed afstellen.
              Kruisstuk net achter de zetels is belangrijkste in de middentunnel, meestal is deze ook om zeep.
              En dat is de cruciale op af te stellen.
              En doordat hij moeilijk in zijn 2 gaat en er soms uitspringt komt omdat je bij het schakelen niet goed in de versnelling krijgt/ligt.

                op de site van bijv rosepassion kan je in exploded view alle onderdelen met artikelnummers terugvinden van het uitlaatsysteem en de bijhorende hitteschilden dit inwendig aan de bumper bevestigd zitten.

                voor het overige kan ik me vinden in Duzzes suggesties.

                  Hey Wim,

                  probleem 1 heb ik ook, ik weet niet of dit normaal is of niet.
                  Maar vind dat ook niet echt gezond, zal dit dus eens volgens.
                  Iemand foto’s of link waar we de juiste hitteschilden kunnen vinden?

                  Probleem 2 en 3, heb ik niet, kan ik je dus ook jammergenoeg niet mee helpen.

                    probeer van het wiel dat blijft hangen de zuiger in de remklauw los te maken zodat deze weer meedoet. dan zal je rempedaal al stukke aangenamer aanvoelen (heb het zelfde meegemaakt).

                    voor het schakelen zou ik aanraden het kruisje van het schakelmechanisme te vervangen en het ertalon busje onderaan je pook, deed bij mij wonderen!
                    een juiste afstelling van dit kruisje is wel vereist om versnellingsbakschade te voorkomen

                      Kan je de pedaalslag regelen? Wat scheelt er als je te weinig “travel” hebt?

                        1) controleren of alle hitteschilden er wel zitten tss uitlaat en bumper
                        2) onnauwkeuring schakelen is het gevolg van speling op het schakelmechanisme (overbrenging van pook naar boite), uit 2de versnelling springen is ook een gekend probleem en zit in de bak zelf (dat is specialistenwerk)
                        3) de ‘travel’ van je rempedaal zit meestal tss 1/3de en 1/2de van de pedaalslag.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.