Porsche 993 schade

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Porsche 993 schade

• Maker
    Discussie
  • Vandaag wou een Ford Focus eens kennis komen maken met de achterkant met mijn 993. 😥
    Met als gevolg achterbumper gedeukt en klaar om weg te smijten. Balk met de lichten is
    er ook aan.

Morgen in het licht eens kijken of er nog andere schade is onderaan of in de moterkap.

Iemand ervaring met hoe moeilijk/makkelijk de verzekering doet bij schade met oudere
    auto’s?

Dacht bestek te laten maken bij Verellen of Porsche Antwerpen en de wagen dan te laten
    maken bij mijn carrossier en zelf de onderdelen te zoeken.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • Gaat altijd in Belgie, ze zijn zelfs verplicht om de btw ook te storten. Je bent absoluut niet verplicht om de schade te laten maken hoor, je moet gewoon vergoed worden. Je mag dezelfde schade wel geen 2x claimen… (staat gewoon zo in de wetteksten)

Wim

+1 en dat gaat hier dus niet meer in Nederland.
        Als je hier schade hebt met een andere partij, wordt er door de verzekeringsexpert schade gemaakt en kun je kiezen ion een paar bedrijven die bij hun aangesloten zijn om de auto te laten maken.
        Geld uitkeren van de getaxeerde schade aan gedupeerde doen ze al helemaal niet.

Dit regeling is in het leven geroepen omdat dus mensen met schade een rapport op lieten stellen wat dus beduiden hoger was als reëel, het geld dan zo in hun zakken staken, bij piet de beun lieten aken of thuis zelf wat uithamerden en klaar.

S2

[quote=”Bert V.” post=182803]
          Je laat best het bestek opmaken door de carrossier die de wagen hersteld!
          [/quote]

Ik denk dat iedereen wel weet waarop de TS aanstuurt 🙂 Typisch Belgisch zeker, maar het zorgt er wel voor dat verzekeringen elk jaar duurder worden.

De laatste schade die ik had (vergelijkbaar met jouw voorval, maar dan niet met een Porsche) wou de verzekering enkel rechtstreeks handelen met de carrossier, dus ik heb nooit een factuur of voorschot om de herstelling te betalen gezien.

taxatie is volgens mij alleen nodig voor vergoeding van totaalschade (diefstal, perte total ongeval).
            hier is de tegenpartij gehouden de aangerichte schade te vergoeden, en zoals eerder al gezegd is de dagwaarde van een 993 zo hoog dat de kans op volledige economische afschrijving (herstelkosten hoger dan dagwaarde auto) onbestaande is, rekening houdend met de schade die jij in je startpost omschrijft.
            tenzij je ernstige bezwaren hebt, mag je het bedrag van het bestek in deze topic posten want ik ben echt curieus naar de prijs van zo’n schade die op het eerste zicht vrij banaal lijkt.

[quote=”Bert V.” post=182803]

ter info, vorig jaar nog een elfje hersteld van 1970, bestek 19.000€ op kosten van de verzekering :happydance:[/quote]

Hey Bert,

Was die wagen vooraf al getaxeerd of is dat niet echt nodig voor de verzekering?

Zal toch gauw oplopen 2-3000 euro voor nieuwe stukken … bumper, hitteschilden, lichtbalk, bumpersteunen, kleine onderdelen … ook kijken of de uitlaten nog op hun plaats hangen, en tweedehands bumpers zijn vaak gescheurd of op de ophangpunten beschadigd dus laat je niets wijsmaken

Dat is geen goed nieuws 😯 🙁
                  Je laat best het bestek opmaken door de carrossier die de wagen hersteld!
                  Als je carrossier erkend hersteller is voor je verzekeringsmaatschappij, kan hij via informex perfect een bestek maken voor je wagen. Herstelling zal wel niet echt een probleem zijn, je oudje heeft nog wel wat waarde :coolness:

ter info, vorig jaar nog een elfje hersteld van 1970, bestek 19.000€ op kosten van de verzekering :happydance:

Is altijd k*t als je zelf niet in fout bent. 🙁

Aangezien de dagwaarde van een 993 redelijk hoog ligt, zou ik niet teveel bang zijn van de verzekering.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.