Porsche 993 – slaat niet aan

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Porsche 993 – slaat niet aan

• Maker
    Discussie
  • Deze morgen, wil ik met mijn 993 naar mijn werk vertrekken.

Hij start van de eerste keer maar ik heb wel het gevoel dat
    er iets is met het vermogen, hij twijfelt precies tussen
    stilvallen of niet. Bij het keren op mijn parking thuis
    nog valt hij stil.

Daarna nog wat getracht te starten, echter zonder resultaat.
    Het lichtje van het alarm werkt nog en de lichten ook nog.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Batterij volgens mij niet
    aangezien de lichten nog werken. batterij is trouwens ook
    nog maar 2 maand oud.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • De grootste vandalist die bij die auto in de buurt komt, dat ben ik nog altijd zelf, hahaha … :bounce:

0

Wie niet … :drink:

0

Graag gedaan :salut:

Enne “kundig”……. ❓ Laten we het er maar op houden dat ik door schade en schande
          wijzer ben geworden. 😉

0

Dat is mooi inderdaad. Ook mooi op dit fijne forum, mijn probleempje met de door poetswerkzaamheden losgekomen Distributor Vent Tube is dankzij een betrokken en kundig forumlid ook weer snel opgelost, waarvoor grote dank!

Excuses dat ik van iemand anders zijn draadje gebruik heb gemaakt om een eigen probleempje op te lossen. Maar ja, wat wil je met zo’n mooi en verhelderend motorblok plaatje. :coolness:

0

Fijn dat het weer opgelost is :applaus:

0

Das snel verholpen dan :up: :happydance:

0

Juist bericht gehad dat de wagen in orde is en ze komen hem straks thuis afleveren.
                  Niet slecht om 09u30 hebben ze hem daar afgeleverd en ‘s namiddag gemaakt.

Zou een versleten bougiekabel zijn, gelukkig niet meer dan dat :happydance:

0

[quote=”Rsporsche13″ post=132912]De wagen is weg, afwachten wat nu het verdict is. :([/quote]

I keep my fingers crossed!

0

Das een mooi plaatje van die motor met de plakkertjes erop.

Vraagje 1: Tail Light Vent Tube.

– Wat doet dit lucht slangetje precies?
                      – Waar zit hij aan de achterkant aan vast, of hoort hij er los in te hangen?

Waarom, bij mij hangt ie los op het moment, kan ff niet vinden waar ik um mee moet verbinden (in moet steken aan de achterzijde)?

Vraagje 2: Distributer Vent tube.

– Die zit er bij mij wat losjes in aan de bovenzijde, is dat een probleem of maakt dat niet uit?

Ik heb op zich geen problemen met de auto, maar vroeg me dit wel af (voordat het wel problemen gaat geven).

0

De wagen is weg, afwachten wat nu het verdict is. 🙁

0

In het begin liep hij nog wel.
                          Nu niet meer, ze komen hem deze voormiddag halen.

Bedankt voor het aanbod om de dme te willen komen testen,
                          maar hoeft niet meer.

0

Ik denk niet dat het in de DME relais zit, de TS geeft in zijn openingspost
                            aan dat de auto na enige tijd wel goed liep.

Ik verdenk je “Idle speed control valve” die schoongemaakt of vervangen moet worden, deze regelt het mengsel wat rijker aan brandstof tijdens de koude start en de periode net na de koude start.

Op onderstaande foto (is weliswaar een 964 maar is (bijna) identiek, zie je de bewuste sensor (4e van bovenaan links)

Motorruimte964benamingen.gif

Het witte “darmpje” is inderdaad om het riempje van de dubbele ontsteking een langer leven te laten leiden.

0

Bij een slecht functionerende DME relais kan je ook deze symptomen krijgen dacht ik.
                              De ene keer wel starten en de volgende keer niet aanslaan, is dacht ik een slechte soldeerverbinding in de relais zelf.

Als je ergens in de omgeving van Antwerpen woont wil ik eventueel wel eens langskomen met mijn 993 en even de DME relais wisselen.
                              Kan wel pas vanaf begin volgende week want ik zit momenteel nog in Florida.

Laat maar weten.

0

Het is weer van dat. Na een week niet gereden te hebben slaagt hij weer niet aan…
                                Hij wil wel maar krijgt precies geen lucht genoeg en kan niet genoeg vermogen ontwikkelen.

Dus toch maar naar de garage laten takelen.

0

[quote=”Mushroom” post=131940]Precies een aflevering van Wheeler Dealers :mrgreen:
                                  “Ha, ‘t is juist een darmpje…”[/quote]

MIKE BREWER IS MY HERO!!!! :respect2:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.