Porsche 997

Home Forum Porsche Talk Porsche 997

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

Een klein vraagje, ik ben reeds enkele jaren in het trotse bezit van een leuke 911 Targa SC van ’80 en ik overweeg de overstap naar het moderne speelgoed type 997 S…in deze fiscaal woelige tijden toch beter even goed rekenen lijkt me geen overbodige luxe…vandaar mijn volgende vraag
    Om de haalbaarheid te berekenen zou ik even aan de kenners willen vragen of iemand me kan uitleggen hoe je het voordeel van alle aard berekent bij een bedrijfswagen en hoe je de taksen (inschrijving BIV etc) die je in Brussel dient te betalen kan berekenen…
    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Groeten
    Seb

Attachments:
    • DSC_0239.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • als zelfstandige betaal je normaal geen marginaal tarief van 53% PB :sleep:

Is als zelfstandige 😉

Een panamera hybrid zou dan op 4k belastbaar aka 2K per jaar zitten….

Dus verschil van 2K ….

neen, het voordeel waarop je belast wordt is 8100 euro/jr indien je zelf geen persoonlijke bijdrage betaalt; en dan is het bedrag aan belasting hierop dik 4000 euro (berekend in de hoogste belastingschaal).

vaa.jpg

klopt het dat een 911 als oldtimer bijvoorbeeld 911 uit 1990 ( catalogusprijs toen ongeveer 3.000.000 / uitstoot 250 ) rond de 8000e/jaar als voordeel in natura kost ? Of doe ik iets mis in de berekening ?

997 stoot meer uit dan een 996. 997 is een vies smeerlapke 😉
              De 996 4S is imo nog altijd één van de mooiste ooit… :popcorn:

993 of 996 4s gaat niet veel goedkoper zijn.
                Zoek de nieuwwaarde maar eens op van deze wagens, en hun co2-uitstoot
                is vermoedelijk hoger dan een 997.

Panamera Hybrid zal je moeten nemen, bijna niks voordeel maar dan heb je het supercar gevoel
                waarschijnlijk ook niet 🙄

Effectief de sc is prima en betaalbaar, alleen mis ik het supercargevoel met m’n 204pk’tjes 🙂
                  Als ik alles in beschouwing neem effectief BAD IDEA om een 997 in m’n venootschap in te brengen…misschien een 993 of 996 4s…geen grote fan van beide modellen maar misschien ideaal compromis?
                  Grts,

[quote=”cabrio wim” post=140373][quote=”Rsporsche13″ post=140345]
                    De enige methode van omzeilen is de wagen alleen beroepsmatig te gebruiken.
                    Is in de praktijk quasi onhaalbaar. Stel je maar eens voor dat je toevallig
                    stopt bij de bakker en een controleur ziet dat, bye bye alleen beroepsmatig gebruik.[/quote]

Kennen ze dan bij jullie dan geen privé bijtelling gebruik zakelijke auto. 😐
                    [/quote]
                    Dat heet bij ons VAA, ofte Voordeel Alle Aard…
                    Voor een kloeke Porsche (in mijn geval een 996 4S), met een nieuwprijs van indertijd (2002) rond de 100.000 Euro en een uitstoot van 266 komt dat op een VAA van rond de 1500 iirc…

…*per* maand :happy: :first: :drink: :bounce: :bounce: :bounce:

Alwa? Hier nt beginnen vloeken e ruzie

Wim

[quote=”Rsporsche13″ post=140345]
                        De enige methode van omzeilen is de wagen alleen beroepsmatig te gebruiken.
                        Is in de praktijk quasi onhaalbaar. Stel je maar eens voor dat je toevallig
                        stopt bij de bakker en een controleur ziet dat, bye bye alleen beroepsmatig gebruik.[/quote]

Kennen ze dan bij jullie dan geen privé bijtelling gebruik zakelijke auto. 😐

De Alfa die ik heb staat zakelijk, maar mag deze privé gewoon gebruiken, en betaal daar op het eind van het jaar 1275,00 euro privé bijtelling voor.
                        Is een speciaal rekensommetje voor, en werkt perfect, dus naar de bakker om brood is geen probleem. 😉

En van dat bedrag kan ik weer niet privé een auto kopen en onderhouden. 💡

het begint hier meer te ruiken naar voordelen in natura :ass: dan voordelen alle aard 😀

Met zo’n beleid en tarieven zou je opslag nooit bi of gay worden :puke: 👿 👿 .
                            Maar we gaan zwaar off topic . 😉

[quote=”RS” post=140367]’t help als je Bi bent :happydance: …………. :oops:[/quote]
                              😆 😆 😆

zolang strikje het daar voor het zeggen heeft zullen we altijd genaaid blijven, misschien eens een rit organiseren rond de wetstraat? :loser:

‘t help als je Bi bent :happydance: …………. 😳

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.