Porsche aankoop -> horror?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche aankoop -> horror?

• Maker
    Discussie
  • hallo,

Sedert vele jaren ben/was ik fervente tweewielerfanaat. Ooit had ik mijn zinnen gezet op Ducati, omdat ik er de ideale mix in vond van Italiaanse finesse, kunstige techniek, magistrale ronk en aparte rijkarakteristieken. Vele jaren vond ik er mijn plezier in tijdens de winter aan klassieke Ducati’s te sleutelen en op zomerse dagen te toeren. In juni kwam hier voorlopig een abrupt einde aan, na een valpartij. Bij het oversteken van een hobbelig spooroverweg werd ik verrast door mijn nukkige Italiaan (een Pantah van 1983). Resultaat: gebroken sleutelbeen, gebarsten ribben, een serie schaafwonden om u tegen te zeggen enz… Ook in het kopje laat zoiets sporen na. 🙄
    Sedertdien sluimert het verlangen naar een alternatief op 4 wielen, dat ong. dezelfde eigenschappen weet te verenigen: mooie mechaniek (en dan nog liefst luchtgekoeld), karakter, rijeigenschappen, sportieve looks enz… Na keuze door uitsluiting kwam ik bij de 911 uit. Een ritje, deze zomer, met een 964 cabrio van een familielid was het ultieme argument om toch maar eens rond te kijken. Ondertussen had ik wat contact met enkele carrossiers, met een technieker, met enkele liefhebbers enz… Allen waarschuwen ze voor mogelijke valkuilen, verdoken schadegevallen, rotte carrosserie, afgeleefde techniek enz… Uit de verhalen maak ik op dat de 3.2 modeljaren 87-88-89 G50 puur technisch wel de voorkeur wegdragen. De 964 is eveneens een kandidaat maar zou duurder zijn in onderhoud (dubbele ontsteking enz…) en mist misschien iets van het brutere karakter van zijn voorganger.
    Wie helpt me een eind verder? Technisch ben ik geen volslagen leek (ooit veel gesleuteld aan Kever), maar een 911 lijkt me toch andere koek.

alvast dank voor alle suggesties.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Welkom Desmo ,en zoals je ziet zal je hier wel verder geholpen worden .Veel wagens gaan bebekijken en met je verstand kopen is de boodschap .

0
      XXX

Welkom Desmo, liefhebber van mmooie dingen.
        Inderdaad, best de gids van Wim eens lezen en als je heel braaf en lief bent is dat ook de man die je wil meenemen voordat je de Porsche aankoopt 😀

Ik heb mijn Targa nu 2 jaar en heb er een Duc bijgekocht, den deze:

[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/City-Pearld-uomo_1_zps9f3d46c8.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/City-Pearld-uomo_1_zps9f3d46c8.jpg[/IMG][/URL]

Da’s mijn dagelijks vervoer als alternatief voor de Antwerpse files, nen echte Duc op batterijen :relaxman:

0

[quote=”patrickvb” post=147407]Wim heeft een gids ‘waar op te letten bij aankoop’ gemaakt, maar kan deze niet meteen vinden 🙁 .
          Handig als je op snuffeltocht gaat naar een troetelkind op 4 wielen.

Edit: toch gevonden:
          https://porscheforum.be/forum/78-porsche-naslagwerken/89283-aankooptips-oudere-911-porsches%5B/quote%5D

Dank je voor de tip!
          G
          Chiepe

0

Dank je voor de tip!
            G
            Chiepe

0
            Wim

Welkom Desmo, en succes met de zoektocht.

0

Wim heeft een gids ‘waar op te letten bij aankoop’ gemaakt, maar kan deze niet meteen vinden 🙁 .
                Handig als je op snuffeltocht gaat naar een troetelkind op 4 wielen.

Edit: toch gevonden:
                https://porscheforum.be/forum/78-porsche-naslagwerken/89283-aankooptips-oudere-911-porsches

0

Welkom op dit forum Desmo.

Hieronder mijn eerder geplaatst poste wat deels een antwoord op je vragen kan zijn:

[color=#ffffff][color=#0000ff]” Mijn 87’er zit daar ook ongeveer.
                  Ik zou zeker een zeer grondige visuele inspectie van de motor doen op lekkages of zelfs zweten.
                  Goed naar de motor luisteren: geen tik in ? regelmatige loop ?
                  Laat in vrijloop eens een paar maal 1500 – 2500 : je mag de kettingen niet horen ratelen !
                  Kijk eens naar de kleur van de olie (helder ? geen condens ? binnenkant oliestop)
                  Mag uiteraard niet roken.
                  En verder: rijden , rijden, rijden.
                  Let op de respons van de motor, nogmaals geluid en eventuele trillingen.
                  Schakeld de bak vlot en zonder kraken op en neer ?
                  Pakt de koppeling vlot en progressief ?
                  Spoort de auto goed? Geluiden of trillingen in de ophanging ?

Na dit alles te hebben nagegaan en goed bevonden heb ik de gekocht anderhalf jaar geleden en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad .
                  Succes ! “[/color][/color]

0

Hey Desmo, welkom hier.

Ik voel me een beetje in jouw positie, ook ik ben jarenlang Ducati freak geweest, eigenlijk nog steeds trouwens, maar heb me zoals in jouw geval een 911 erbij gekocht, een Targa met G50 van 1987 en heb het me nog geen enkel moment beklaagd, echt een super auto.
                    Mocht je tips willen over aankoop mag je me altijd contacteren. :drink:

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.