- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
30 oktober 2013 om 19:35
hallo,
Sedert vele jaren ben/was ik fervente tweewielerfanaat. Ooit had ik mijn zinnen gezet op Ducati, omdat ik er de ideale mix in vond van Italiaanse finesse, kunstige techniek, magistrale ronk en aparte rijkarakteristieken. Vele jaren vond ik er mijn plezier in tijdens de winter aan klassieke Ducati’s te sleutelen en op zomerse dagen te toeren. In juni kwam hier voorlopig een abrupt einde aan, na een valpartij. Bij het oversteken van een hobbelig spooroverweg werd ik verrast door mijn nukkige Italiaan (een Pantah van 1983). Resultaat: gebroken sleutelbeen, gebarsten ribben, een serie schaafwonden om u tegen te zeggen enz… Ook in het kopje laat zoiets sporen na. 🙄
Sedertdien sluimert het verlangen naar een alternatief op 4 wielen, dat ong. dezelfde eigenschappen weet te verenigen: mooie mechaniek (en dan nog liefst luchtgekoeld), karakter, rijeigenschappen, sportieve looks enz… Na keuze door uitsluiting kwam ik bij de 911 uit. Een ritje, deze zomer, met een 964 cabrio van een familielid was het ultieme argument om toch maar eens rond te kijken. Ondertussen had ik wat contact met enkele carrossiers, met een technieker, met enkele liefhebbers enz… Allen waarschuwen ze voor mogelijke valkuilen, verdoken schadegevallen, rotte carrosserie, afgeleefde techniek enz… Uit de verhalen maak ik op dat de 3.2 modeljaren 87-88-89 G50 puur technisch wel de voorkeur wegdragen. De 964 is eveneens een kandidaat maar zou duurder zijn in onderhoud (dubbele ontsteking enz…) en mist misschien iets van het brutere karakter van zijn voorganger.
Wie helpt me een eind verder? Technisch ben ik geen volslagen leek (ooit veel gesleuteld aan Kever), maar een 911 lijkt me toch andere koek.alvast dank voor alle suggesties.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.