Porsche aankopen in Duitsland

Home Forum Porsche Talk Porsche aankopen in Duitsland

• Maker
    Discussie
  • Zoals titel al aangeeft….

Heeft er iemand recent particulier een Porsche in Duitsland gekocht en wil even de procedure details meedelen?

Ik heb op het net al wat gekeken maar vind zo wat tegenstrijdige info.

Aankoop zou gaan van een particulier auto ouder dan 10’jaar en meer dan 50k km…..dus valt zowiezo niet in categorie nieuwe wagens.
    (De definitie voor nieuwe wagen stelt: wagen niet ouder dan 6 maanden en minder dan 6000 km)

Welke documenten heb ik absoluut nodig
    Waar ga je best naar de douane?
    Hoe keuren?

Grts
    Turbo

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • TUV dekt in Duitsland verschillende ladingen: een louter informatieve check van de wagen, de periodieke keuring.
      Echter een TUV keuring laten uitvoeren door verkoper in hoofde van de uitvoer naar Belgie is totaal zinloos,vermits er geen documenten worden meegeleverd voor een inschrijving in Belgie, Invoerkeuring gebeurt hier, na passage bij douane
      Bij verkoop in Belgie dient een keuring voor verkoop tot het bekomen van een aanvraag om inschrijving voor de koper

In principe hoeft de huidige eigenaar geen TUV te laten uitvoeren voor verkoop; Dat is anders dan in België
        Maar het is een handig alternatief als je geen 111 punten check-up laat doen bij Porsche Dealer

Niet vergeten ; “Uberführungskennzeichen mit Rode Band” te vragen aan huidige eigenaar : kost ongeveer 125€ à 165€
        afhankelijk van de Deelstaat en is meestal geldig voor 15 dagen.

Keuring Duitsland NIET nodig. :salut: :salut: :salut:

De huidige (duitse) eigenaar dient dan ook eerst naar de keuring in duitsland te gaan, voor keuren voor verkoop?

En met dat document, Fahrzeuge brief, gelijkvormigheidsattest, aankoop factuur heb je dan alles in handen?

Grts

DIV Oostende ook geen probleem ivm Douane :salut: :salut: :salut:

Wij gaan voor onze klanten naar de DIV antenne in Alken,dossier wordt onmiddellijk behandeld waarna binnen 1 a 2 dagen de nummerplaat wordt aangeboden

ONNODIGE QUOTE GEWIST

Dan word er toch met 2 maten en 2 gewichten gewerkt.

vroeger zat er in elke div antenne douane, dit is sinds een jaar of 2 afgeschaft, vlak na deze wijziging bood ik mij aan in het kantoor te kontich, 45 wachtende voor mij. kom ik eindelijk met al mijn documenten incl vignet 705 aan het loket en die dame zei me; Spijtig u dient naar Brussel te gaan voor deze inschrijving aangezien er geen douane meer aanwezig is.

Het zou misschien wel kunnen dat je al je papieren kan achterlaten in een div antenne en dat zei het dan doorsturen naar brussel. maar dan is hij natuurlijk nog altijd niet op dezelfde dag ingeschreven.

[quote=”Woefke944″ post=268351]Fahrzeuge brief, gelijkvormigheidsattest, aankoop factuur….

Als de keuring in orde is kan je het voertuig inschrijven, OPGELET inschrijven via webdiv kan niet voor een ingevoerd voertuig, het snelste is dus naar een div kantoor waar douane aanwezig is en dit is enkel nog in brussel dacht ik!
                    Als je niet naar de vooruitgangstraat wil in brussel alles binnen doen bij verzekering maar zei sturen dit dan per post op naar brussel en kom je onderaan de stapel te liggen. [/quote]

Je kan je met je documenten perfect aanbieden in iedere plaatselijke DIV Antenne- de douane moet er niet bij aanwezig zijn als je de documenten afgeeft ter behandeling

Liefst ” transitplaten met RODE band “

[quote=”Woefke944″ post=268351]Geen idee of het kan met transitplaten.
                        [/quote]
                        Keuring kan met de transitplaten.

Als het een duitser is zal er waarschijnlijk wel 1 bijzitten.

Europa heeft belgië enkele jaren geleden hiervoor teruggefloten.

België kan geen COC eisen bij ingevoerde auto’s onder de voorwaarde dat het voertuig beschikt over een PVG plaatje met bijhorende PVG nr op.

Dan staat er op de keuring : Vrijgesteld van COC volgens …. bla bla bla

Geen COC is dus geen probleem zolang er maar een pvg nummer aanwezig is op het plaatje.

gelijkvormigheidsattest kan een probleem worden maar heb je misschien niet nodig afhankelijk van het bouwjaar van de ingevoerde auto.

Fahrzeuge brief, gelijkvormigheidsattest, aankoop factuur….

Naar het dichtsbijzijnde douane kantoor waar ze vignet 705 uitdelen.

van zodra je de aanvraag tot inschrijving hebt waar vignet 705 op plakt kan je naar de keuring voor verkoop, dit dient dan te gebeuren met garageplaten. Geen idee of het kan met transitplaten.

Als de keuring in orde is kan je het voertuig inschrijven, OPGELET inschrijven via webdiv kan niet voor een ingevoerd voertuig, het snelste is dus naar een div kantoor waar douane aanwezig is en dit is enkel nog in brussel dacht ik!
                              Als je niet naar de vooruitgangstraat wil in brussel alles binnen doen bij verzekering maar zei sturen dit dan per post op naar brussel en kom je onderaan de stapel te liggen.

Niks moeilijk aan dus, je moet enkel maar weten hoe 😉

locaties voor vignet 705

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.