- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 juli 2014 om 02:39
Hallo Porscheliefhebbers,
Gisteren in Duitsland langs geweest in een officieel “Porsche Zentrum” om een 997 Black Edition te gaan bekijken (en mijn Cayman er eventueel over te laten).
De wagen gevonden via “Porsche Gebrauchtwagensuche” op Porsche.de.
Op de website stond vermeld dat de wagen verkocht wordt met een “Porsche Approved”-garantie. Dat stelt een mens dus al gerust (hmhm).
Tijdens het onderhandelen met de verkoper zei deze dat hij 2.000 euro van de getekende prijs ging doen omdat deze garantie op het moment dat de wagen in een ander land wordt ingeschreven, sedert kort (hij wist dit zelf nog maar 4 weken), in het land van inschrijving niet geldig zou zijn. Ik vond dit nogal raar.
Ik zou in België wel een “Porsche Approved-garantie” kunnen bekomen maar zou eerst drie maand met de wagen in België moeten rond rijden en dan hier bij een officiële dealer moeten langs gaan om zo’n garantie te kunnen bekomen/kopen. Hij sprak over zo’n 1.800 euro.
Kan iemand mij zeggen of dit klopt ?
Volgens de verkoper was dit nog niet algemeen geweten en heeft hij dit zelf via Porsche Stuttgart vernomen na een voorval met een wagen die hij aan een buitenlander met “Porsche Approved-garantie” had verkocht. Volgens ik begreep zou dit alles met Europese richtlijnen en taksen hebben te maken.
Eens je een “Porsche Approved-garantie” hebt bekomen in het land van inschrijving zou die dan wel weer wereldwijd van toepassing zijn.
Hij stelde me gerust door te zeggen dat zij wel verplicht waren aan een particulier sowieso 1 jaar garantie te geven en indien er iets aan de wagen zou voorvallen ik gewoon langs dien te gaan bij een officiële Porsche dealer om daar een bestek te laten opmaken en dit vervolgens naar hun overmaken. Zij zouden dan bekijken of de schade onder garantie valt of gewone slijtage betreft. Zij zouden de herstelling zo rechtstreeks met de garage kunnen regelen zodanig dat de wagen niet naar Duitsland moet vervoerd worden. Is dit werkelijk zo ?
Wat is dan in feite het nut van Porsche Approved garantie / wat is de meerwaarde als ik die hier zou nemen ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.