Porsche Approved garantie verlengen of niet ?

Home Forum Porsche Talk Porsche Approved garantie verlengen of niet ?

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Dilemma !
      In Maart 2019 vervalt de approved Porsche garantie van de 991, zijn er die deze al verlengd hebben op hun wagen of zeggen de meeste, dit is niet nodig ?
      Zo ver ik weet zijn er geen “euvels” met motorisatie of dergelijke met de 991.1 maar “you never know”…., daarom deze vraag hier onder de Porsche rijders…
      Is dit aan te raden of zeggen jullie dit is een betrouwbare wagen, en het is geld weggegooid :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • zoals “wij” er mee rijden zou dat zeker 4 jaar “mogen” meegaan en onder de garantie mogen vallen, maar we hebben niet allemaal hetzelfde rijgedrag héé …:D

[hide]Ik ben ook aan het twijfelen om de garantie te verlengen op mijn 991.2

Over 3 weken wordt ie 2 jaar en heb dan ‘slechts’ – wel probleemloze – 8.000km achter de kiezen

Prijs verschil België – NL is wel significant : 3.457 euro vs 2.495 euro of 40% duurder in België op een 2 jarig contract.
          Dat is wel de moeite om eens naar NL te rijden. Straffer nog, ze komen hem zelfs gratis halen en brengen wanneer je het onderhoud (2 jaar) ook bij hen doet.

Wel minder is de uitsluiting van zogenaamde aan ouderdom onderhevige of slijtage gevoelige onderdelen:

Wat valt onder een Porsche Approved Garantie?
          De dekking van een Porsche Approved Garantie is grotendeels gelijk aan de dekking van de Porsche Fabrieksgarantie. Dat wil zeggen een volledige dekking met o.a. uitzondering van aan ouderdom onderhevige of slijtage gevoelige onderdelen. Daarom moet uw auto regelmatig worden verzorgd en onderhouden. Optische en akoestische defecten evenals ouderdom en slijtage zijn geen gebreken en zijn daarom van Porsche Approved uitgesloten.

Aan ouderdom / slijtage zijn onderhevig:
          Ruitenwisserbladen
          Wielen
          Remblokken en remschijven
          Schokbrekers
          Koppelingsplaat en koppelingsdruklager
          Aandrijfriem inclusief omloop- en spanrollen
          Bougies
          Accu’s
          Expansievat PDCC
          Koelmiddel
          Alle lampen (exclusief xenon- en ledverlichting)
          Alle filters, vloeistoffen, oliën en vetten”

Banden en remmen begrijp ik wel, doch andere zaken had ik voor dit bedrag toch wel verwacht gedekt te zien. Het gaat hier over garantie voor het 3de en 4de jaar hé. Lampen, bougies, accu’s, schokbrekers, koppeling….dat mag toch 4 jaar meegaan hé.

[/hide]

punt 2, nee heb ik ook niet ! en punt 3 ! normaal krijg je ook een soort onderhoudsboekje met een vermelding van de data van de approved verlenging, ook niet gehad……:what:

Strange not ??

en ook geen sticker in een deurstijl gekleefd tijdens de 111 puntencheck ?

klopt niet Dirk….

Het pasje wat ik heb en nog geldig is tot eind februari heb ik bij de aankoop in duitsland ontvangen afgelopen jaar, dus hier staat een duits pechverhelpingsnummer op van Porsche,

Ik heb de garantieverlenging nu in Nederland laten doen, dus liet men mij eerder weten bij OPC paal dat ik dan ook een pasje zou krijgen met een nederlands nummer op vermeld, en als ik de garantieverlenging liet doen in Belgie dan zou ik een “pasje” krijgen met een nummer van Belgie op vermeld, wat mij eerder wel ook logisch vind…

Maar nu deelt men mij mee in nederland dat Porsche deze pasjes helemaal niet meer geeft bij een garatieverlenging, en dit vind ik maar een vreemde zaak…
                Ik heb dan ook een mailtje gestuurd naar nederland met de vraag welk nummer ik eigenlijk moet bellen bij enig probleem onderweg, want een platte band is al genoeg, maar krijg een auto reply dat ze met verlof zijn tot begin volgende week….

Daarom mijn vraag of er hier misschien ook leden zijn die de approved hebben laten verlengen, en of ze dit pasje wel of niet gekregen hebben…
                Alvast bedankt voor de feed-back…:up:

Heb in oktober ook mijn ‘Porsche assistance’ verlengd en ook geen nieuw pasje ontvangen.
                  Juist gebeld en men gaat het opsturen.
                  Btw gisteren bij OPC nog vernomen dat een ‘Approved’ garantie voor een Panamera Hybrid op €2.500 p/j komt ( ben niet volledig zeker maar BTW niet inbegrepen, meen ik)

is het te simpel om te veronderstellen dat je in de periode van de verlenging naar hetzelfde nummer belt als voordien?

zoals ik reeds meegedeeld had in de topic “bon is getekend” is de garantieverlenging gedaan voor 24 extra maanden op de 991, maar wat ik mij afvraag is, sinds wanneer geeft Porsche niet meer het “pasje” met de gegevens van de hulpdiensten die je dient te contacteren bij een eventuele panne…?
                      Ik had in een mailtje (voor de feestdagen) naar Porsche Maastricht gevraagd mij dit maar op te sturen samen met het contract nadat ik bij hun was geweest voor de 111 punten check, maar kreeg een tegenberichtje dat Porsche dit niet meer gaf bij een Approved garantieverlenging :wtf:
                      Ik heb dan ook de vraag gesteld wie en op welk nummer ik iemand van de pechverhelping zou kunnen bellen bij een eventueel probleem, maar krijg een mailtje (auto-reply) dat ze pas terug zijn op 7 januari…

Iemand enig idee, want volgens mij klopt er iets niet hier… :coolness:

Ben er nog niet aan uit of ik de garantie laat verlengen, is een jonge auto en word weinig mee gereden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets kan aankomen maar ik heb nog even tijd om mij te bedenken… :up:

@Wing
                          Ik heb een 12-tal jaren geleden gewerkt voor een Duitse verzekeringsmaatschappij Real Garant Versicherung ; die doen enkel B2B voor handelaars , geen particulieren.
                          Er zijn nog 2 grote spelers op de markt in Belgie : Car Garant en een Spaanse verzekeraar wiens naam mij nu ontsnapt : die doen bij mijn weten ook enkel B2B voor 2- hands voertuigen verkocht door dealers en handelaars

Weet wel dat bij deze boven vernoemde verzekeraars zeer vele zaken uitgesloten worden zoals bvb defect aan Audio en Navigatie, meer agressieve km afschrijving enz…

Ik twijfel er sterk aan dat je als particulier een maatschappij gaat vinden die dit gaat verzekeren voor een betaalbare premie

Vermits je dichtbij de Duitse grens woont , neem een Approved bij Duitse P- dealer en ga jaarlijks een keertje op onderhoud dan heb je tenminste goede service en garantiebehandeling: de Duitsers hanteren een soepeler ” Kulanz” regeling dan de Belgen.
                          Als je je ook laat zien voor een normale onderhoudsbeurt tenminste.
                          Dat laatste lijkt me vrij logisch ; je kan geen onderhoud laten uitvoeren bij een niet erkende P dealer en dan hopen op een soepele en gunstige garantieregeling bij een officiële dealer.
                          Zo werkt het niet, maar het gebeurt meestal wel ( en dan krijg je de meest kritische en ergerlijke verhalen nadien)
                          Het is leven en laten leven tenslotte.

Porsche brengt zijn Approved garantie ook deels onder bij grote verzekeraars , net zoals Mercedes, BMW ,Jaguar en Land Rover

Hallo Gert,
                            Ik had mijn stoute schoenen eens aangetrokken omdat ik een (serieus) prijsverschil had voor de approved garantie tussen drie OPC ‘s (een dikke 700.-Euro verschil voor 24 maanden garantieverlenging) , en heb gisteren ook nog 2 OPC’s in duitsland aangeschreven, deze waren niet de duurste, maar goedkoper dan OPC Paal, maar het beste voorstel kreeg ik van OPC Maastricht, hier zou het voor 2 jaar een 2500.-Euro komen, dus een 1250.-Euro per jaar inclusief de 111 puntencheck.
                            Zou jij de garantie voor dit bedrag niet verlengen voor 24 maanden ? pas op ik twijfel ook nog steeds omdat ik afgelopen zaterdag nog bij Dossonge was en hij liet mij weten dat er aan dit type wagen geen zware kosten aankomen…, op een enkeling na dan…:roll:

Voor 2000 euro zou ik het laten voor wat het is. In Duitsland is kost het maar een goede 800 euro.
                              Je mag er vanuit gaan dat je niet elk jaar voor 2000 euro “kosten” hebt, mag ik hopen.
                              Op de mijne zat een Duitse Porsche Approved en die heb ik niet laten verlengen. Dit jaat heeft men tijdens het onderhoud vastgesteld dat er een probleem was met de ventilator van een koeler. Heel de koeler vervangen uiteraard en dit voor een dikke 750 euro maar dat is nog altijd een pak minder dan 2000 euro, hé.
                              Trouwens voor diegenen die in Duitsland een Porsche kopen met Approved….de Belgische OPC’s zien je niet graag komen en wanneer er een slechte herstelling is uitgevoerd door een gekwalificeerde technieker in een Duitse OPC, ga je in principe toch kunnen betalen voor de werkuren in België.
                              Tenzij je op de nodige goodwill van je OPC kan rekenen….

Cargarantie is één van de spelers op de markt, maar als je iets nodig hebt, is het meestal niet gedekt. ruzie

ik heb dit verhaal van een oud-collega die zijn 996 4S cabrio privaat te koop aanbood.
                                  op deze manier kon hij zijn wagen aan een hogere prijs in de markt zetten incl een jaar garantie
                                  om potentiële kopers hetzelfde te kunnen bieden als handelaren en de mark-up zelf op zak te steken.
                                  mochten jullie er niet uit geraken, dan wil ik best terug contact opnemen om te informeren waar en hoeveel.

de maatschappij waar ik mijn hoop op had gesteld heeft vorige week beslist hun garantieverzekeringsaanbod stop te zetten.
                                    Ik ben nog aan het communiceren met een andere marktspeler op dit vlak die momenteel enkel
                                    in het segment B2B dit aanbiedt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.