Porsche Approved via DL

Home Forum Porsche Talk Porsche Approved via DL

• Maker
    Discussie
  • Weet iemand hoe dat juist zit met de Porsche Approved garantie.

Voor zover ik begrijp kan je als je een via een POC (PZ) een (tweedehands) wagen koopt in Duitsland geen PA garantie afsluiten, eerst wagen hier 3 maand inschrijven, dan 111 puntencheck, en dan hier afsluiten.

Maar als je van een particulier (of misschien zelf een handelaar) een wagen koopt die al garantie heeft dan neem je als nieuwe eigenaar de garantie wel over?

Tnx!

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Systeem van Approved verschilt van land tot land .De waarborgen zijn in principe het zelfde maar het afsluiten is anders .
      Tot voor enkele jaren was dit gelijk in elk land maar Belgie beschouwt het kopen van een ‘ Approved-garantie’ als het afsluiten van een verzekering en dit valt onder verzekeringen .
      Raar maar waar we leven in Belgie 🙄

Done!

Wim

En wie is Ralph die duidelijk heid wilt. 🙄

Misschien leuk om je even voor te stellen. 💡

https://porscheforum.be/New/forum/74-stel-jezelf-even-voor-

Beste,

Kan je dit even verduidelijken, ik ga er van uit dat indien je een Porsche koopt ( Porsche Approved ) , dat deze garantie wereldwijd w gedekt bij elke porsche dealer ?? ( staat toch beschreven op site )
            Ik verschiet van het verschil in prijs tss 911 in BE of DE , is dit te wijten aan het verschil in aanbod ?? Als ik dit allemaal eens bekijk moet je gek zijn om geen 911 in DE te kopen ( met garantie ) .. ?
            Heb bvb voor 991 S prijsverschil v +/- 25K gevonden .. ?!

Wat zijn de nadelen/ addertjes van het importeren van een Porsche Approved 911 van DE nr BE ?

grts

Toen ik m’n 996 4S kocht was hij 7 jaar en had hij al die tijd al “verlengde” garantie (kan je voor betalen), ik kocht hem in Oktober en de garantie liep tot Maart het jaar daarop. Die garantie bleef geldig.
              Dat was toen.
              Er verandert zoveel soms op zo’n korte tijd dat je best eens een OPC belt om te vragen.
              Wat ik gedaan heb, dat was de VIN van de wagen die ik op ‘t oog had doorgegeven aan het OPC in Belgie en gevraagd of die verlengde garantie bij hun ook geldig was :up: Het antwoord was positief.

Btw… Die overname van garantie is op zijn minst Europees. De mijne kwam bvb uit Duitsland.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.