Porsche Boxster 986 2.5 betrouwbaarheid?

Home Forum Porsche Talk Porsche Boxster 986 2.5 betrouwbaarheid?

• Maker
    Discussie
  • Dag iedereen, ik ben sinds kort ook opnieuw op zoek naar een Porsche. Na lang, lang, laaaaaang beraad is de keuze op een Boxster van de eerste generatie gevallen. Ik heb nu een 986 2.5 op het oog (model van ’98) => zie foto’s. De wagen werd systematisch onderhouden en de hele historiek zou beschikbaar zijn. De wagen wordt dan eerst nog gecontroleerd bij Porsche Willems (mocht iemand dat kennen) alsook door de handelaar die de wagen inkoopt vanuit Duitsland. De wagen is 100% origineel behalve de velgen (Porsche velgen van de latere Boxster geloof ik). De wagen ziet er ook netjes uit. De motor zou ook origineel moeten zijn, maar weet ik nog niet 100% zeker (matching numbers te checken).

Ik weet echter wel dat de 2.5 minder betrouwbaar zou zijn, maar tegelijk hoor ik ook dat Porsche nagenoeg altijd betrouwbaar is,voor zover de wagen goed onderhouden wordt, wat hier het geval zou zijn (heb nog niet alle details). Wat zeggen de experts op dit forum hierover? In de buyers guide staat er eigenlijk niks, behalve “no go”. Maar ondertussen zijn die wagens ook niet zo jong meer en dan denk ik dat de meeste slechte 2.5 modellen er niet meer zijn…?

Attachments:
    • Boxsterfront2.jpg
    • Boxsterfront4.jpg
    • Boxsterrear.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • oa met de komst van de 718 boxster en cayman zit de 986 momenteel zeker aan z’n bodemprijs. ik las deze week nog een artikel dat als volgt eindigde:

The earliest Boxsters are nearly 20 years old, this means in about another 10 years they will hit the all important 30 year mark. When they do (and possibly a little before that) prices should start heading up. So, now just may be the time to start keeping an eye on the Boxster and Cayman markets as they could heat up very quickly.

Ns

Had ik reeds gezien. Bedankt hiervoor.
        Echter is het ook in de video niet geheel duidelijk.
        Maar ik denk dat het voor beide motoren is :/

Ns

Is dit IMS probleem voor alle Boxster/Cayman wagens of enkel de S uitvoering?
            Dus niet voor bijvoorbeeld een 211pk van 2005/2006?
            Alvast bedankt 😉

klopt 🙂

Tim

Vandaag een gele boxster gespot in de buurt van nikkomotors met garageplaten….mss deze wel

[quote=”deepee” post=215107]

de installatieprocedure van een short shifter op een 986 vind je HIER[/quote]

Ik denk dat je het linkje vergat toe te voegen 🙂

de installatieprocedure van een short shifter op een 986 vind je HIER

edit: URL ingevoegd

zondag of maandag heb ik ‘m 🙂

Ben ondertussen al een lijstje van mods aan het maken waaronder installatie van een short shifter. Heeft iemand daar toevallig installatieinstructies van? Onderdeel is vrij goedkoop en installatie zou niet moeilijk zijn, maar instructies zouden wel handig zijn 🙂 De lange verhoudingen op de 986 zijn gewoon belachelijk. Dan nog de gasrespons aanpassen, snorkel verwijderen, sportluchtfilter en de uitlaat aanpassen. Dan staat hij meteen goed voor de volgende zomer. Daarnaast nog klusjes genoeg aan de remklauwen, dak, interieur… we weten wat te doen 🙂

[quote=”Black_Pearl” post=214238]En zodra de Boxster hier staat (en ik wat degelijke pics heb gemaakt) zal ik ook een topic aanmaken op de juiste plaats in het forum ;-)[/quote]

Wachten duurt lang of heb ik de foto’s gemist in een ander topic? :think: :what: :coolness:

mooie kleur proficiat met de aankoop :up:

Proficiat met je aankoop en welcome back to the real deal 😉
                            Beste kleurkeuze die je kon maken…

[quote=”DST” post=214361]Absoluut
                              Een topkleur voor een Porsche :respekt: :respekt:

Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :sarcastisch :engeltje:

[/quote]

Mooi dingetje, die beginnen ook schaarser en duurder te worden!

Absoluut
                                Een topkleur voor een Porsche :respekt: :respekt:

Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :sarcastisch :engeltje:

FLO_IMG_9823ss.jpg

[quote=”patrickvb” post=214126]Tiens, heb dat kleurtje precies nog al ergens gezien…. [/quote]

1 van de beste kleuren op een Porsche, toch :coolness:

Gefeli, met de aanwinst .. en veel :driver: plezier!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.