Porsche Boxster 986 2.5

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche Boxster 986 2.5

  • Maker
    Discussie

  • Kris Deboeck
    Deelnemer

      Wel hier is ze dan, Chiquita, mijn gele Boxster 986!

      Het gaat dus om een 2.5 versie, eerste generatie Boxster, pre-facelift. Veel uitrusting heeft ie momenteel niet, maar dat zal allicht niet lang zo blijven.

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 105)
      • Dikke merci voor de tip TheFab!! Ik wacht nu effe de reactie af op mijn bezwaarschrift, ik kan dan alsnog een attest van Porsche opvragen.

          Ik heb bij inschrijving iets meer dan 900€ betaald. (Tax + inschrijving)

            Ik ben er eentje die meer betaald heeft. Spijtig dat dit topic veel te laat komt. Heb me toen geen vragen gesteld en gewoon betaald. Ik moet wel zeggen dat het een ttronic is en dat deze uitstoot meer is waarschijnlijk, help me even als ik verkeerd ben jongens.

                Ondertussen kreeg ik bericht van de belastingsdienst voor de BIV, viel dat even tegen! Ze nemen de standaard 279 gram Co2/km in plaats van de werkelijke 232 en dat is zo eventjes 800 euro verschil! Ik heb een bezwaarschrift ingediend, maar vrees een beetje dat het verloren moeite is. Zijn er hier nog onder jullie die zoveel moesten betalen ipv de 400 euro die het zou moeten zijn?

                  In Wetteren is er ook eentje te spotten. Maar opvallen doe je met dit kleurtje altijd.
                  Wees gerust, onopvallend parkeren is er niet bij.
                  😉

                    Nog een banaan! 🙂 Ik zou niet verwachten dat je die veel tegenkomt eigenlijk, maar kijk, het tegendeel is alweer bewezen 🙂

                    [quote=”patrickvb” post=217995]Mooie Boxster, ouder broertje van de onze (°2000, Duitse 2.7 versie)

                    :music:

                    Voor wat het waard is, onze vertoonde jaar of twee terug ook variabel toerental. Dat lag aan de LMM.
                    Werd verholpen door de verkoper (garage) door de LMM te reinigen.

                    Uiteindelijk, enkele check engine lichtjes verder, werd de LMM dit jaar vervangen en de wagen vertoont sindsdien geen problemen meer, ondanks dat bij enkele ritten het gaspedaal niet gespaard werd.

                    Hopelijk komt je auto snel zorgenvrij terug naar huis, en dan misschien nog wat genieten van de nazomerzon.[/quote]

                      Inmiddels is de wagen terug, de LMM werd vervangen, alsook de rubbers tussen versnellingsbak en motor. De tankontluchter werd ook vervangen. Nu zou ie als een zonnetje moeten draaien, zondag is de grote test tijdens de RCB rondrit “ronde van vlaanderen” 🙂

                        variabel toerental kan ook het gevolg zijn van een vervuilde ralenti klep (idle speed valve). die zit in de buurt van de carburateur waar de slang van de carterontluchting toekomt. het is niet abnormaal dat deze met olie vervuild geraakt.

                        Valve.jpg

                          Mooie Boxster, ouder broertje van de onze (°2000, Duitse 2.7 versie)

                          IMG_6523_sized.jpg

                          :music:

                          Voor wat het waard is, onze vertoonde jaar of twee terug ook variabel toerental. Dat lag aan de LMM.
                          Werd verholpen door de verkoper (garage) door de LMM te reinigen.

                          Uiteindelijk, enkele check engine lichtjes verder, werd de LMM dit jaar vervangen en de wagen vertoont sindsdien geen problemen meer, ondanks dat bij enkele ritten het gaspedaal niet gespaard werd.

                          Hopelijk komt je auto snel zorgenvrij terug naar huis, en dan misschien nog wat genieten van de nazomerzon.

                            Allez, hopelijk is ie snel ‘genezen’ 🙂

                              Ondertussen is de Boxster weer bij Willems in Olsene. Heb de situatie uitgelegd en de garagehouder leek zo goed als meteen een idee te hebben waar de problemen lggen:
                              – de (korte) vibraties kunnen te maken hebben met de aansluiting tussen de versnellingsbak en motor. als de rubbers daartussen versleten zijn, worden de schokken minder goed opgevangen, wat vibraties kan geven
                              – in de file draait de motor stationair niet 100% stabiel gedurende de eerste 10 seconden, de motor moet precies wat zoeken naar het juiste toerental, het was me niet duidelijk waar dat aan ligt, maar de garagehouder knikte meteen “geen probleem”. Benieuwd waar het aan ligt. Kan de luchtmassameter zijn.
                              – de tankontluchter moet hersteld of vervangen worden.

                              Daarna zou ie als een zonnetje moeten draaien!

                              Interessante opmerking die de garagehouder maakte nadat ik naar de problemen rond IMS vroeg, was dat de Boxster 2.5 modellen daar helemaal geen last van hebben, de latere modellen wel. Goed om weten 🙂

                                Hij ziet er geweldig uit black pearl.

                                  Het probleem met het tanken: zou dit aan de nieuwe brandstofpomp kunnen liggen? Die werd zonet vernieuwd in feite …

                                    hmmmm… goeie vraag, ik dacht het wel maar zal het nog eens extra nagaan.
                                    Bedankt alvast voor de tips!

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 105)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.