Porsche Cayman R / Spyder : Future classics?

Home Forum Porsche Talk Porsche Cayman R / Spyder : Future classics?

  • Maker
    Discussie

  • S2
    Deelnemer

      In navolging van een draadje dat ik startte bij de noorderburen, toch ook even hier eens polshoogte nemen.

      Ik zat vandaag even te lezen op een amerikaans forum waar volop de discussie woedde over het investeringspotentieel van de Cayman R / Spyder.

      Gaan ze de 996 GT3 achterna als volgende investeringswagens?

      Of volgen ze de Cayman (S) in de neerwaartse spiraal?

      De meningen lijken heel verdeeld, dus daarom even dit draadje op het Europese vaste land lanceren.

      In US hoor je het meest dat ze eigenlijk totaal niet “zeldzaam” zijn en dat er veel te veel van gemaakt zijn. Maar zoek eens naar een Spyder te koop in west-Europa? Waar zitten die dan allemaal?

      Cayman R vind je nog af en toe, maar ook lang niet in de mate van de “normale” modellen.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
      • Gebeurd overal, zelf s zonder wasbeurt. Ik heb dit jaar een 944 turbo cup 3x weten verkopen op een kleine 2 maand (van particulier naar handelaar, naar handelaar en terug naar particulier) met een prijsverhoging van bijna 20.000 € en die was de eerste keer ook al proper.

          Ik heb zondag toevallig ook de mijne gewassen 😉

            LOL!

            Er worden hier echter wel denkfouten gemaakt :

            1. het is niet wat iets KOST dat je bij de prijs moet bijtellen. het is wat het extra WAARD is voor de koper dat je moet bijtellen (of aftrekken als het niet slim was wat je gedaan hebt)

            2. Italianen draaien kilometertellers terug.

            Fout : niet alle Italianen doen het. Hier op ons bedrijf wordt er GEEN ENKELE km teller teruggedraaid als we een bedrijfswagen verkopen … maar het feit dat er geen controle mogelijkheid bestaat, zet de kat bij de melk. Net zoals het in Belgie was enkele jaren terug. Alhoewel … ik las hier nog niet zolang geleden op het forum een bijdrage hoe deze controle, illegaal uiteraard, kan ontweken worden.

            Of zijn er nog andere redenen om geen Porsche uit Italie te kopen?

              [quote=”911cabriog50″ post=202533]een wasbeurtje van 19800 euro, wie heeft die gewassen :-)[/quote]

              Italianen 😉

                een wasbeurtje van 19800 euro, wie heeft die gewassen 🙂

                    Een Porsche uit Italië ? …… neen dank u

                    Wat betreft de Cayman R zie ik toch ook prijzen vanaf +- 50k tot een goeie 62k voor wagens met weinig km in perfecte staat. Meestal modellen bwjr 2011. Nieuw prijzen waren toen afhankelijk van de opties tssn de 75k en 85k.

                    Ik denk dat zowel de 987 Spyder als de 987 R, als vrij zeldzame bolides, goed hun marktwaarde zullen houden in de toekomst. Er zijn er immers ook veel minder van gemaakt dan pakweg een 997 Carrera…

                      Ook hier staat er een goedkopere … moet nog wel gewassen worden!

                      http://www.subito.it/auto/porsche-boxster-spyder-3-4-24v-pdk-bologna-118952592.htm

                      S2

                        60K is alweer iets anders dan 45-50K hé, en duidelijk dat ook deze 90.000 zware km achter de rug heeft. Dan weet ik er wel goedkopere staan 🙂

                        Neemt natuurlijk niet weg dat het betrekkelijk goedkoop is voor een GT3.2 (maar of het dat ook waard is …)

                          Waar waar waar??

                          deze ok ? : 996 GT3 mk2

                            [quote=”DST” post=202235]Volgens mij wordt dit duidelijk wel erkend.

                            PS: ik heb met mijn 320 paardjes trouwens nog nooit het gevoel te hard dat ik iets te kort kwam[/quote]

                            Ohja, je hebt gelijk ivm powerhike, mijn excuses !
                            Ik had vroeger 290 pk in mijn boxster, ook nooit het gevoel gehad dat ik iets te kort kwam ! Gevoelde tekorten zijn wellicht veelal op het conto van de bestuurder te schrijven denk ik 😉

                            S2

                              [quote=”kristof-vh” post=202239]Voor niet veel meer dan die 45k-50k waar de R rond draait, vindt men ook (nu nog) een 996 GT3 ….[/quote]

                              Waar waar waar?? Als je een goede vindt voor dat bedrag, ben je een betere speurder dan ik. Maar in die prijscategorie zitten tegenwoordig enkel GT3’s met een zwaar verleden.

                                k doe mijn Cayman R voor geen geld ter wereld weg ben er suuuuuuuper tevreden van.

                                Kan je vergelijken met een 911 en zo ja welke + hoe ervaar je het verschil ?

                                  Slimme beslissing William om hem niet weg te doen

                                    [quote=”kristof-vh” post=202222]Is zo’n beetje als met de 996 GT3 en de 997 GT3 : de 997 zal wel beter zijn, maar de 996 is een puurdere auto.
                                    Voor de 996 GT3 kan je ook wel van een hype spreken op dit moment lijkt me. Autos die paar maanden terug nog voor 70k te koop stonden, staan nu aan 90k …….. bij dezelfde handelaar ……..[/quote]

                                    Ik kan alleen bevestigen dat de 996 GT3 gezocht word door velen.
                                    Ik krijg regelmatig mails zelf telefoons om me te vragen of ik mijn GT3 verkoop.
                                    Ik heb hem dan wel te koop staan gehad, maar dat is dan toch ook alweer een tijdje geleden.
                                    Gisteren nog een PB hier op forum van een duitser.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.