Porsche Classic Schokdempers

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Porsche Classic Schokdempers

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Heeft er hier iemand die Porsche Classic schokdempers voor z’n 993? Of er al over nagedacht? Ik ben een beetje aan het opzoeken welke mogelijkheden ik heb voor nieuwe dempers. Het is niet superdringend maar ik denk dat ik toch geen jaren meer moet wachten.

Ik zoek geen speciale sportdempers, in principe is de standaardafstelling goed voor mij. Ik ga toch niet op circuit. Daarom lijken mij die Classic’s wel goed. Alleen, die zijn pokkeduur en aangezien ze van Bilstein komen, zie ik niet echt in waarom ik 1000 Euro extra zou betalen voor een voertuigset vergeleken met B6’en van Carnewal… Ik weet wel dat de karakteristieken niet hetzelfde zijn maar een B6 heeft ondertussen zijn waarde toch al bewezen?

Kan je met die B6’en problemen hebben bij de keuring? Indien je, hoe ging het dan voor die Porsche Classic’s uitkwamen (bij mijn weten nog maar een paar jaar geleden)??

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Heb twee weken geleden nieuwe Koni FSD schokdempers met originele 030 sportvering van porsche gekocht bij Gert en laten monteren en uitlijnen door mijn garagist gevolgd met professionele uitlijning. Heb ook de bevestiging gewrichten origineel porsche mee vernieuwd, die waren wel aan vernieuwing toe na 258000 km. De auto rijd weer super zoals een 993 hoort te rijden, comfortabel en sportief waar nodig.

+1
        Op naar Gert

Ik heb billstein rondom op mijn 993 door Gert gestoken en afgeregeld en nooit problemen gehad op de keuring . Ik weet niet meer welk type er op zit maar is wel een schroefset en daar ben ik super tevreden van !

123

Porsche Classic verkoopt gewoon dingen die je elders ook al kan vinden en plakt er gewoon een stevige markup op, omdat zij zogezegd de moeite gedaan hebben om te kijken of dat goed samen werkt met je classic Porsche. Das al.
            Porsche Tax

Diezelfde Billstein’s kun je even goed van Billstein zelf kopen voor normale prijs.
            Je moet gewoon eens uitzoeken welk type dat is.

Vraag eens aal Gert , hij zal wel weten hoeveel hij er zo al gemonteerd heeft en hoe weinig er last mee kregen op de keuring.

Uiteindelijk is Bilstein al jaren de OEM leverancier van Porsche voor dempers, en als die dingen een normale hoogte hebben voor je 993 zie ik totaal geen probleem.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.