- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 maart 2012 om 10:20
Besten,
inzake een Porsche diagnose / keuring wou ik even het volgende delen.
Ik had indertijd een 996 3.6 van 2002 gekocht en heb daar bij een OPC een Porsche-keuring/diagnose op laten doen, omdat de auto een olielekje had en omdat ik iets hoorde rammelen enerzijds, maar anderzijds ook om zeker te zijn dat ik geen kat in een zak had gekocht voor mijn duur verdiende euro’s. De verkoper kon het rammelen ook niet meteen thuis brengen. Behalve een olielekje en een bobijntje dat stuk ging tijdens de test, en dat uiteraard op MIJN kosten vervangen werd, waren er zo goed als geen opmerkingen. Schitterend dus!!
Het olielekje werd bij Walter Verellen hersteld op kosten van de verkoper, en wat merkte hij? Een gebroken kettingspanner in het motorblok, en eindstukken van de uitlaat die los zaten. Dit hadden ze bij de Porsche-keuring/diagnose niet gezien/ geen opmerking over gemaakt. Ook de dikte van het lakwerk werd niet gemeten. Ik dacht dat ik voor die keuring in totaal (met vervanging van dat bobijntje) ongeveer 350 euro betaalde en iets minder dan 3u tijd in beslag nam!Die 350 euro steek ik de volgende keer gewoon in mijn zak, want ik kreeg zelfs dat rapport niet mee (meerwaarde bij herverkoop). Ik heb nog aangedrongen om het rapport wel mee te krijgen, maar dat was een maat voor niets. Het bleef bij hen. Wat ik ook vreemd vond is dat men de lakdikte niet gemeten had. Dat stond nochtans, als ik mij goed kan herinneren, in de punten die gecontroleerd zouden worden bij de diagnose.
En ja, idd kan de kettingspanner nadien stuk gegaan zijn (op de 20 km tussen OPC- thuis – Verellen), maar de eindstukken van de uitlaat zaten al los, want ik hoorde iets rammelen en wou persé weten wat het was. Het bobijntje ging stuk als gevolg van hun handelingen/metingen, en ik vraag mij achteraf af of ik dat ding wel had moeten betalen.
Volgens het OPC diagnose een wagen gekocht waarmee niks aan de hand was. De herstelling, die gelukkig in garantie gebeurde, kostte echter wel de nodige euro’s.Dat wou ik jullie toch ook even meegeven, wat aan toont dat een Porsche-diagnose ook niet persé alles naar boven brengt en dat je nog voor heel onaangename verrassingen kan komen te staan. Dat rapport is een stukje papier en geen garantie, zodat je dus buiten de diagnose, ook nog eens de herstellingkosten moet betalen.
Daarom dat ik bij de aankoop van de 3.2 bij Johan geen diagnose laat doen. Indien er iets stuk gaat, heb ik al 350 euro voorsprong. En ik ben er zeker van dat Johan zo’n ‘puntje precies’ is, dat hij absoluut een perfecte auto wil afleveren.
Grtz
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.