Porsche-drink met lenterit door Haspengouw : 20 maart 2016 te Alken , Limburg

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche-drink met lenterit door Haspengouw : 20 maart 2016 te Alken , Limburg

• Maker
    Discussie

• Geert Trippas
    Deelnemer

Beste PFB-leden en Toscane Trippers,

Via deze weg wil ik dus de deelnemers van de Toscane Trip 2016 en alle andere PFB-leden uitnodigen voor een volgende bijeenkomst in eetcafé In De Ton op zondag 20 maart 2016 in Alken. Dit gecombineerd met een rit met roadboek in onze streek.

Alken, vooral bekend om zijn brouwerij, is gelegen tussen Hasselt en Sint-Truiden in hartje fruitstreek van Haspengouw.
      De regio is gekenmerkt door zijn glooiend karakter rmet aanwezigheid van vele heuvels met kastelen, viekantshoeves, kerkdorpjes, holle wegen en fruitboomgaarden.
      Het zou zonde zijn deze streek links te laten liggen als je afzakt naar Limburg.

Café In De Ton is een begrip in Alken en omstreken. Het is gelegen pal in het centrum van Alken op het dorpsplein op een 100m van de brouwerij Cristal Alken. De uitbater van de zaak is een fervent autoliefhebber en hij verleent zijn volle medewerking aan dit initiatief.

Graag zou ik dus de ‘ niet-Toscane deelnemers’ ook willen betrekken in een aangenaam forum weerzien en heb ik zo volgende bijeenkomst uitgewerkt :

Samenkomst aan het eetcafé In De Ton, Laagdorp 1, te 3570 Alken op zondag 20 maart 2016 vanaf 13u. :drink:
      – Gereserveerde Porsche-only parking voor een 16-tal wagens vooraan op het dorpsplein net voor het café met nog voldoende parkeergelegenheid op het plein zelf voor de overige wagens.
      – Gereserveerd PFB-overdekt buitenterras voor een 20-30-tal personen, bij slecht weer winddicht en verwarmd.
      – Vertrek van de rit met roadboek omstreeks 14u vanop het dorpsplein in groep. Lengte van de rit ongeveer 60-70 km en een duurtijd van +- 2 uur. :driver:
      – Einde van de rit omstreeks 16u terug op het dorpsplein aan café In De Ton. :first:
      – Tijd voor een frisse pint of een warme tas koffie. Ook kunnen we een lange tafel reserveren voor een kleine of grote honger. :drink:
      – Indien nodig is er een aparte vergaderruimte voor 20 personen.

– Kostprijs : GRATIS (fuel, drank en eten voor eigen rekening)

Beschouw het geheel als een soort ‘cars & coffee-meeting’. Samen even bijpraten en onze passie delen.
      Al dan niet gecombineerd met een rondrit in de omgeving om eventuele verre verplaatsingen iets zinvoller te maken.

Tot binnenkort,

Geert

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 178)
      • Het is voor mij een hele eind rijden (enkel ong 130 km), maar als het weer meezit kom ik ook eens langs.
        Je moet misschien maar eens een prijs voor de verste deelnemer voorzien :first: Ik denk dat youyou en ik hiervoor zeker in aanmerking komen. Ik ben al content met een ‘zjat kaffee’ 😆

Kopke laat zien. Cavake drinken en dan excuseren…. :coolness: en dan afkomen naar Alken. :happydance:

Godver, de Godver hé 😥

ik zou zo graag meewillen hé… verdomde babyborrel! :bounce:

yep, nu nog een tweemansjobke voor de mijne.
              denk er al langer over om maar eens een eenvoudig takelsysteem aan het plafond van de garage te monteren. ik heb nog ergens een elektrische takel liggen van mijn verbouwing

DSC03352.JPG

normaal gezien komen we ook af.
                @ Deepee, mijn hard-top is er af sinds vandaag, is wel iets simpeler dan de jouwe hé 😀

Ik denk dat dit de perfecte gelegenheid is voor mijn toertocht-doop. Is er nog plaats? :driver:

TDW

Harley g, ik bestel alvast een nummerplaathouder. Het is er nog altijd niet van gekomen.

Hè Walter het zijn kastelen, geen tunnels …

Wij kijken er alvast naar uit ff het stof uit de klappenauspuff halen :driver:

als extra uitdaging voor goed weer mss de hardtop er al af zwieren tegen volgende week 😎

Awel, ik ga eerst nog een weekje naar de sneeuw maar als alles meezit ben ik zondag paraat voor de zon. :coolness:
                            Ik kijk er alvast naar uit!
                            Alvast bedankt voor het vele werk dat je in de voorbereiding steekt!! :respect2:

De weersvoorspellingen tot en met volgend weekend zien er belovend uit. Hopelijk houdt het goede weer stand.

Korte update :
                              Gisterenavond hebben we de ‘voorlopig’ laatste versie van de route op papier vastgelegd.
                              Er is afgelopen week nog serieus wat gesleuteld aan de route om enkele mooie locaties en wegen te kunnen toevoegen.
                              Er zitten nu zo’n 11 kastelen en met daarbijhorende mooie kasteelhoeves in de route verwerkt , gelegen in grote fruitboomgaarden met verre zichten.
                              We hebben geprobeerd een gevarieerde route op maat van de Porsche rijder te maken met talrijke bochtige wegen doorheen een mooi glooiend landschap. We passeren kleine oude dorpskernen aan lage snelheid en er zitten ook mooie vlotte verbindingswegen tussen waar de paarden even losgelaten kunnen worden (op eigen verantwoord risico).

De totale lengte bedraagt nu 98 km en we hebben er zo’n 2u10min over gereden zonder halt te houden op de stopplaats.
                              En … er bevinden zich GEEN vaste flitstoestellen over dit hele traject die voor onaangename verrassingen kunnen zorgen.

We kijken al vast naar uit naar volgend weekend !

Nou, dit lijkt een mooie opening van het seizoen te worden.
                                “Oude” bekenden weerzien, nieuwe leren kennen, Porsches, en dat in het altijd gezellige België.
                                Als nu het weer over twee weken ook nog meezit wordt dit een uitstekende besteding van de zondag!

Ga proberen ook langs te komen!

[quote=”OscarTango” post=229946]moesten we dan toch niet op reis zijn, dan kom ik ook af…. staat in de agenda genoteerd 🙂 :driver:[/quote]

Wij gaan 9/10 in’t buitenland zitten….vervelend, maar ‘t is niet anders :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 178)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.