PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

Home Forum Porsche Uitstappen PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

• Maker
    Discussie
  • Beste PFB-leden ,

Via deze weg willen wij jullie uitnodigen voor ontbijt-bijeenkomst gecombineerd met een Porsche-rit in de Haspengouwstreek , omgeving van Landen en op de kruising van de provincies Limburg, Brabant en Luik.

Na de PFB-Lenterit en Bloesemrit te Alken eerder dit jaar, werd ik gecontacteerd door Steven (aka PFB-lid Muffit) om mee te werken aan een Hageland-rit in zijn eigen streek. Tijdens enkele gezamenlijke deelnames aan lokale oldtimerritten hebben we wat ideeën uitgewisseld en een aantal weken later is Steven begonnen met het uitstippelen van de route. Ondertussen hebben we de route al enkele keren gereden en zijn we nog bezig het uitschrijven van het roadbook.

Daar de meeste wegen van deze route in de Haspengouwstreek liggen en we ook een aantal keren het parcours van de Haspengouwrally kruisen spreken we eerder van een Haspengouwrit dan een Hagelandrit.
    Alzo zijn we tot het volgende concept gekomen :

WAAR : samenkomst in de prachtige vierkantshoeve Aulnenhof , Walshoutemstraat 74, 3401 Landen
    WANNEER : zondag 4 september 2016 vanaf 9u.
    CONCEPT :
    – op de startlocatie hebben we een gereserveerde Porsche-parking voor + 50-tal wagens
    – gezamenlijk uitgebreid ontbijt in groep tussen 9u en 11u.
    START van de rondrit om 11u , vrij vertrek, al dan niet in groep.
    – een route met inbegrip van verharde verkavelingswegen in het spoor van de Haspengouwrally
    – of een route zonder de verkavelingswegen.
    – lengte van de route is ongeveer 130 km met een duurtijd van 2u zonder tussenstop.
    – geen gezamenlijke tussenstop , MAAR in het roadbook worden enkel mogelijke tussenstops
    (tavernes / brasseries) aangeduid waar men naar eigen believen kan halt houden om iets te drinken en …
    EINDE van de rit aan provinciedomein Het Vinne te Zoutleeuw waar we nog even kunnen napraten
    en terecht kunnen voor een natje of een droogje.

– INSCHRIJVING : 15 Euro per deelnemende persoon (=bijdrage uitgebreid ontbijt)

– PRAKTISCH :
    – uitgebreid ontbijt-BUFFET in een prachtige brabander-zaal met :
    – streek vruchtensappen
    – koffie / thee
    – verse croissants / koffiekoeken
    – verschillende soorten beleg, confituur , choco en charcuterie
    – vers gebakken broodjes
    – roereitje met spekjes

– Inschrijving door storten van 15€/persoon op rek. nr. BE65 0004 3020 4696 [b]BIC-code : BPOTBEB1
    [/b]
    Naam : S. Bogaerts
    met vermelding van nickname en namen van de deelnemende personen.

Tot binnenkort,

Steven & Geert

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 97)
    • ik kijk er naar uit! Na een week zwoegen aan mijn P-garage wil ik nog weleens een ritje doen, regen of niet! :up:

Update :

Gisterenavond het roadbook gefinaliseerd en afgesloten.

Tijdens het proefrijden deze week, heb ik mensen leren kennen die een prachtige locatie bezitten om tijdens de rit terug even te verzamelen.
        Last minute hebben we er dan toch maar voor gekozen om hier een volwaardige tussenstop van te maken met alles erop en eraan.
        Ook indien het weer niet al te super is (regen) kunnen we hier allemaal binnen terecht.

Er is :
        – Porsche-only parking in een groene omgeving (mooie fotoshootlocatie ) :coolness:
        – Aparte ruimte binnen met toiletten
        – Aparte toog met bediening (geen wachttijden)
        – Enthousiaste en gastvrije eigenaars van het domein :up:

De huidige dagprogrammatie even samen gevat:

Verzamelen omstreeks 9u op de startlocatie. Stevig ontbijten en even bijpraten :popcorn:
        Start van de rondrit om 11u.
        Rit deel 1 : een opwarmer van 50km , duurtijd +-1u20 :driver:
        Tussenstop : +- 1u :drink:
        Rit deel 2 : het echte werk : rit van 85 km , duurtijd +- 2u :driver: :driver: :driver:
        Aankomst op eindlocatie met mogelijkheid om iets te drinken of te happen.

De inschrijvingen via overschrijving op de rekening zijn afgesloten.
        Momenteel reeds een 30-tal wagens / 58 personen ingeschreven. :up:
        Enkele inschrijvingen zijn nog onderweg.

Indien er last minute nog mensen wensen deel te nemen, gelieve me te contacteren via PM.

:drink:
          yellow Submarine staat genoteerd, hopelijk heb je geen echte onderzeeer nodig zondag.

Oorspronkelijk was er geen gemeenschappelijke tussenstop gepland, maar aangezien er een uitzonderlijke plaats op onze route ligt ….

Ge moogt een gele 981c met twee goede eters bijvoegen! Zopas overgeschreven…

Daarnet betaling gedaan voor 2 wagens en 4 personen aan het ontbijt. 😉

Geert, De Rally-route by night is super ! en veilig omdat je een tegenligger van kilometers ver ziet aankomen.
                misschien dat we er een avond/donkerrit mee kunnen maken voor de Die-hards.
                Ik kan nog wel wat extra haspengouwrally kilometers eraan breien zonder dat we in overtreding gaan.
                Maar eerst gaan we deze verder afwerken hé

We gaan richting 35 wagens, heb juist ook nog 2 toezeggingen gehad, 964 C4 en 991 GTS

Hey Geert, net bedrag overgeschreven, kijk er naar uit

Ik ben al de hele tijd aan het twijfelen maar ik denk dat we het wel kunnen inplannen met moeder de vrouw. Streek is mij onbekend, behalve dat ik te Zoutleeuw een kleine 20 jaar geleden een toog in de bar van een manege heb geleverd!

Allez, ik zal de witte Spyder nog eens uitlaten zondag
                      Schrijf mij maar in / op :drink:

(ondertussen ook betaald)

Update :

Afgelopen vrijdag ontdekt dat we blijkbaar met een optimaal weertype zitten om wegeniswerken uit te voeren :bounce: :bounce:
                        We hebben hierdoor toch wel weer even flink aan de route moeten sleutelen.

Gisterenavond / nacht de aangepaste route terug in kaart gebracht en getest.
                        In een vlot tempo en met een getrainde copiloot erbij doorheen een weinig bebouwd landschap met lange slingerende wegen en korte bochtige holle wegen, geheel in de duisternis …. dit was even echt :driver:
                        Dit smaakte nadien meteen naar meer.
                        (Meteen ontstond al het idee om eens een nachtritje in elkaar te steken :popcorn: )

Hopelijk komen we in de volgende dagen geen nieuwe wegeniswerken meer tegen :what:
                        De roadboeken moeten we nu stilaan gaan printen.

Momenteel al een 30-tal wagens ingeschreven/toegezegd. :happydance:

Voor diegenen die nog twijfelen, gelieve ten laatste woensdag 31/08 het inschrijvingsbedrag over te schrijven zodat we vrijdag de rekening kunnen controleren en de catering kunnen informeren.

zonet betaald, tot zondag met mooi weer 😆

Misschien verandert die ene 987 in een 944 want er is weer geen enkele transaxle vertegenwoordigd, zie ik… Uiteindelijk beslis ik daar wel niet over… :mrgreen:

Het begint hier aardig los te lopen. :up:

Even een update

Momenteel al zo’n 23 deelnemende wagens en 40-tal personen present aan het ontbijt. :drink:

We mogen ook een hele bonte verzameling aan leuke Porsches verwachten :lekker: :lekker: :lekker:

Ik ga ze even los uit het hoofd proberen op te sommen :
                              996 4S cabrio
                              987 Boxster
                              986 Boxster : 2x
                              Macan GTS
                              993 C2S
                              911 SC hotrod
                              981c GT4
                              991 GT3
                              964 cabrio
                              981c S
                              964 RS-clone
                              911 SC
                              996 C4 cabrio
                              911 SC Targa
                              964 C4 backdate 911 Rothmans
                              997 Turbo
                              997 4S cabrio
                              997 Turbo cabrio
                              996 C2
                              en nog enkele andere.

Dit wordt weer dikke fun :happydance:

Inschrijven via overschrijving kan nog tot en met woensdag …

Niet te lang twijfelen.
                              Een goede reden om je P nog eens uit te laten.
                              Doen zou ik zeggen. :driver:

Ingeschreven…. leuke ochtend voor de werkdag begint 🙂 :driver:

Net overschrijving gedaan so we’ll be there! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 97)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.